Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: Suomalainen Rautatiekalusto blogi  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Stefan Baumeister
Käyttäjä
Poissa

« : Elokuu 04, 2021, 14:00:07 »

Viime vuonna pitkässä korona sulkumisvaiheessa aloitin uuden rautatien kuvablogin missä kerrän oma kuvia suomalaista rautatiekalustosta. Ideana on se että kerrätään kuvat esim. jonkun veturin tyypin kokon sarjan siis joka veturi sarjasta mitä on liikeellä. Ensin kävin keväällä 2020 oman kuvanarkiston läpin ja sen jälkeen kesällä 2020 aloitin ottamaan uusia kuvia puutuva kalustosta. Monia reissua jälkeen sarjat pikku hilja täytyivät.

Blogissä löytyy tällä hetkellä lähes 1900 kuvia yli 700 erilaisia sähkö-, diesel- ja hyöryveturista ja mootorivaunusta sekä ohjausvaunusta ja työkoneesta mm kaikki 109 liikeellä oleva Sr1-sarjan veturit on kuvattu, Dv12-sarjasta yli 150 erilaisia veturia löytää blogissakin. On aikomus lisätä vielä kuvia vaunusta myöhässä vaihessa, kuitenkin kuvia kaikista 42 Edo-ohjausvaunusta löytyy jo blogissa. Kuvia oteaan ja lisätään jatkuvasti.

Blogi löytyy tässä osoittessa: https://suomalainenrautatiekalusto.blogspot.com/
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #1 : Elokuu 04, 2021, 14:58:01 »

Ohhoh! Tällaista ei ole tainnut ollakaan.

Vähän kuin Railfaneurope.net, mutta parempi (ja toki vain Suomesta).
tallennettu
Marko Laine
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #2 : Elokuu 04, 2021, 15:13:56 »

Monipuolinen kuvagalleria, mutta kapearaidekalusto on unohdettu kokonaan.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #3 : Elokuu 05, 2021, 00:11:15 »

Hieno projekti! Mä olen yrittänyt tehdä listausta vetureista ja junista joilla olen ajanut työn tai harrastuksen puolesta, mutta se ei taida olla ihan ajan tasalla, ja uran alkuvuosilta ei ole merkintöjä ollenkaan... Moni vanhan liiton kuski voisi saada hyvinkin kattavan otannan heidän työkaluistaan, koska aiemmin oli tapana täyttää ajopäiväkirjaa ahkerammin.

Pisti muuten silmään että etusivulla Sm1:n pikkukuvassa on Sm2.
tallennettu
Stefan Baumeister
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #4 : Elokuu 07, 2021, 13:40:32 »

Monipuolinen kuvagalleria, mutta kapearaidekalusto on unohdettu kokonaan.

Kiitos Marko! Kyllä kapearaidekalusto vielä puutuu tässä ja on tarkoitus lisätä ne vielä kun ehdin kuvata niitä.
tallennettu
Stefan Baumeister
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #5 : Elokuu 07, 2021, 13:42:54 »

Hieno projekti! Mä olen yrittänyt tehdä listausta vetureista ja junista joilla olen ajanut työn tai harrastuksen puolesta, mutta se ei taida olla ihan ajan tasalla, ja uran alkuvuosilta ei ole merkintöjä ollenkaan... Moni vanhan liiton kuski voisi saada hyvinkin kattavan otannan heidän työkaluistaan, koska aiemmin oli tapana täyttää ajopäiväkirjaa ahkerammin.

Pisti muuten silmään että etusivulla Sm1:n pikkukuvassa on Sm2.

Kiitos Nikolas! Totta etusivulla Sm1:n pikkukuvassa on Sm2 kuin ei ole löytänyt sopiva Sm1 kuvan, vaikka kuva on niin pieni olet kuitenkin huomannut sen eron :-)
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: Suomalainen Rautatiekalusto blogi  |  << edellinen seuraava >>
Siirry: