Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #225 : Toukokuu 11, 2024, 06:29:09 » |
|
Uusi ratikka pyyhältää nyt siirtolapuutarhankin ohi – tämän syyn takia Vallilanlaakso jää ilman omaa pysäkkiä"Kalasatamasta Pasilaan -ratikkayhteyden koeajot ovat edenneet täyteen nopeuteen. Hidasajot ovat takana päin ja nopeimmillaan vauhti on 50km/h. Kalasatamasta Pasilaan ratikka kulkee nopeammin kuin kantakaupungin ratikat, joiden keskinopeus on 14km/h. Uudella raitiotiellä tavoitellaan 19–21 km/h-keskinopeutta. Ratikkalinja 13:n liikennöinnin on tarkoitus alkaa loppuvuodesta." https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6752634
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #226 : Toukokuu 12, 2024, 09:15:45 » |
|
HSL asentaa vauhdilla uusia lukijalaitteita – lähimaksua pitää kuitenkin odottaa vielä yli puoli vuotta"Tässä vaiheessa olemme asentaneet uusia lukijalaitteita testikäyttöön 16. Tavoite on, että laitteita asennetaan tämän kuun aikana noin 40. Uusia lukijalaitteita on jo Suomenlinnan lautalla sekä muutamassa bussissa ja muutamalla metroasemalla." https://yle.fi/a/74-20088096
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #227 : Toukokuu 13, 2024, 18:06:27 » |
|
Uusi Hakaniemensilta otetaan käyttöön 20.5.2024"Sörnäisten rantatiellä sijaitseva, Siltavuorensalmen ylittävä uusi Hakaniemensilta otetaan käyttöön maanantaina 20.5.2024. Käyttöönotto aloitetaan klo 12 kaikille avoimella yleisötilaisuudella, joka järjestetään sillan Hakaniemen puoleisessa päässä. Jalankulkijat pääsevät siis sillan ajoradoille kävelemään, ehkä jopa tanssahtelemaan, ennen sillan avaamista autoille. Moottoriajoneuvoille silta avataan noin klo 14. Siihen saakka vanha Hakaniemensilta on normaalisti liikenteellä." https://kruunusillat.fi/tiedotteet/uusi-hakaniemensilta-otetaan-kayttoon-20-5-2024/
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #228 : Toukokuu 16, 2024, 19:08:35 » |
|
Turku käynnistää raitsikoiden hankintakilpailun. Ainakin tavoitteet on kovat tai peräti lennokkaat: "Raitiovaunujen vaatimukset ohjaavat suunnittelua
Yleissuunnitelmassa Turun raitiotien on suunniteltu toimivan niin sanotulla eurooppalaisella normaalilla raideleveydellä, joka on 1,435 metriä. Raitiovaunun leveys on 2,65 metriä, kuten Tampereellakin. Vaunujen määrää voidaan lisätä kysynnän mukaan ja paikkojen määrään vaikuttaa vaunujen muotoilulla ja sisustuksella. Vaunut ovat olennainen osa kaupunkikuvaa ja omaleimaisia raitiovaunuja löytyykin ympäri maailman.
"Vaunujen teknisten ominaisuuksien lisäksi raitiovaunujen käytön mukavuuteen panostetaan niiden muotoilua ja visuaalisuutta räätälöimällä. Esimerkiksi Ranskan Champagnen maakunnassa sijaitsevan Reimsin kaupungin raitiovaunut mukailevat samppanjalasin muotoa. Tärkeintä on suunnitella ratkaisut asiakastarpeet huomioiden," kertoo raitiotieyhtiön suunnittelupäällikkö Lauri Räty."Ei nyt äkkiseltään tule mieleen muuta perintäistä turkulaista muotoilua kuin sinappituubi. https://www.sttinfo.fi/tiedote/70209591/turun-raitiovaunujen-kilpailutus-kaynnistyy-syksylla-2024?lang=fi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #229 : Toukokuu 17, 2024, 06:36:02 » |
|
Turku käynnistää raitsikoiden hankintakilpailun. Ainakin tavoitteet on kovat tai peräti lennokkaat: "Raitiovaunujen vaatimukset ohjaavat suunnittelua
Yleissuunnitelmassa Turun raitiotien on suunniteltu toimivan niin sanotulla eurooppalaisella normaalilla raideleveydellä, joka on 1,435 metriä. Raitiovaunun leveys on 2,65 metriä, kuten Tampereellakin. Vaunujen määrää voidaan lisätä kysynnän mukaan ja paikkojen määrään vaikuttaa vaunujen muotoilulla ja sisustuksella. Vaunut ovat olennainen osa kaupunkikuvaa ja omaleimaisia raitiovaunuja löytyykin ympäri maailman.
"Vaunujen teknisten ominaisuuksien lisäksi raitiovaunujen käytön mukavuuteen panostetaan niiden muotoilua ja visuaalisuutta räätälöimällä. Esimerkiksi Ranskan Champagnen maakunnassa sijaitsevan Reimsin kaupungin raitiovaunut mukailevat samppanjalasin muotoa. Tärkeintä on suunnitella ratkaisut asiakastarpeet huomioiden," kertoo raitiotieyhtiön suunnittelupäällikkö Lauri Räty."Ei nyt äkkiseltään tule mieleen muuta perintäistä turkulaista muotoilua kuin sinappituubi. https://www.sttinfo.fi/tiedote/70209591/turun-raitiovaunujen-kilpailutus-kaynnistyy-syksylla-2024?lang=fiOlisiko Marseillen laivavaunut sopivat ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #230 : Toukokuu 17, 2024, 07:07:15 » |
|
Länsilinjat voitti kilpailutuksen ratikan liityntälinjoista"Tampereen seudun joukkoliikenne on kilpailuttanut ratikan liityntäliikenteen kahtena eri kokonaisuutena. Kilpailutuksen voitti Länsilinjat Oy. Toiseen kokonaisuuteen kuuluvat Hiedanrannan ratikkapysäkiltä länteen liikennöivät liityntälinjat 21 Ryydynpohjaan ja 22 Siivikkalaan sekä Lielahteen liikennöivät asiointilinjat 23 Reuharinniemestä ja 24 Lentävänniemestä. Tarjouksen jättivät Koiviston Auto Tampere Oy, Länsilinjat Oy, Oy Pohjolan Liikenne Ab ja Vekka Group Oy. Toinen kokonaisuus sisältää liikennöinnin linjoilla 15 Sorila - Kaupin kampus ja 17 Hermia - Vehmainen - Linnainmaa - Kaupin kampus. Tarjouksen jättivät Koiviston Auto Tampere Oy, Länsilinjat Oy ja Oy Pohjolan Liikenne Ab." https://www.nysse.fi/ajankohtaista/uutiset/lansilinjat-voitti-kilpailutuksen-ratikan-liityntalinjoista.html
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #235 : Toukokuu 27, 2024, 13:40:11 » |
|
Uusille Ratikkapysäkeille nimet – Pirkkala–Linnainmaa -raitiotien pysäkkinimikysely on avoinna 24.5.–3.6.
Lentokonetehdas olisi hieno nimi pysäkille, vaikka tehtaalla merkittävä historia kiskokaluston valmistajana onkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 209
|
« Vastaus #237 : Toukokuu 27, 2024, 15:54:27 » |
|
Lentokonetehdas olisi hieno nimi pysäkille. Historiasta on hyvä muistuttaa. Tampereella monet tietävät edelleen esim. Ajokin pysäkin ja Lempäälässä vanhemmat Talouskaupan mutkan vaikka kauppa on loppunut yli 60 vuotta sitten ja mutka suoristunut sekä vaaka- että pystysuorassa. Talvisin siinä ainakin kerran vuodessa ajettiin bussi nurin tai vähintään ojaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harry Rajala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 54
|
« Vastaus #238 : Toukokuu 27, 2024, 21:12:02 » |
|
Lentokonetehdas olisi hieno nimi pysäkille. Historiasta on hyvä muistuttaa. Tampereella monet tietävät edelleen esim. Ajokin pysäkin ja Lempäälässä vanhemmat Talouskaupan mutkan vaikka kauppa on loppunut yli 60 vuotta sitten ja mutka suoristunut sekä vaaka- että pystysuorassa. Talvisin siinä ainakin kerran vuodessa ajettiin bussi nurin tai vähintään ojaan.
Markku se osaa aina kirjoittaa asiaa! Olen syntyjäni Ajokin pysäkiltä ja nyt näyttää elämäni loppusijoituspaikka olevan tässä Talouskaupan mutkassa. Markku osasi nämäkin detaljit kohdaltani yhdistää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #239 : Toukokuu 30, 2024, 08:09:54 » |
|
Tampereen Näsisaareen asennettiin ensimmäiset raitiotiekiskot Tavoitteena on, että raidetyöt Santalahden ja Näsisaaren välillä valmistuvat loppusyksyyn mennessä. Näsisaareen tuleva rataosuus on sepelirataa, eli kiskojen ja pölkkyjen tukikerroksena on sepeli. Myös saareen vievälle Pölkkylänsillalle tulee sepelirataa. https://yle.fi/a/74-20091107Raitiotieallianssi video https://youtu.be/N7sgBQROqq4
|
|
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2024, 09:18:55 kirjoittanut Jari Välimaa »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #240 : Toukokuu 30, 2024, 17:35:03 » |
|
Idän raitiotiesillan ja Teiskontien jalkakäytävän ja pyörätien sisältävä puistosuunnitelma nähtävillä"Teiskontien varren jalkakäytävän ja pyörätien välillä Alasjärvenranta–Heikkilänkatu sekä idän raitiotien siltaosuuden sisältävä puistosuunnitelmaehdotus on nähtävillä 30.5.–1.7.2024. Kaupin kampuksen raitiotiepysäkin ja Linnainmaan sekä Sorin aukion pysäkin ja Pirkkalan Suupan välille suunnitellaan uutta raitiotietä katujärjestelyineen." https://www.tampere.fi/ajankohtaista/2024/05/30/idan-raitiotiesillan-ja-teiskontien-jalkakaytavan-ja-pyoratien
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 746
|
« Vastaus #241 : Toukokuu 30, 2024, 19:08:15 » |
|
Ikävä todeta että asialliset ja painavat perustelut eivät taaskaan mitään vaikuta. Hyvät veljet antavat siis Betoniallianssille luvan raitiotien kannalta tarpeettomaan siltaan. Tietenkin ns. kuulemisilla täytetään kunnallispiruetin vaatimukset, jotta hyville veljille ei muodostuisi aikeesta korruptiosyytteiden uhkaa.
Tulee myös lupa uudelle, hankalalle ja vaarallisellekin raitiotien kaksois-tasoristeykselle Luhtaankadulle ja tulee pakko huonontaa raitiotievarikolle annettavan tontin hyödyllistä tilaa merkittävästi!
JUURI TE (=1960 jälkeen syntyneet tamperelaiset veronmaksajat) maksatte siis raitiotien kannalta tarpeettoman, hintaluokaltaan 40 miljoonan siltajärjettömyyden!
Ettäkö koskikin on sillan nimenä! Koskeksi hyvävelirunoilija kutsuu Alasjärven kuraisen laskuojan jyrkempää pätkää yli puolen kilometrin päässä, juuri ennen kuraveden valumista betoniputkeen.
Betoniallianssin betoni-taustavoimille: Jos maamme nykyinen rakennus/maanrakennusteollisuus olisi muuta kuin yritys- ja muiden tukien kerjääjä, voittaisi se enemmän kuin 0.5% Rail Baltican osaurakoista. Uusista urakoista kun näillä yrityksillä lienee kova puute. Mutta kun ei pärjätä rehellisessä kilpailussa terveille balttilaisille, espanjalaisille, puolalaisille ja muunmaalaisille yrityksille, niin hävitään ulkomaissa urakkakilpailuissa jopa naapurimaassamme.
Toista oli 60...80-luvuilla Kostamuksen, Hotelli Virun ja muiden rakennusurakoiden aikaan. Silloin oli Kekkoslovakiaa, mutta mutta nykyisiä kyvykkäämmät yritysjohtajat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 5017
|
« Vastaus #242 : Toukokuu 30, 2024, 22:55:57 » |
|
Suomalainen korruptio piilee rakenteissa(Vaasan yliopiston julkaisu Ari Salminen)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #243 : Toukokuu 31, 2024, 06:48:00 » |
|
Ikävä todeta että asialliset ja painavat perustelut eivät taaskaan mitään vaikuta. Hyvät veljet antavat siis Betoniallianssille luvan raitiotien kannalta tarpeettomaan siltaan. Tietenkin ns. kuulemisilla täytetään kunnallispiruetin vaatimukset, jotta hyville veljille ei muodostuisi aikeesta korruptiosyytteiden uhkaa.
Tulee myös lupa uudelle, hankalalle ja vaarallisellekin raitiotien kaksois-tasoristeykselle Luhtaankadulle ja tulee pakko huonontaa raitiotievarikolle annettavan tontin hyödyllistä tilaa merkittävästi!
JUURI TE (=1960 jälkeen syntyneet tamperelaiset veronmaksajat) maksatte siis raitiotien kannalta tarpeettoman, hintaluokaltaan 40 miljoonan siltajärjettömyyden!
Ettäkö koskikin on sillan nimenä! Koskeksi hyvävelirunoilija kutsuu Alasjärven kuraisen laskuojan jyrkempää pätkää yli puolen kilometrin päässä, juuri ennen kuraveden valumista betoniputkeen.
Betoniallianssin betoni-taustavoimille: Jos maamme nykyinen rakennus/maanrakennusteollisuus olisi muuta kuin yritys- ja muiden tukien kerjääjä, voittaisi se enemmän kuin 0.5% Rail Baltican osaurakoista. Uusista urakoista kun näillä yrityksillä lienee kova puute. Mutta kun ei pärjätä rehellisessä kilpailussa terveille balttilaisille, espanjalaisille, puolalaisille ja muunmaalaisille yrityksille, niin hävitään ulkomaissa urakkakilpailuissa jopa naapurimaassamme.
Toista oli 60...80-luvuilla Kostamuksen, Hotelli Virun ja muiden rakennusurakoiden aikaan. Silloin oli Kekkoslovakiaa, mutta mutta nykyisiä kyvykkäämmät yritysjohtajat.
Korjausta sen verran että raitiotien rakennusta ei rahoiteta veronmaksajilla vaan Euroopan Investointipankin lainoilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #244 : Toukokuu 31, 2024, 06:51:20 » |
|
Kruunuvuorensillan työt"Sillan betonikansi on valettu kokonaisuudessaan Palosaaren puoleisen tulosillan osuudella. Nyt tulosillalla tehdään sääsuojateltan sisällä sillankannen vesieristystä. Silta on suojattu sääsuojateltalla noin 150 m matkalta. Vesieristeenä käytetään kaksinkertaista epoksitiivistystä ja kaksinkertaista kermieristystä. Vesierityksen jälkeen valetaan raitiotiealueelle suojalaatta, tehdään betoninen keskikaide ja asfaltoidaan kevyenliikenteenväylä." https://kruunusillat.fi/kruunuvuorenranta/kruunuvuorensillan-tyot/
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Vanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 43
|
« Vastaus #245 : Toukokuu 31, 2024, 11:37:55 » |
|
Ikävä todeta että asialliset ja painavat perustelut eivät taaskaan mitään vaikuta. Hyvät veljet antavat siis Betoniallianssille luvan raitiotien kannalta tarpeettomaan siltaan. Tietenkin ns. kuulemisilla täytetään kunnallispiruetin vaatimukset, jotta hyville veljille ei muodostuisi aikeesta korruptiosyytteiden uhkaa.
Tulee myös lupa uudelle, hankalalle ja vaarallisellekin raitiotien kaksois-tasoristeykselle Luhtaankadulle ja tulee pakko huonontaa raitiotievarikolle annettavan tontin hyödyllistä tilaa merkittävästi!
JUURI TE (=1960 jälkeen syntyneet tamperelaiset veronmaksajat) maksatte siis raitiotien kannalta tarpeettoman, hintaluokaltaan 40 miljoonan siltajärjettömyyden!
Ettäkö koskikin on sillan nimenä! Koskeksi hyvävelirunoilija kutsuu Alasjärven kuraisen laskuojan jyrkempää pätkää yli puolen kilometrin päässä, juuri ennen kuraveden valumista betoniputkeen.
Betoniallianssin betoni-taustavoimille: Jos maamme nykyinen rakennus/maanrakennusteollisuus olisi muuta kuin yritys- ja muiden tukien kerjääjä, voittaisi se enemmän kuin 0.5% Rail Baltican osaurakoista. Uusista urakoista kun näillä yrityksillä lienee kova puute. Mutta kun ei pärjätä rehellisessä kilpailussa terveille balttilaisille, espanjalaisille, puolalaisille ja muunmaalaisille yrityksille, niin hävitään ulkomaissa urakkakilpailuissa jopa naapurimaassamme.
Toista oli 60...80-luvuilla Kostamuksen, Hotelli Virun ja muiden rakennusurakoiden aikaan. Silloin oli Kekkoslovakiaa, mutta mutta nykyisiä kyvykkäämmät yritysjohtajat.
Korjausta sen verran että raitiotien rakennusta ei rahoiteta veronmaksajilla vaan Euroopan Investointipankin lainoilla. Taas menee mutkat suoriksi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Vanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 43
|
« Vastaus #246 : Toukokuu 31, 2024, 11:45:54 » |
|
Ikävä todeta että asialliset ja painavat perustelut eivät taaskaan mitään vaikuta. Hyvät veljet antavat siis Betoniallianssille luvan raitiotien kannalta tarpeettomaan siltaan. Tietenkin ns. kuulemisilla täytetään kunnallispiruetin vaatimukset, jotta hyville veljille ei muodostuisi aikeesta korruptiosyytteiden uhkaa.
Tulee myös lupa uudelle, hankalalle ja vaarallisellekin raitiotien kaksois-tasoristeykselle Luhtaankadulle ja tulee pakko huonontaa raitiotievarikolle annettavan tontin hyödyllistä tilaa merkittävästi!
JUURI TE (=1960 jälkeen syntyneet tamperelaiset veronmaksajat) maksatte siis raitiotien kannalta tarpeettoman, hintaluokaltaan 40 miljoonan siltajärjettömyyden!
Ettäkö koskikin on sillan nimenä! Koskeksi hyvävelirunoilija kutsuu Alasjärven kuraisen laskuojan jyrkempää pätkää yli puolen kilometrin päässä, juuri ennen kuraveden valumista betoniputkeen.
Betoniallianssin betoni-taustavoimille: Jos maamme nykyinen rakennus/maanrakennusteollisuus olisi muuta kuin yritys- ja muiden tukien kerjääjä, voittaisi se enemmän kuin 0.5% Rail Baltican osaurakoista. Uusista urakoista kun näillä yrityksillä lienee kova puute. Mutta kun ei pärjätä rehellisessä kilpailussa terveille balttilaisille, espanjalaisille, puolalaisille ja muunmaalaisille yrityksille, niin hävitään ulkomaissa urakkakilpailuissa jopa naapurimaassamme.
Toista oli 60...80-luvuilla Kostamuksen, Hotelli Virun ja muiden rakennusurakoiden aikaan. Silloin oli Kekkoslovakiaa, mutta mutta nykyisiä kyvykkäämmät yritysjohtajat.
Korjausta sen verran että raitiotien rakennusta ei rahoiteta veronmaksajilla vaan Euroopan Investointipankin lainoilla. Taas menee mutkat suoriksi että kiskot kirskuvat. Tampereen raitiotietä koskevan lainasopimuksen mukaan EIB:n laina kattaa rakennuskustannuksista hieman yli 47 % lopun tullessa Tampereen kaupungilta (noin 30 %) ja Suomen valtiolta (noin 22 %). Eli kiitos vaan, koko muunkin maan veronmaksajat ovat mukana talkoissa tamperelaisten lisäksi. Ja kenen luulet maksavan EIB:n lainan takaisin? Kertyykö ratikkalippuja myymällä? Lainalla on Tampereen kaupungin omavelkainen takaus ja jos se laukeaa, maksajia ovat Tampereen asukkaat. Lainasopimus ja takaus löytyvät täältä https://tampere.cloudnc.fi/fi-FI/Viranhaltijat/Konsernijohtaja/Tampereen_Raitiotie_Oyn_ja_Euroopan_Inve(329707)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #247 : Kesäkuu 01, 2024, 07:13:41 » |
|
Taas menee mutkat suoriksi että kiskot kirskuvat. Tampereen raitiotietä koskevan lainasopimuksen mukaan EIB:n laina kattaa rakennuskustannuksista hieman yli 47 % lopun tullessa Tampereen kaupungilta (noin 30 %) ja Suomen valtiolta (noin 22 %). Eli kiitos vaan, koko muunkin maan veronmaksajat ovat mukana talkoissa tamperelaisten lisäksi. Ja kenen luulet maksavan EIB:n lainan takaisin? Kertyykö ratikkalippuja myymällä? Lainalla on Tampereen kaupungin omavelkainen takaus ja jos se laukeaa, maksajia ovat Tampereen asukkaat. Lainasopimus ja takaus löytyvät täältä https://tampere.cloudnc.fi/fi-FI/Viranhaltijat/Konsernijohtaja/Tampereen_Raitiotie_Oyn_ja_Euroopan_Inve(329707) EIB:n lainan maksaa takaisin Tampereen Raitiotie Oy, joka vyöryttää erilaisilla vastikkeilla kuten infra, hallinto, kalusto ja varikkovastikkeet kaikille omistajakunnille jotka puolestaan vyöryttävät kustannukset eteenpäin. Lisäksi valtiolta tulee 30 % osuus MAL-sopimuksiin perustuen infran rakentamiseen. Kustannukset vuosina 2022, 2023 ja 2024 (miljoonaa euroa) Tampereelle Infra 13,72 15,55 17,11 Varikko 2,80 2,87 2,85 Kalusto 9,15 8,85 10,49 Hallinto 2,80 2,83 2,95 https://www.tampereenratikka.fi/tampereen-ratikka/ratikan-kustannukset/
|
|
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2024, 07:32:20 kirjoittanut Jari Välimaa »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1384
|
« Vastaus #249 : Kesäkuu 03, 2024, 05:06:28 » |
|
Kesän metrokatkokset "Parannamme kesän 2024 aikana Rautatientorin metroaseman paloturvallisuutta, korjaamme Kontulan ja Mellunmäen välissä sijaitsevia Länsimäentien metrosiltoja ja Kontulan metroaseman laiturialuetta. Lisäksi uusimme vaihteet välillä Itäkeskus–Mellunmäki. Näiden parannushankkeiden takia metroliikenteeseen tulee katkoja. Metrokatko alkaa 3.6." https://kaupunkiliikenne.fi/kesan-2024-metrokatko/
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|