Nyt tehty sopimus on erittäin huomattava, mutta samalla on paikallaan huomata, että DB on usein tehnyt suurehkoja raamisopimuksia, ja realisoinut optioita sitten tarpeen mukaan, tai jättänyt realisoimatta. Olen varsin skeptinen sen suhteen, että vetureita todella hankittaisiin 400 kappaletta, mutta tavoite varsinaisten dieselvetureiden täydestä korvaamisesta on merkityksellinen ja tarkoittaa varmuudella jo varsin läheisessä tulevaisuudessa loppua esimerkiksi DDR:stä perityille neuvostovalmisteisille ns. Ludmila-vetureille.
Edit: sitova tilaus on siis tehty sadasta veturista. Loput kolmesataa optiona.
Vielä pieni huomio: DB Cargo on Deutsche Bahnin sataprosenttisesti omistama, eli kyse on tytäryhtiöstä, ei sisaryhtiöstä.
Aivan niin tytäryhtiö se on.Diesel tekniikkaa näissä uusissakin vetureissa on.