Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Havaintoja rautatieyhdistyksiltä ja museoradoilta!  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] 4 | Siirry alas Tulostusversio
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #50 : Maaliskuu 27, 2023, 22:52:37 »

Britanniassa Castle luokan höyryveturin "Earl of Mount Edgcunbe!alustavat pääradoille paluuta edeltävät testiajot ovat onnistuneet ilman huomautuksia . Edessä on vielä rasituskoeajo joka on suunniteltu tapahtuvan 25 helmikuuta,tämän jälkeen veturi saanee pääradoilla toimiseen edellytetyn lisenssin ja on valmis vetämään museojunia. Testien keskipisteenä töimii Tyseleyn varikko.(Lähde Rail Advent)
Edellämainittu Castle luokan höyryveturi  "5043 Earl of Mount Edgcumbe" on suoittanut rasituskoeajon(Loaded testrun) päivämäärällä 24/2/23 onnistuneesti.Testi suoritettiin paikkakuntien Tyseley ja Humblestone Road(Leicester)välillä mennen tullen.Näinollen tämä Castle tulee saamaan Certifioinnin pääradoilla(Mainline)tapahtuvaa erikoisjuna liikennöintiä varten.Se joutuu töihin jo kuluvan kuun aikana jolloin sitä odottaa muun muassa pariveto toisen höyryvetojuhdan kanssa.Mainitaan vielä että rasituskoeajo junassa oli 7 neliakselista henkiloliikenteen vaunua ja junan päässä vielä 47 class dieselveturi.

Nyt on liikennöinyt  Britanniassa  päivämäärällä 4.3.23 kahden Castle luokan veturin parivedossa erikoisjuna 15v odottelun jälkeen.Erikoisjuna kulki paikkakuntien Birmingham Snow Hill ja Didcot Railway Centre välillä'Vetureina olivat GWR 7029 Clun Castle ja 5043 Earl of Mount Edgecumbe junassa oli yhteensä 9 Boggievaunua (video youtubessa "7029&5043 Double Headed Great Western Castles!"
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #51 : Huhtikuu 04, 2023, 23:17:54 »

SÅS (Stockholms Ånglokssälskap) on pitänyt vuosikokouksensa maaliskuun lopulla.Vastuuhenkilöiden valinnan ohella on tullut keskusteluun SÅS omisteisten höyryvetureiden E2 1242 ja B 1364 tulevaisuuden näkymiä jotka ovat parhaillaan sijoitettuna Katrineholmin veturitallissa.Hallitus tutkii myös mahdollisuutta alkaa liikennöidä Tukholman satamarataa "Värtabanan"jolla oli höyryjuna liikennöintiä viimeksi 90-luvulla .Rata kulkee paikkojen Norra Station ja Värtan välillä.Rataa pidetään otollisena sen vähäisen liikenteen vuoksi ja että tällä liikennöinnillä ei jurikaan ole haittaa muulle Tukholman vilkkan junaverkon aikatauluihin.Tarkempiin suunnitelmiin palataan lähiaikoina.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #52 : Huhtikuu 19, 2023, 03:47:03 »

Saksassa tunnettu Höyryveturitapahtuma 15-16.4.23  "Dresdener Dampfloktreffen"on saatu päätökseen.Tapahtumaan osallistuivar junineen ainakin hoyryveturit 351947,4111449,503648,528141,52854 Saksasta myös Diesel kalustoa Tsekeistä. . Erikoisjunat Dresdenin ympäristössä osittain peruutettiin lauantaina 25.4.34 rautatiesillan läheisyydessäj ja juhla-alueessa löydetyn sodanaikaisen räjähtämättömän pommin takia.16.4.23 museojunat toimivat suunnitellun aikataulun mukaisesti.
Tapahtumaan liittyvän museojunaliikenteen mielenkiintoisimpia tapahtumia oli perinteinen rinnakkaisajo Tharadtin mäessä (Tharandter Rampe) matkustajajunan vetovoimana toimi Br414411-9 ja junan takapäässä avusti museosähköveturi E 7710,vierellä kulkeneen tavarajunan veturina toimi Br 528154-8. Rinnakkaisajo tapahtui asemien
Tharandt ja Klingenberg -Colmnitz välillä. Radan varrella  oli runsaasti innostuneita kuvaajia ja muita katsojia.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 19, 2023, 12:53:25 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #53 : Heinäkuu 01, 2023, 17:01:26 »

Ruotsissa SÅS(Stockholms Ånglokssälskap) luopuu yhdestä höyryvetureistaan ja vanhasta puuvaunusta.Kalusto josta luovutaan on höyryveturi K4-793 ja puumatkustajavaunu VBHJ BCo 58 eli Nässjövagnen.Veturi myydään yrittäjälle joka ulkoisen kunnostuksen jälkeen asettaa nsen näyttelyesineeksi ja puuvaunu romutetaan sen huonokuntoisuuden takia. K4 muodosti vuosina 74-79 seuran liikenteellisen selkärangan kun SÄS liikennöi Tukholman Slakthusbananilla. Tuliputkivaurioiden ja tulipesän huonokuntoisuuden takia sitä ei koskaan kunnostettu eikä seuralla sittemmin ollut sille käyttöä.Kalusto on ollut säilytettynä Västbergassa jossa on muutakin kalustoa ja ilmeisemmin kalustoa tullaan harventamaan jatkossakin. (SÅS)
SÄSn omilla sivuilla on kuvia noin reilu viikko sitten tehdyistä vaihtotöistä Västbergassa.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #54 : Heinäkuu 24, 2023, 01:25:36 »

 9.7.23 Saksassa ajettiin pitkästä aikaa höyrypikajuna Syltin saarelle.Veturina oli höyrypikajunaveturi 012104 perässään 11  neliakselista matkustajavaunua.Juna kulki ilman avustavaa muuta vetovoimaa. Junan mainitaan helposti saavuttaneen 120km/h nopeuden jopa 125km/h mainitaan.Tapahtuma oli suuri menestys.Paluujunan veturina oli Nohab
My 1138,tämä siksi koska höyryveturin kääntömahdollisuutta ei liene olleen.Matkan järjestivät"Nostalgie ZugReisen ja Fascination Dampf"
Video Youtube(Marschbahn.012104 Volldampf nach Sylt)
Täytyy todeta että höyrypikajuna täydessä vauhdissa on aina vaikuttava elämys!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2023, 02:06:02 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Hannu Peltola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 154


« Vastaus #55 : Heinäkuu 25, 2023, 04:51:08 »

9.7.23 Saksassa ajettiin pitkästä aikaa höyrypikajuna Syltin saarelle.Veturina oli höyrypikajunaveturi 012104 perässään 11  neliakselista matkustajavaunua.Juna kulki ilman avustavaa muuta vetovoimaa. Junan mainitaan helposti saavuttaneen 120km/h nopeuden jopa 125km/h mainitaan.Tapahtuma oli suuri menestys.Paluujunan veturina oli Nohab
My 1138,tämä siksi koska höyryveturin kääntömahdollisuutta ei liene olleen.Matkan järjestivät"Nostalgie ZugReisen ja Fascination Dampf"
Video Youtube(Marschbahn.012104 Volldampf nach Sylt)
Täytyy todeta että höyrypikajuna täydessä vauhdissa on aina vaikuttava elämys!
Höyryajo Hindenbrgdammilla olisi kyllä hieno nähdä! Kiitoksia videolinkistä, se oli oikein mielenkiintoinen! 012:n lisäksi oli mukava kuunnella Nohabin EMD-koneen murinaa.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #56 : Elokuu 01, 2023, 00:01:49 »

USAssa jättiläismäinen höyryveturi Reading&Northern T-1No 2012 (4-8-4) on palannut mittavan kunnostuksen jälkeen loisteliaana  Reading,Blue Mountain&Northern Railway radalle asiakasliikenteeseen vuonna 2022.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #57 : Elokuu 12, 2023, 18:22:10 »

Saksassa tavarajunahöyryveturin rasituskoeajo Baureihe 50 luokan höyryveturille 503616 on suorittanut koeajon paikkakuntien Meiningenin veturikonepaja ja Eisenach päivämäärällä 100823 sen vetämässä tavarajunassa oli 20 neliakselista tavaravaunua.Veturi kuuluu VSE yhdistykselle(Verein Sächsischer Eisenbahnfreunde e.V.) kotipaikka Schwarzenberg DE.Video löytyy Youtubesta haulla:Lastprobefahrt mit 503616 zwischen Meiningen und Eisenach (10.8.23)
Veturilla suoritettiin tärkeä erilaisiin höyrykoneen toiminnallisiin  mittauksiin liittyvä koeajo (Indizierfahrt) 8.8.23.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2023, 18:39:23 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #58 : Syyskuu 23, 2023, 01:51:34 »

Tshekeissä tarkemmin Tshekin Sleesiassa toimiva ja paikkakuntien välillä Tremesna(Röwersdorf) ja Osoblaha(Hotzenplotz)eli saksalaisittain "Hotzenplotzbahn" kapearaiteinen  760mm levyinen rautatie on tänä vuonna täyttänyt 125v. Juhlajuna ajettiin paikkakuntien välillä 16.9.23. Juhlajunaa veti komeasti kaksi radan höyryveturia.Radalla ajetaan säännöllistä diesel-vetoista matkustajaliikenntä.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #59 : Lokakuu 01, 2023, 23:55:45 »

Saksassa tavarajunahöyryveturin rasituskoeajo Baureihe 50 luokan höyryveturille 503616 on suorittanut koeajon paikkakuntien Meiningenin veturikonepaja ja Eisenach päivämäärällä 100823 sen vetämässä tavarajunassa oli 20 neliakselista tavaravaunua.Veturi kuuluu VSE yhdistykselle(Verein Sächsischer Eisenbahnfreunde e.V.) kotipaikka Schwarzenberg DE.Video löytyy Youtubesta haulla:Lastprobefahrt mit 503616 zwischen Meiningen und Eisenach (10.8.23)
Veturilla suoritettiin tärkeä erilaisiin höyrykoneen toiminnallisiin  mittauksiin liittyvä koeajo (Indizierfahrt) 8.8.23.

Uusi suositeltava videotallennus on ilmestynyt tästä rasituskoeajosta Youtubeen 6,9.23 jossa veturin veturin mahtava työskentelyääni todella pääsee oikeuksiinsa!Haulla "Lastprobefahrt der Dampflok 503616-5 im August 2023".
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #60 : Lokakuu 11, 2023, 00:03:20 »

Saksassa "Schiefe Ebene" vietti 175v juihlallisuuksiaan 30.9-1.10.23. Se on maailmankuulu radan nousuosuus paikkakuntien Neuenmarkt-Wirsberg ja Marktschorgast välillä. Juhlaa kunnioitettiin hoyryspektaakkelilla  useiden höyryjunien liikennöidessä tällä kuuluisalla rampilla .Junat liikennöi "Deutsches Dampflokmuseum"(DDM) osallistui tapahtumaan .Paikalle  Neuenmarktiin oli saapunut useita erikoisjunia ja runsas osallistujakaarti. Höyryvetureista tapahtumaan osallistui 503616,528195,01509 ja 01066.näiden lisäksi myös Wiesenthalbahnin 3 osainen vt95 kiskoautokokoonpano. Kaikki liikennöineet höyryjunat olivat diesel avusteisia dieselin antaessa työntöapua,paluujunassa alas päin tultaessa taasen diesel oli junan veturina näinollen tämä pendeli ei tarvinnut aikaa vievää vaihtoliikettä päätepisteessään. ja näissä myötävaikuttivat  veturit 212.280-4 ,213.334-5 ja 118-757-4.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #61 : Lokakuu 13, 2023, 18:22:39 »

Ruotsissa ajettiib 1.10.23,Nässjön Rautatiemuseon järjestämä erikoisjuna välillä Nässjö-Hultsfred. Menomatkalla junaa veti SJ dieselveturi T41 numero 200(Nohab-GM 1956)(EMD 12-567) ja paluujunassa höyryveturi SJ A5 numerolla 1545 ex KJ 17(Kalmar järnväg). Juna oli SJK (Svenska Järnvägsklubben) tilausajo.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2023, 00:51:11 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #62 : Lokakuu 31, 2023, 01:43:40 »

Britanniassa höyryveturi "Britannia" Pacific sarjan Kruununjalokivi koki ikävän sylinterivaurion iltajunassa 22.8.23. Britannian Chilworthissa. Veturi ioli juuri ohittanut Chilworthin aseman erikoisjunassa "Garden of England Circular&Sunset Steam Express"kun vaurio tapahtui oikeanpuoleisessa ristikappaleessa johtaeu männän ja sylinterin vaurioon.Juna pääsi palaamaan matkustajineen tuntien odotuksen jälkeen mukana olleen dieselvedon (D47)turvin .Veturin ennustetaan palautuvan liikenteeseen vasta vuoden 24 lopulla.Video jonka loppuotoksessa kuuluu
voimakas metallinen kolahtelu löytyy Youtubesta haulla  .70000"Britannia"fails at Chilworth"Kokenut kuvaaja ei onneksi lopettanut kuvaäänitystään heti junan lähdettyä ,vaan jatkoi nauhoittamistaan,ja näinollen sai taltioitua tämän dramaattisen tapahtuman.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #63 : Joulukuu 23, 2023, 02:43:13 »

Saksassa Preussilainen P8 veturi BR 382267 on suorittanut onnistuneen rasituskoeajon ja 8/23 ja näinollen on valmis palaamaan pääratojen liikenteeseen.Veturin kunnostaminen kesti kauan se oli edellisen kerran liikenteessä 14.10.2017.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #64 : Tammikuu 03, 2024, 21:46:21 »

Saksassa tunnettu "Rodelblitz" erikoisjuna veturin BR 41 vetämänä liikennöi jälleen tänäkin vuonna päivämäärillä :27 ja 280124  sekä 03 ja 040224.
Tätä traditionaalista junaa liikennöi:" IGE Werrabahn# Eisenach e.V.
Junan reitti on Eisenach-Arnstadt-Schmalkalden-Zella Mehlis ja takaisin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 04, 2024, 01:07:49 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #65 : Tammikuu 24, 2024, 17:46:36 »

IGE Werrabahnin edustajan mukaan Saksan veturinkuljettajien lakko GDL Streik (24.1-29.1) ei näillä näkymin tule vaikurramaan Rodelblitz junan ensi viikonlopun ajoihin.Lähde :IGE"Werrabahn Eisenach"e.V., Facebookin sivulta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2024, 18:00:17 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #66 : Helmikuu 20, 2024, 00:19:19 »

Ruotsissa Skänska järnvägar "Ångtåget på Österlen"on ilmoittanut aikataulunsa ensi kesän höyryliikenteestä joka tapahtuu aikavälillä 16.6-13.8.24. Museorautatie on leveäraiteinen  se liikennöi luonnonkaunista rataosuutta asemien Brösarp ja ST.Olof välillä.Se alkoi liikennöinnin vuonna 1971 ollen Ruotsin vanhin leveäraiteinen museorata.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #67 : Maaliskuu 16, 2024, 01:16:10 »

Saksassa pikajunahöyryveturi 032155-4 on suorittanut katsastuksensa 28,2,24 ja suorittanut onnistuneen koeajonsa 29.4.24 välillä Nossen -Dresden -Friedrichstadt ja takaisin.Näinollen tämän Pacific 03 veturin käytölle vuoden 24 ja tästä eteenpäin erikoisjunissa ei ole mitään esteitä!








tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #68 : Maaliskuu 20, 2024, 17:53:16 »

Britanniassa harvinainen  "Blue Peter"A2 Pacific höyryveturi  LNER Peppercorn 60532 on palannut liikenteeseen 22 vuoden tauon jälkeen.Aktiivisessa käytössä tämä sarjansa ainoa säilynyt yksilo oli vv48-66.Veturin omistaa "the Royal Scot Locomotive and General Trust"(RSL&GT) Veturin kunnostus ajokuntoonvalmistui 14.3.24 LNER perinnejkorjaamolla Britannian Crewessa.Veturin rakensi "Doncaster Works".Videoita löytyy youtubesta mm haulle"Blue Peters return".
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #69 : Maaliskuu 22, 2024, 22:54:18 »

"Blue Peter! A2 höyryveturi on toimitettu "Severn Valley rautatielle" Kidderminsteriin 19.3.24 viimeisteleviä säätöjä varten ennen" Mainline Test" vaativien pääratakoeajojen alkamista!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #70 : Maaliskuu 30, 2024, 19:20:25 »

Britanniassa höyryveturi "Britannia" Pacific sarjan Kruununjalokivi koki ikävän sylinterivaurion iltajunassa 22.8.23. Britannian Chilworthissa. Veturi ioli juuri ohittanut Chilworthin aseman erikoisjunassa "Garden of England Circular&Sunset Steam Express"kun vaurio tapahtui oikeanpuoleisessa ristikappaleessa johtaeu männän ja sylinterin vaurioon.Juna pääsi palaamaan matkustajineen tuntien odotuksen jälkeen mukana olleen dieselvedon (D47)turvin .Veturin ennustetaan palautuvan liikenteeseen vasta vuoden 24 lopulla.Video jonka loppuotoksessa kuuluu
voimakas metallinen kolahtelu löytyy Youtubesta haulla  .70000"Britannia"fails at Chilworth"Kokenut kuvaaja ei onneksi lopettanut kuvaäänitystään heti junan lähdettyä ,vaan jatkoi nauhoittamistaan,ja näinollen sai taltioitua tämän dramaattisen tapahtuman.
"Britannia"Pacific sarjan höyryveturi 70000 on palannut pääradoille"Mainline" 7 kuukautta kestäneen kunnostuksen jälkeen Maaliskuun 24 alussa.Veturin vasemmanpuoleinen ristikappale rikkoontui elokuussa 23 veturin ollessa tilausjunan veturina.(Britannia returns!!!!!!!! video youtubesta)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2024, 19:46:11 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #71 : Maaliskuu 31, 2024, 08:01:12 »

"Blue Peter! A2 höyryveturi on toimitettu "Severn Valley rautatielle" Kidderminsteriin 19.3.24 viimeisteleviä säätöjä varten ennen" Mainline Test" vaativien pääratakoeajojen alkamista!
Blue Peter oli käytössä noin vuoteen 1971 mutta koska BR:n rataverkolle ei päässyt sitten höyryliikenteen loppumisen (1968 ?) ja tuohon aikaan ei ollut montaa museorautatietä jonne olisi voinut mennä.
Veturi on voinut olla jollakin noista veturimuseoista jotka olivat keränneet kokoelmiin vetureita ja vetureita on voitu käyttää museoalueella liikkumiseen. Nykyisin kun museorautateitä on runsaasti joten veturi voi päästä myös laajemmin käyttöön ja liikennettä on myös valtakunnallisella raideverkostolla. En muista nähneeni mainintaa Blue Paterista sitten vuoden 1974. Veturi oli ensimmäinen jonka tiesin olleen "harrastekäytössä" vounna 1971..
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #72 : Huhtikuu 18, 2024, 16:45:21 »

"16 .Dresdner Dampfloktreffen 2024" höyryveturitapahtuma likuisine erikoisjunineen ja kalustoesittelyineen pidettiin jälleen 13 ja 14.4.24.Liikenteessä olivat höyryveturit  01 1104,03 2155-4,023 058-1,23 1097,41 1144-9,50 3501,52 8079-7,52 8141-5,1111-2,77.250,ja 434.2186.
Lauantaina saapui erikoisjunia Dresdeniin sekä IG BV Dresden-Altstadt ajoi itse järjestämiään museojunia Dresdenin ympäristössä
Sunnuntaina oli vuorossa tunnettu "Parallelfahrt auf Tharandter Rampe"eli kahden höyryjunan rinnakkaisajo Tharandtin nousussa.Näistä toinen juna oli tavarajuna ,Youtubesta löytyy tapahtuman nimellä lukuisia videoita!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #73 : Huhtikuu 19, 2024, 21:02:01 »

Britanniassa höyryveturi "Britannia" Pacific sarjan Kruununjalokivi koki ikävän sylinterivaurion iltajunassa 22.8.23. Britannian Chilworthissa. Veturi ioli juuri ohittanut Chilworthin aseman erikoisjunassa "Garden of England Circular&Sunset Steam Express"kun vaurio tapahtui oikeanpuoleisessa ristikappaleessa johtaeu männän ja sylinterin vaurioon.Juna pääsi palaamaan matkustajineen tuntien odotuksen jälkeen mukana olleen dieselvedon (D47)turvin .Veturin ennustetaan palautuvan liikenteeseen vasta vuoden 24 lopulla.Video jonka loppuotoksessa kuuluu
voimakas metallinen kolahtelu löytyy Youtubesta haulla  .70000"Britannia"fails at Chilworth"Kokenut kuvaaja ei onneksi lopettanut kuvaäänitystään heti junan lähdettyä ,vaan jatkoi nauhoittamistaan,ja näinollen sai taltioitua tämän dramaattisen tapahtuman.
"Britannia"Pacific sarjan höyryveturi 70000 on palannut pääradoille"Mainline" 7 kuukautta kestäneen kunnostuksen jälkeen Maaliskuun 24 alussa.Veturin vasemmanpuoleinen ristikappale rikkoontui elokuussa 23 veturin ollessa tilausjunan veturina.(Britannia returns!!!!!!!! video youtubesta)
Britannia 70000 on rikkoontunut ensimmäisellä varsinaisella museojuna ajollaan konepajakorjauksen jälkeen.Tämä tapahtui 13.4.24 onneksi junan perässä assistoi dieselveturi"Class 47"näinollen päästiin asemalle.Koko museojunaajelu pelastui diesel 47805n voimin.Parhaassa tapauksessa kyse mahdollisesti ollut jonkun laakerin ylikuumeneminen. Britannia hinattiin 15.4.24 paikasta Carlisle Upperby dieselin 37521 "LSLn"Crewen varikolle korjattavaksi.Viimeinen tieto olisi kytkinkangen laakerin vika?(Lähde "Train videos 2023.)
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5024


« Vastaus #74 : Toukokuu 01, 2024, 19:09:56 »

Höyryveturi 50 4073 on palannut palvelukseen yli 40n vuoden seisomisen jälkeen .Meiningenin pajalla yli 8v korjattavana ollut Br 50 4073 eli ns Neubaulok (uudisrakennus) on ottanut ensi askeleensa höyryssä Meiningenin pajan raiteistolla 25.4.24 jolloin veturille tehdään viimeisiä säätöjä ja tarkkaa indisointia. Veturi on viimeinen tuon sarjan edustajista jonka BEM(Bayerisches Eisenbahnmuseum Nördlingen)onnistui pelastamaan veturin toimittua ennen sitä vain ns lämmitysveturina. Vetureita rakennettiin yhteensä 88 kappaletta vuosina 56-60 tehtaalla "Lokomotivbau Karl Marx Babelsberg.Tämän veturisarjan toiminta DRn palveluksessa päättyi vuonna 1980.Video(Dampflok 50 4073 ist wieder in betrieb)Youtubessa.
Tämä veturi on alunperin valmistunut 21.10.60. Veturi siirtyi BEMn omistukseen vuonna 1991.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2024, 19:26:16 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Havaintoja rautatieyhdistyksiltä ja museoradoilta!  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina