Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Onko Eita - vaunut erikoisia, vai pelkkää mainostusta?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Toukokuu 05, 2020, 19:55:11 »

Heräsi kysymys: onko Eita - Vaunut erikoisia, vai pelkkää mainostusta?  Mitä ihmeellistä on "RisteilyJunassa"??
Eikö sitä voisi mennä vaan suoraan laivalle, miksi pitää mennä johonkin junan vaunuun? Ei siinä ole edes ravintolaa..
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2020, 20:37:52 kirjoittanut Oula Ahlholm » tallennettu
Matias Immonen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #1 : Toukokuu 05, 2020, 20:34:32 »

Tuolta löytyy erot: http://vaunut.org/kuva/345?tag0=8%7CEita%7C Ideana oli että vaunulla mennään satamaan ja sieltä risteilylle.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #2 : Toukokuu 05, 2020, 21:18:08 »

Heräsi kysymys: onko Eita - Vaunut erikoisia, vai pelkkää mainostusta?  Mitä ihmeellistä on "RisteilyJunassa"??
Eikö sitä voisi mennä vaan suoraan laivalle, miksi pitää mennä johonkin junan vaunuun? Ei siinä ole edes ravintolaa..

Eikös tuo ollut osaltaan myös markkinointikikka. Eli VR:llä ja Silja Linellä oli sopimus tuollaisesta yhdistelmämatkasta, jossa junalipun sai halvemmalla kun oli ostanut myös laivalipun.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Toukokuu 07, 2020, 12:31:13 »

Heräsi kysymys: onko Eita - Vaunut erikoisia, vai pelkkää mainostusta?  Mitä ihmeellistä on "RisteilyJunassa"??

Eikös tuo ollut osaltaan myös markkinointikikka. Eli VR:llä ja Silja Linellä oli sopimus tuollaisesta yhdistelmämatkasta, jossa junalipun sai halvemmalla kun oli ostanut myös laivalipun.
Markkinoitntikikka, eli tavallakaan Silja Linen mainos
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #4 : Toukokuu 07, 2020, 12:53:08 »

Näin minäkin sen silloin tulkitsin. Nehän eivät olleet juurikaan muissa kuin Tampereen suunnasta (Jyväskylästä / Pieksämäeltä) Turku Satamaan menevissä junissa. Olihan sellainen elokuussa myös normaalissa taajamajunaparissa Jyväskylä - Haapamäki - Tampere - Haapamäki - Jyväskylä.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #5 : Toukokuu 07, 2020, 14:58:59 »

Noihin risteilyvaunuihin kuului ainakin aluksi sellainen tuotekonsepti, että siellä lavalla esiintyi jokin hauskuuttaja, eli jotain stand-up komiikkaa oli tarjolla, ainakin viikonloppulähdöillä. Muten kai ei ollut kiellettyä matkustaa noissa vaunuissa vaikka ei ollut laivalippua, tai jos se oli ostettu Viking Linelle.

Muistanko väärin, että kyseiset vaunut siirretiin myöhemmin Sibelius-junaan (uudelleenmaalattuina)  tai olen aikankin itse ollut näkeväni että Sibben jossain vaunussa olisi ollut samanlainen esiintymislava?

tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #6 : Toukokuu 07, 2020, 16:29:20 »

Muistanko väärin, että kyseiset vaunut siirretiin myöhemmin Sibelius-junaan (uudelleenmaalattuina)  tai olen aikankin itse ollut näkeväni että Sibben jossain vaunussa olisi ollut samanlainen esiintymislava?
Ovat ne ehkä joskus satunnaisesti voineet olla mukana Sibeliuksessa, mutta eivät uudelleenmaalattuina kyllä. Loppuaikoina Silja Line -tekstit oli poistettu kyljistä ja vaunut liikkuivat lisävaunuina milloin missäkin.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #7 : Toukokuu 07, 2020, 19:17:49 »

Ovat ne ehkä joskus satunnaisesti voineet olla mukana Sibeliuksessa, mutta eivät uudelleenmaalattuina kyllä. Loppuaikoina Silja Line -tekstit oli poistettu kyljistä ja vaunut liikkuivat lisävaunuina milloin missäkin.
Sibeliuksessa sai käyttää vain yhdysliiketeeseen kelpuutettuja vaunuja joten eivät siinä tapauksessa olleet noita Siljan vaunuja.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Onko Eita - vaunut erikoisia, vai pelkkää mainostusta?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry: