Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sr2 ongelmia?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 | Siirry alas Tulostusversio
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1251


« Vastaus #150 : Syyskuu 01, 2023, 12:20:26 »

IC26:a työntänyt Sr3 väsähti Kokkolaan (Kruunupyy?) toinen työntyri (Sr3) lisää perään ja matka jatkui lähes kolme tuntia (171min) myöhässä. Tulo Hki 182min myöh.

Siellä on enemmänkin jumpattu jotain, koska facessa olleessa kuvassa Sr3:t olivat Edon edessä Helsinkiin saavuttaessa.
tallennettu

Asmo Rasinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 19


« Vastaus #151 : Syyskuu 10, 2023, 22:25:25 »

https://juliadata.fi/live/train?n=931

Sr2 taas ongelma? Ic 931 lähti Turusta noin vartin myöhässä ja saapui Maariaan yli tunnin aikataulusta hitaassa.
Näköjään oli tarpeeksi saamaan perässä tulevan Ic 933:men myöhään kolmella vartilla. Kirjoitushetkellä saapumassa Toijalaan yli tunnin myöhässä.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #152 : Lokakuu 01, 2023, 22:16:12 »

IC33:n vetäjä (Sr2) alkoi temppuilemaan ennen Seinäjokea, jonne saapui tunnin myöhässä (61min), sai loppumatkalle luotettavan vanhuksen (Sr1) avukseen. Juna saapui vihdoin Ouluun reilut pari tuntia (141min) myöhässä.
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #153 : Lokakuu 02, 2023, 11:00:22 »

Hyvin se vanhus pyyhkäisi näköjään menemään (mikähän oli Suden numero?), Julian tietojen mukaan paikoin ylitti reilusti 140 km/h. Eipäs laiteta häntä vielä hetkeen romutusjonoon Hymyilee
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #154 : Lokakuu 21, 2023, 20:26:07 »

Tänään tullut tieto, että Sr2-sarjan kuusi ensimmäistä veturia eivät ole enää ajossa. Varaosalähteinäkö?
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #155 : Lokakuu 21, 2023, 20:33:21 »

Tarkoittaisi, että 40 veturia on jäljellä liikenteessä.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 518


« Vastaus #156 : Lokakuu 22, 2023, 09:52:35 »

Tänään tullut tieto, että Sr2-sarjan kuusi ensimmäistä veturia eivät ole enää ajossa. Varaosalähteinäkö?
Mitkä Sr2 veturit on hylätty? Sen tiedän että 3201 on varaosienluovuttaja mutta 3202 oli vielä syksyllä ajossa josta löytyy kuva minun FB seinällä.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 663


« Vastaus #157 : Lokakuu 22, 2023, 11:50:12 »

Jos kuudesta ensimmäisestä puhutaan niin eiköhän silloin tarkoiteta numeroita 3201-3206. Tosin 3206-3209 ilmaantuivat säännölliseen kaupalliseen ajoon melko samanaikaisesti, joten näissä voi olla tulkinnallista, onko numerojärjestys juuri ikäjärjestys mutta kyllä tästäkin erästä ainakin itse näin koeajolla ensimmäisenä juuri numeron 3206. Mutta 3201-3205 tulivat ajoon selvästi ennen muita, joten siitä ei voi olla epäselvyyttä, etteivätkö nämä olisi viisi vanhinta yksilöä.

Jos poisto menee juuri ikäjärjestyksessä niin tulee toisaalta mieleen, että onko näissä yksityiskohtien osalta eroa myöhempiin vetureihin verrattuna ja sen vuoksi ylläpito olisi muita hankalampaa? Toisaalta alkupään yksilöillä pyrittiin uutena ajamaan edestakainen Helsinki-Oulu-reissu päivässä, joten lienevät myös eniten ajokilometrejä saavuttaneet yksilöt.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #158 : Marraskuu 18, 2023, 23:36:22 »

Tänään IC11:n veturi (Sr3) otti lopputilin Luumäellä. Vetovoimaksi vaihtui luotettavaksi osoittautunut vanhus (Sr1), matka jatkui parisentuntia (125min) myöhässä.
tallennettu
Marko Laine
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 278


« Vastaus #159 : Marraskuu 19, 2023, 00:51:25 »

Tänään IC11:n veturi (Sr3) otti lopputilin Luumäellä. Vetovoimaksi vaihtui luotettavaksi osoittautunut vanhus (Sr1), matka jatkui parisentuntia (125min) myöhässä.

Tällä kertaa ei ollut veturissa vikaa, vaan syynä oli sähköradan rakenteet, jotka rikkoivat virrottimet. Myös perässä tullut tavarajuna koki saman kohtalon.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #160 : Tammikuu 02, 2024, 23:56:58 »

IC266 (Roi-Hki) jäi lähdössä myöhään ½-tuntia (Sr2 hinauksessa). Kemissä tunnin verran myöhässä "kalustovika".

(Ei taida Tepon viittaama operaattori talvella paljoa liikuskella).
tallennettu
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 222


« Vastaus #161 : Tammikuu 03, 2024, 00:31:27 »

Ei taida veturilla olla vaikutusta 266 ongelmiin vaan vessat ovat rikki. https://yle.fi/a/74-20067484 Mitenhän ne kaikki voi olla?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1251


« Vastaus #162 : Tammikuu 03, 2024, 00:36:21 »

Ei taida veturilla olla vaikutusta 266 ongelmiin vaan vessat ovat rikki. https://yle.fi/a/74-20067484 Mitenhän ne kaikki voi olla?

Ongelma on veturissa, kun "kaikki tietävä" Jorma niin sanoo  Virnistää
tallennettu

Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 539


« Vastaus #163 : Tammikuu 03, 2024, 01:03:55 »

Ei taida veturilla olla vaikutusta 266 ongelmiin vaan vessat ovat rikki. https://yle.fi/a/74-20067484 Mitenhän ne kaikki voi olla?


"Spotta ej på golfvet"! Hähägähääh!
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #164 : Tammikuu 13, 2024, 15:31:49 »

Ei taida veturilla olla vaikutusta 266 ongelmiin vaan vessat ovat rikki. https://yle.fi/a/74-20067484 Mitenhän ne kaikki voi olla?

Ongelma on veturissa, kun "kaikki tietävä" Jorma niin sanoo  Virnistää

No, oli siellä tällä kertaa myös veturivikaa. Mutta paljon muutakin samalla, ja veturivian osuus lopullisesta myöhästymisestä oli murto-osa.
tallennettu
Jukka Peltonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 11


« Vastaus #165 : Tammikuu 20, 2024, 21:56:12 »

Tänään kaikki pohjoiseen menevien yöjunien vetureina tupla Sr1
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #166 : Toukokuu 26, 2024, 23:44:00 »

Tänään (26.05) IC33:n vetäjä (Sr2) alkoi temppuilemaan Peräseinäjoella, Seinäjoella valjastettiin vetäjäksi Sr1 (lähtö Sk:sta 1½ tuntia myöhssä). Tulo Ouluun n. pari tuntia(124 min) myöhässä.

Paluujunan (IC56) lähtö Oulusta 151min myöh. (Sr1+Sr2 hin). Tulo Tpe 195min myöh. (juna per. Tpe-Hki)
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 319


« Vastaus #167 : Toukokuu 27, 2024, 09:57:27 »

Tänään (26.05) IC33:n vetäjä (Sr2) alkoi temppuilemaan Peräseinäjoella, Seinäjoella valjastettiin vetäjäksi Sr1 (lähtö Sk:sta 1½ tuntia myöhssä). Tulo Ouluun n. pari tuntia(124 min) myöhässä.

Paluujunan (IC56) lähtö Oulusta 151min myöh. (Sr1+Sr2 hin). Tulo Tpe 195min myöh. (juna per. Tpe-Hki)

IC56 joutui tekemään ratatöiden takia vielä koukkauksen Hakosillan ja oikoradan kautta uudella numerolla 1056. Matkustajia pudotettiin matkalla mm. Herralaan. Perillä rapsakat 5 tuntia 7 minuuttia myöhässä.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1251


« Vastaus #168 : Toukokuu 27, 2024, 11:05:12 »

Tänään (26.05) IC33:n vetäjä (Sr2) alkoi temppuilemaan Peräseinäjoella, Seinäjoella valjastettiin vetäjäksi Sr1 (lähtö Sk:sta 1½ tuntia myöhssä). Tulo Ouluun n. pari tuntia(124 min) myöhässä.

Paluujunan (IC56) lähtö Oulusta 151min myöh. (Sr1+Sr2 hin). Tulo Tpe 195min myöh. (juna per. Tpe-Hki)

Jotenkin käsittämättömiä nämä runkokierrot, että hesasta saapuva runko on oulussa puolisen tuntia ja heti takas. Ei paljoa vaadi että on sitten myöhässä. Joskus viikolla ymmärtäisi, mutta ei pe tai su kun on porukkaa paljon liikkeellä. Mutta joku korkeakoulutettu nuo on kai suunnitellut.
tallennettu

Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #169 : Toukokuu 29, 2024, 23:04:52 »

Tänään jaksoi IC147:n (Hki-Kuo) keulille valjastettu Sr2 toimia Toijalaan asti. Jostain löytyi toinen Sr2 avustamaan junan Tpe:lle parisen tuntia myöhässä. Tampereella IC147:n vetäjäksi valikoitui loppumatkaksi Sr1, tosin väli Pm-Kuo peruttiin. Tulo Pm:lle 140min myöh.
tallennettu
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 367


« Vastaus #170 : Toukokuu 30, 2024, 06:23:49 »

Tänään jaksoi IC147:n (Hki-Kuo) keulille valjastettu Sr2 toimia Toijalaan asti. Jostain löytyi toinen Sr2 avustamaan junan Tpe:lle parisen tuntia myöhässä. Tampereella IC147:n vetäjäksi valikoitui loppumatkaksi Sr1, tosin väli Pm-Kuo peruttiin. Tulo Pm:lle 140min myöh.
Sen verran oli juna myöhässä, että se ei olisi ehtinyt perille ennen Kurkimäki-Kuopio välillä olleen tunnelityön alkamista. Toisaalta jos ratatyöporukka olisi odottanut 147:n, olisi työn aloitus viivästynyt yli kaksi tuntia ja vastaavasti venynyt lopettamisaika olisi myöhästyttänyt aamun junia vähintään saman verran.
tallennettu

Don't panic.
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #171 : Kesäkuu 28, 2024, 14:32:19 »

Sr2:lle näyttäisi tulevan melkoisen pilvinen päivä: IC20 (Ol-Hki) jaksoi melkein perille sammahtaen Purolaan, avuksi Ilr:sta tuli vet11821 (Sr2). Matka jatkui kunnes juna peruttiin Olk-Hki.

IC633:n (Hki-Sk) Sr2:n avuksi valjastettiin Toijalassa Sr1. Eilen (27.06) samainen juna taisi jäähdytellä kompressoriaan Md-Yv välillä saapuen viimein Seinäjoelle parisen tuntia (136min) myöhässä.

Näköjään myöskään IC106 (Lr-Hki) ei jaksanut paljoa alkua pidemmälle, Taavetissa keulille kytkettiin Sr1 loppumatkaksi.
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #172 : Kesäkuu 28, 2024, 15:40:56 »

IC65 HKI-OL jatkanee matkaa Pieksämäeltä Sr1-vetoisena Sr2 ja Edo hinauksessa https://juliadata.fi/live/train?n=65
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #173 : Heinäkuu 16, 2024, 22:33:43 »

Sr2-vetoinen IC145 (Hki-Pm) väsähti tänään Parolaan. Toijalasta apuun riensi Sr1 (vet.11864) ja juna jatkoi Sr1:n vetämänä matkaansa 107 min. myöhässä. Tampereelta löytyi ehjä Sr2 loppumatkalle, tosin juna peruttiin Jy-Pm.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #174 : Elokuu 01, 2024, 22:14:49 »

IC 37 (Hki-Roi) jaksoi Sr2:n vetämänä kulkea Seinäjoelle asti, jossa veturivian vuoksi vetäjäksi vaidettiin Sr1 loppumatkalle.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sr2 ongelmia?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina