Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Tuleva Dr19  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry alas Tulostusversio
Elmeri Lehtovirta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 62


« Vastaus #50 : Helmikuu 02, 2022, 20:17:13 »

Tänne voisikin alkaa ehdottaa sopivia lempinimiä..

Itse ehdottaisin Konttimonumenttiä, jonka mainitsinkin jo yhdessä viestissä. Hymyilee
Iso Vihree?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #51 : Helmikuu 02, 2022, 20:28:24 »

MV 10333 HNKT-Tpet Dv12 2659+Dr19 2831+Rk 27810 (58 m).

Jännä numero, odotin että ois tullut 2900-sarjaan Näyttää kieltä

Olisikohan syynä se, että 60 tilatun veturin lisäksi on optio vielä sataan samanlaiseen. Jos tämän numeroksi olisi tullut 2901, voisi tulla ongelmia 2999:n jälkeen. Hymyilee

Tuo onkin varmaan juu totta.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Harri Helminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #52 : Helmikuu 02, 2022, 20:32:36 »

Ensimmäinen saapuu Tampereelle kohta puoliin, on näillä näpyköillä tätä kirjoitaessa Lempäälässä..
tallennettu
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 432


« Vastaus #53 : Helmikuu 02, 2022, 20:39:57 »

Lähteekö Ensin pois Dv12 vai Dr16 kun nämä Dr19-veturit ovat tulleet?
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Elmeri Lehtovirta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 62


« Vastaus #54 : Helmikuu 02, 2022, 20:42:16 »

Veikkaan että Dr16 koska varmaan tulisi veturipula jos Dv12 lähtee
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #55 : Helmikuu 02, 2022, 20:44:35 »

Veikkaan että Dr16 koska varmaan tulisi veturipula jos Dv12 lähtee

Ei koko sarjaa tarvitse kokonaan poistaa. Voidaan poistaa ne, jotka on heikoimmassa hapessa ja jättää jäljelle sellainen määrä, ettei veturipulaa muodostu.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Elmeri Lehtovirta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 62


« Vastaus #56 : Helmikuu 02, 2022, 20:56:47 »

Niin. Mutta eikö Dr19 Sn ole 120? Kolarin yöjunat pitäisi varmaan suunnitella uudestaan jotenkin.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #57 : Helmikuu 02, 2022, 20:59:31 »

Niin. Mutta eikö Dr19 Sn ole 120? Kolarin yöjunat pitäisi varmaan suunnitella uudestaan jotenkin.

Jos vähän katselee Kolarin yöjunien nopeuksia Juliasta, niin voi päätellä, että 120 riittää aivan mainiosti.

Myös OpenRailwayMap paljastaa, mikä on radan nopeusrajoitus mm. Tornion ja Kolarin välillä Hymyilee
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Elmeri Lehtovirta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 62


« Vastaus #58 : Helmikuu 02, 2022, 21:01:02 »

Niitten pitäisi painaa siellä viritetyllä Dr13 uustuotantoveturilla 160kmh
tallennettu
Harri Helminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #59 : Helmikuu 02, 2022, 22:57:28 »

Raidepuolue sivustolla on uusi kuva Dr19 veturista https://raidepuolue.fi/uutiset//vr-groupin-uusi-dieselveturi-aloittaa-testiajot-suomessa
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #60 : Helmikuu 06, 2022, 18:52:58 »

Videomateriaalia keskiviikolta: https://youtu.be/oezaqJbn6Bs
tallennettu

Sami Koistinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 20


« Vastaus #61 : Helmikuu 09, 2022, 18:11:33 »

Aamulehden juttu uudesta veturista:

https://www.aamulehti.fi/autojaliikenne/art-2000008595308.html
tallennettu
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 204


« Vastaus #62 : Helmikuu 09, 2022, 19:04:05 »

Yle uutisoi myös: https://yle.fi/uutiset/3-12309655
tallennettu
Sami Koistinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 20


« Vastaus #63 : Maaliskuu 07, 2022, 13:40:02 »

TM on tehnyt jutun DR19 veturista.

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/vr-aloittaa-testiajot-dr19-dieselveturilla-tehtava-suomessa-alkaa/?shared=1220016-9c884ca4-500
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #64 : Syyskuu 14, 2022, 21:27:16 »

Onko missään tietoa mikä on veturin vetovoima jatkuvana ja liikkeellelähdöissä?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #65 : Syyskuu 14, 2022, 23:45:54 »

Onko missään tietoa mikä on veturin vetovoima jatkuvana ja liikkeellelähdöissä?

Liikkeellelähdössä 346 kN. Maksimiteho alkaa rajoittaa vetovoimaa jo reilussa 15 km/h vauhdissa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #66 : Syyskuu 17, 2022, 17:55:10 »

Mahtaakohan tuolla "kynnet pitää" noin mahtavaan vetovoimaan? Tuleeko kitkaraja ennen vastaan? Jotenkin tuntuu että pikkuisen eppäellä soppii.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #67 : Syyskuu 18, 2022, 14:34:20 »

Mahtaakohan tuolla "kynnet pitää" noin mahtavaan vetovoimaan? Tuleeko kitkaraja ennen vastaan? Jotenkin tuntuu että pikkuisen eppäellä soppii.

Massaa on 88 tonnia, ja luistonestojärjestelmä lienee moderni. Kuiva keli ja pitävä kisko, niin uskoisin jopa pystyvänkin. Toki kyseessä on varmasti ihannetilanteen vetovoima-arvo.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Tuleva Dr19  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina