|
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 517
|
« Vastaus #1 : Joulukuu 07, 2009, 19:27:17 » |
|
Sitten onkin enemmän intoa bongata ulvovia poikkeuksia. Rantaradaa tapahtuu silloin tällöin IC2-junissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mika Kärki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 26
|
« Vastaus #2 : Joulukuu 07, 2009, 20:46:08 » |
|
Havaitsin joku viikko sitten P708 Oulusta Kajaaniin Sr2 -veturin. Tämähän luonnollisesti siirtyi junaan IC78 Kajaanissa. Olikohan se testausta tai sitten erään Kontiomäen kuljettajan arvuuuttelun mukaan kyse olisi ollut Oulun sorvissa käyneestä veturista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Risto Heikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 24
|
« Vastaus #3 : Joulukuu 07, 2009, 20:46:33 » |
|
On täällä Kajaanissa niitä Sr2:sia enemmän kaipailtukin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #4 : Joulukuu 07, 2009, 22:40:40 » |
|
Tosin se voi olla että Sr2 vaan helsingin ja kouvolan välillä, koska mitä järkeä ottaa Sr2 savonradalla kun siellä on kuitenkin pääpiirteissään 140 km/h rajoitus, Joensuuhun tosin varmaan Sr2 kun kouvolassa ei vaihdeta veturia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 280
|
« Vastaus #5 : Joulukuu 07, 2009, 23:01:29 » |
|
Ellei kyseessä ole taas vain jokin imagojuttu, onhan se Sr2 vähän vakuuttavamman ja katu-uskottavamman (vai rata-uskottavamman?) näköinen IC:n edessä. Mutta toisaalta, paljonko sellainen normaalimatkustaja näihin huomiotaan kiinnittää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #6 : Joulukuu 07, 2009, 23:23:11 » |
|
Se vähän ihmetyttää, mistä meinaavat nuo lisä-Sr2:t haalia, niitä kun ei suoranaisesti liikaa ole varikoilla lojumassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #7 : Joulukuu 08, 2009, 09:15:49 » |
|
Se vähän ihmetyttää, mistä meinaavat nuo lisä-Sr2:t haalia, niitä kun ei suoranaisesti liikaa ole varikoilla lojumassa.
Minä veikkaan, että vähemmän tärkeiltä taajiksilta, kuten Porin taajis ja mitä niitä muita nyt Sr2:lla vedetään, vaihdetaan sudet marsujen tilalle. En tiedä, mutta näin ehkä. Ja Vus-malmista se kolmas marsu veks.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 987
|
« Vastaus #8 : Joulukuu 08, 2009, 12:23:56 » |
|
En usko, että Sr2 tulisivat vielä Savon radalle. Muutos taitaa koskea Karjalan rataa. Joensuun Vekit ovat saaneet koulutusta Sr2-vetureihin. Esim Iisalmen ja Kuopion kuljettajat eivät. Uskoisin Kouvolassa junaan vaihdettavan entiseen tapaan Sr1-veturin.
|
|
|
tallennettu
|
Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
|
|
|
Mika Kärki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 26
|
« Vastaus #9 : Joulukuu 08, 2009, 13:01:04 » |
|
Kontiomäen kuljettajilla on Sr2 pätevyys ja he ajavat mm. IC78-junaa Pieksämäelle. Sen puolesta Savon radalla voidaan käyttää Sr2-sarjaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #10 : Joulukuu 08, 2009, 14:02:12 » |
|
Kontiomäen kuljettajilla on Sr2 pätevyys ja he ajavat mm. IC78-junaa Pieksämäelle. Sen puolesta Savon radalla voidaan käyttää Sr2-sarjaa.
Kontiomäen vekit ajavat myös Kostamuksen malmijunia Sr2:lla, joten kyllä siellä pätevyys piisaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 552
|
« Vastaus #11 : Joulukuu 08, 2009, 15:41:01 » |
|
Kontiomäen kuljettajilla on Sr2 pätevyys ja he ajavat mm. IC78-junaa Pieksämäelle. Riihimäenkin kuljettajia on tänä vuonna koulutettu Sr2:een ja pääradan Eil-paikkuja onkin vedetty nykyään usein marsuilla. Ehkä niissä sitten jatkossa palataan Sr1:een.
|
|
|
tallennettu
|
Offlinessa vuodesta 1967
|
|
|
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 299
|
« Vastaus #12 : Joulukuu 08, 2009, 16:00:11 » |
|
Ja ei kauaa mene, kun Pieksämäeltä Kuopioon ajetaan 160 km/h IC:llä. Tasoristeyksiä on hävinnyt kuin pieru saharaan, ja ali/ylikuluille on jo joissain kohdissa aloitettu raivaustyöt. Samaa näkyy tapahtuvan eteläisellä Savonradalla.
Pieksämäen kuljettajista moni on manannut syyskuun 2006 jälkeen, että ensin koulutetaan ja sitten ykskaks ajot ovatkin ohi kun koulutus on vasta vähän aikaa sitten päättynyt.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Risto Heikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 24
|
« Vastaus #13 : Joulukuu 08, 2009, 16:44:18 » |
|
Ja Vus-malmista se kolmas marsu veks.
Näinhän onkin jo käynyt.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juri Nevalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 6
|
« Vastaus #14 : Joulukuu 11, 2009, 00:13:17 » |
|
Täällä on ihmetelty miten sr2:sia riittää vetämään ICt Joensuuhun mut mie olen laskeskellut että sr2:sia tarvitaan noin 3 - 4 kipaletta Helsinki - Joensuu väliä sahaamaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 162
|
« Vastaus #15 : Joulukuu 12, 2009, 02:28:15 » |
|
Aina kannattaa muistaa että esimerkiksi yöaikaan eivät matkustajajunamäärät ole kovin suuria, joten silloin saattaa hyvinkin Sr2 ehtiä rahtia vetämään. Ja toisaalta siirtyyhän yötavarajunassa veturi kätevästi vaikkapa paikkakunnalta toiselle, ja aamulla se sitten jatkaa matkustajajunan vetäjänä. Jos kaikki veturi- tai mitkä tahansa havainnot tehdään vain vilkkaalla matkustaja-asemalla kello 12 päivällä, saattavat olettamukset joskus vääristyä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 469
|
« Vastaus #16 : Joulukuu 16, 2009, 15:35:57 » |
|
Hyvin ei ole alkanut Sr2:ien aikakausi ainakaan IC 3:n osalta, tähän mennessä tuo ei ole kertaakaan päässyt perille Joensuuhun myöhästymättä vähintään 25 minuuttia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|