Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kaupunkiraideverkot  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 16 | Siirry alas Tulostusversio
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 746


« Vastaus #300 : Elokuu 25, 2024, 08:59:12 »

Bongaatteko jälkimmäisessä kuvassa sen ainoan ruohontupsun? (vihje: etsikää betonista kukkaruukkua).
Edellisen kuvan vasemmassa laidassa näkyy vahingossa asfaltoimatta jäänyt pieni tilkku joutomaata.
Sade- ym. hulevedet kyyditetään koko neliökilometriltä viipymättä vahvoilla pumpuilla ja paksuilla putkilla Sulkavuoreen siellä vahvoilla kemikaaleilla puhdistettavaksi.

Kuvat ovat laadukkaita. Jälkimmäisessä niistä näkyy bonuksena Tampereen loistavaa uutta arkkitehtuuria, ns. minimalismia!  
Tuhannet keskenään samanlaiset betonielementit syntyivät massatuotannon ansiosta edullisesti.
Ei siis tuhlausta pietilämäisiin kaariin tai muuhun turhanaikaiseen vaihteluun. Riittää oma väri kullekin talolle.
  
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #301 : Elokuu 29, 2024, 08:10:06 »


Hiedanrannan Tehtaan Ratikkapysäkin taiteilijavalinnat on tehty

"Tampereen Hiedanrannassa tammikuussa 2025 käyttöönotettavan Tehtaan Ratikkapysäkin yhteyteen toteutettavien kahden taidehankkeen taiteilijat on valittu. Teostilaukset tehdään Ratikan taide -ohjelman ja Hiedanrannan Kehitys Oy:n yhteistyönä."

https://www.tampereenratikka.fi/ratikantaide-ajankohtaista/hiedanrannan-tehtaan-ratikkapysakin-taiteilijavalinnat-on-tehty/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #302 : Elokuu 30, 2024, 05:47:56 »


Tynkäratikka yltäisi nipin napin Pirkkalan puolelle – valtion tuen kutistuminen uhkaa venyttää töitä vuosilla

"Tampere, Pirkkala ja Tampereen Raitiotie valmistautuvat rakentamaan Linnainmaan ja Pirkkalan jatko-osat vaiheittain, jotta koko reitille pystyttäisiin varmistamaan riittävä valtion tuki. Ensimmäisessä vaiheessa Tampereen itäisellä ratahaaralla olisi jäämässä pois kolme pysäkkiä ja matka päättyisi Niihamaan. Pirkkalan päässä rata lyhenisi neljällä pysäkillä ja ensimmäisen vaiheen päätepysäkki olisi Partola Pirkkalan puolella."

https://www.aamulehti.fi/paakirjoitukset/art-2000010655081.html
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 746


« Vastaus #303 : Elokuu 30, 2024, 10:13:01 »

Vaatiiko Betoniallianssi yhä parinkymmenen metrin korkeudelle nousevaa, ja noin 40 M€ maksavaa kaksoisraiteista maisemasiltaa Alasjärven nurkalle, päästäkseen noin kilometrin matkan Niihaman nurkalle?
Vai onko kaupunki vihdoin opettanut allianssille vastuuntuntoisuutta betonintuhlailun sijaan?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #304 : Elokuu 30, 2024, 13:32:31 »

Tampereelle saapuu sunnuntaina 22. raitiovaunu


"Tampereelle saadaan sunnuntaina 1. syyskuuta uusi raitiovaunu. Tampereen Raitiotie Oy on tilannut Ratikan liikennöintiin kahdeksan uutta raitiovaunua, joista viikonloppuna saapuva on toinen. Tilauksessa käytetään Tampereen Ratikan vaunusopimuksen optiota."

https://www.tampereenratikka.fi/tampereelle-saapuu-sunnuntaina-22-raitiovaunu/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #305 : Elokuu 30, 2024, 13:38:14 »


Vantaan ratikan rakentajat ja suunnittelijat valittu

"Vantaan ratikkahankkeessa valmistaudutaan toteutusvaiheeseen. Keväällä 2024 alkanut allianssin rakentaja- ja suunnittelijaosapuolten kilpailutus on ratkennut, ja hankintaa esitetään Vantaan kaupunkitilalautakunnalle päätettäväksi 4.9.2024.

Vantaan ratikan rakentamisen allianssihankinnan arvo on noin 660 miljoonaa euroa, josta Vantaan kaupungin osuus on noin 414 miljoonaa euroa. Valtion MAL-avustuksen osuus olisi 30 prosenttia kustannuksista, eli noin 177 miljoonaa euroa. Neuvottelut valtion ja kuntien välillä ovat elokuussa 2024 kesken."

https://www.vantaa.fi/fi/ajankohtaista/uutinen/vantaan-ratikan-rakentajat-ja-suunnittelijat-valittu

Taitaa Vantaan MAL-rahoille käydä kuin Turun ja Tampereen raitioteille kun pääkaupungin raitiotiet saivat vain Helsingin osalta budjettirahoitusta.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1761


« Vastaus #306 : Elokuu 30, 2024, 13:52:41 »

Tampereen raitiovaunu ensi kertaa Hiedanrantaan Rosenlewin sillan ylitse sunnuntain ja maanantain 1. - 2.9. välisenä yönä.

Tampereen Ratikka nähdään sunnuntain ja maanantain välisenä yönä 1.-2.9.2024 ensimmäistä kertaa Näsisaaressa ja Hiedanrannassa, kun vaunu hinataan Hiedanrantaan ja takaisin Rosenlewin sillan yli. Toimenpiteellä valmistaudutaan tänä syksynä alkaviin Santalahden ja Lentävänniemen välisiin Tampereen Ratikan koeajoihin. Vaunu tullaan siirtämään koeajojen alussa Hiedanrantaan hinaamalla, koska Näsisaaren rakennustyöt ovat siinä vaiheessa vielä kesken.
- Varmistamme tällä toimenpiteellä syksyn koeajoissa tarvittavat hinausjärjestelyt. Vaunua hinataan koeajoissa useaan kertaan, joten pääsemme nyt myös aikatauluttamaan hinaamiseen kuluvan ajan. Näin olemme valmiita tositoimiin, kun aloitamme raitiotiejärjestelmän testaamisen uudella osuudella, Tampereen Raitiotie Oy:n kalustoinsinööri Iiro Palosara kertoo.

Vaunun siirto suoritetaan kahdella Unimog-ratatyökoneella, joista toinen työntää ja toinen hinaa vaunua.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #307 : Elokuu 30, 2024, 14:03:53 »

Tampereen raitiovaunu ensi kertaa Hiedanrantaan Rosenlewin sillan ylitse sunnuntain ja maanantain 1. - 2.9. välisenä yönä.

Tampereen Ratikka nähdään sunnuntain ja maanantain välisenä yönä 1.-2.9.2024 ensimmäistä kertaa Näsisaaressa ja Hiedanrannassa, kun vaunu hinataan Hiedanrantaan ja takaisin Rosenlewin sillan yli. Toimenpiteellä valmistaudutaan tänä syksynä alkaviin Santalahden ja Lentävänniemen välisiin Tampereen Ratikan koeajoihin. Vaunu tullaan siirtämään koeajojen alussa Hiedanrantaan hinaamalla, koska Näsisaaren rakennustyöt ovat siinä vaiheessa vielä kesken.
- Varmistamme tällä toimenpiteellä syksyn koeajoissa tarvittavat hinausjärjestelyt. Vaunua hinataan koeajoissa useaan kertaan, joten pääsemme nyt myös aikatauluttamaan hinaamiseen kuluvan ajan. Näin olemme valmiita tositoimiin, kun aloitamme raitiotiejärjestelmän testaamisen uudella osuudella, Tampereen Raitiotie Oy:n kalustoinsinööri Iiro Palosara kertoo.

Vaunun siirto suoritetaan kahdella Unimog-ratatyökoneella, joista toinen työntää ja toinen hinaa vaunua.


taitaa olla tuo uusi vaunu 22 mitä siellä vedellään ?
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1761


« Vastaus #308 : Elokuu 30, 2024, 16:07:05 »

Tampereen raitiovaunu ensi kertaa Hiedanrantaan Rosenlewin sillan ylitse sunnuntain ja maanantain 1. - 2.9. välisenä yönä.

Tampereen Ratikka nähdään sunnuntain ja maanantain välisenä yönä 1.-2.9.2024 ensimmäistä kertaa Näsisaaressa ja Hiedanrannassa, kun vaunu hinataan Hiedanrantaan ja takaisin Rosenlewin sillan yli. Toimenpiteellä valmistaudutaan tänä syksynä alkaviin Santalahden ja Lentävänniemen välisiin Tampereen Ratikan koeajoihin. Vaunu tullaan siirtämään koeajojen alussa Hiedanrantaan hinaamalla, koska Näsisaaren rakennustyöt ovat siinä vaiheessa vielä kesken.
- Varmistamme tällä toimenpiteellä syksyn koeajoissa tarvittavat hinausjärjestelyt. Vaunua hinataan koeajoissa useaan kertaan, joten pääsemme nyt myös aikatauluttamaan hinaamiseen kuluvan ajan. Näin olemme valmiita tositoimiin, kun aloitamme raitiotiejärjestelmän testaamisen uudella osuudella, Tampereen Raitiotie Oy:n kalustoinsinööri Iiro Palosara kertoo.

Vaunun siirto suoritetaan kahdella Unimog-ratatyökoneella, joista toinen työntää ja toinen hinaa vaunua.


taitaa olla tuo uusi vaunu 22 mitä siellä vedellään ?

Heinäntekojärjellä uusi vaunu halutaan ensin ottaa vastaan ja todeta ajokuntoiseksi.

Helpommalla ajattaa jonkin vaunuista 1-20 Santalahteen ja kytkee MB Unimogit vetureiksi vasta siellä.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #309 : Elokuu 31, 2024, 07:31:42 »


Tampereen kaupunki tiedottaa: Yhdyskuntalautakunta hyväksyi raitiotiehen liittyviä asemakaavoja ja katusuunnitelmia

"Linnainmaalle itään suunnitteilla olevan Tampereen Ratikan jatkeen itäisten siltaosuuksien, uuden Linnainmaan katuyhteyden Hennalankaaren sekä Härmälän Nuolialantien asemakaavat hyväksyttiin yhdyskuntalautakunnassa 27.8.2024. Kokouksessa hyväksyttiin myös idän suunnalla Hennalankaaren ja Heikkilänkadun sekä siihen liittyvien katujen katusuunnitelmia sekä Härmälän Nuolialantien ja siihen liittyvien katujen katusuunnitelmat."

https://pirkkalalinnainmaa.fi/tampereen-kaupunki-tiedottaa-yhdyskuntalautakunta-hyvaksyi-raitiotiehen-liittyvia-asemakaavoja-ja-katusuunnitelmia/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #310 : Syyskuu 02, 2024, 06:40:56 »


Metroliikenne palaa Rautatientorille 2.9. – työt asemalla jatkuvat

"Maanantaista 2.9. alkaen metro kulkee taas keskustan läpi normaalein vuorovälein linjoilla Kivenlahti–Vuosaari ja Tapiola–Kontula. Vuoroväli välillä Tapiola–Itäkeskus on taas tiheimmillään kolme minuuttia. Mellunmäen asema avautuu maanantaina 9.9., jolloin metroliikenteen poikkeukset ovat tältä vuodelta ohi."

https://kaupunkiliikenne.fi/metroasemat/metroliikenne-palaa-rautatientorille-2-9-tyot-asemalla-jatkuvat/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #311 : Syyskuu 02, 2024, 06:54:55 »

Linjan 1 ratikkaliikenne oli maanantaiaamuna keskeytetty välillä Keskustori–Santalahti merkittävän liikennehäiriön vuoksi, tiedottaa Nysse.

Nyssen X-tilillä kerrotaan, että useat ratikat on kuitenkin peruttu koko matkalta Kaupin kampukselta aina Santalahteen saakka. VR:n operatiivinen päällikkö Vesa Rauhala kertoo, että koko liikennettä ei kuitenkaan ole kokonaan keskeytetty, vaan linja 1 kääntyy Koskipuistossa Sorin aukiolle.

https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000010668885.html
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2024, 07:45:17 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #312 : Syyskuu 03, 2024, 07:49:06 »


Hiedanrantaan asukasmäärää tarkastellaan, kasvua ohjataan raitiotien varteen

"Tampereen kaupunginhallitus hyväksyi kokouksessaan 2.9.2024 Hiedanrannan uuden asuinalueen etenemisen. Kaupunginhallitus kuitenkin edellyttää, että alueelle tavoitellaan enemmän asukkaita kuin 18 500 tai asukasluvun mahdollinen lasku huomioidaan luontoarvoja heikentämättä muilla Tampereen rakentuvilla asuinalueilla raitiotien varrella."

https://www.tampere.fi/ajankohtaista/2024/09/02/hiedanrantaan-asukasmaaraa-tarkastellaan-kasvua-ohjataan-raitiotien
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #313 : Syyskuu 04, 2024, 06:29:29 »


Pirkkala ja Tampere toivovat, että ratikan toisen vaiheen rakentaminen alkaisi vuonna 2028

"Pirkkalan ja Tampereen tavoitteena on, että Pirkkala–Linnainmaa-raitiotien toinen vaihe eli Partola–Suuppa- ja Niihama–Linnainmaa-osuudet rakennettaisiin vuosina 2028–2031.

Toisin sanoen raitiotie rakennettaisiin ensiksi vain Niihamasta Partolaan, josta sitä myöhemmin jatkettaisiin Pirkkalan kuntakeskukseen asti."

eli kohde 3.2

https://pirkkalainen.fi/2024/08/30/pirkkala-ja-tampere-toivovat-etta-ratikan-toisen-vaiheen-rakentaminen-alkaisi-vuonna-2028/
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1761


« Vastaus #314 : Syyskuu 04, 2024, 09:00:15 »

Toisin sanoen raitiotie rakennettaisiin ensiksi vain Niihamasta Partolaan, josta sitä myöhemmin jatkettaisiin Pirkkalan kuntakeskukseen asti."

Tuosta pätkästä onkin jo ihan jonkin verran rakennettuna. Helpottaa urakkaa.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #315 : Syyskuu 05, 2024, 06:54:03 »


Seutuhallitus hyväksyi MAL-sopimusehdotuksen

"Seutuhallitus hyväksyi kokouksessaan 28.8.2024 valmisteluryhmän ehdotuksen valtion ja Tampereen kaupunkiseudun väliseksi MAL-sopimukseksi vuosille 2024–2027. Seuraavaksi sopimusehdotus lähtee Tampereen kaupunkiseudun jäsenkuntien valtuustojen käsiteltäväksi.

Vuosille 2024–2027 suunnatun maankäytön, asumisen ja liikenteen eli MAL-sopimuksen neuvotteluprosessi on loppusuoralla. Tampereen kaupunkiseudun ja valtion välisen MAL-sopimuksen valmisteluryhmä hyväksyi omalta osaltaan sopimusehdotuksen 20.8.2024 ja luovutti sen jatkokäsittelyyn. Seutuhallitus hyväksyi sopimusehdotuksen 28.8.2024 ja lähetti sen Tampereen kaupunkiseudun jäsenkuntien valtuustojen käsiteltäväksi. Sopimuksen voimaantulo edellyttää ehdotuksen hyväksyntää kunnissa ja valtion osalta talouspoliittisessa ministerivaliokunnassa ja valtioneuvostossa."

https://tampereenseutu.fi/2024/08/seutuhallitus-hyvaksyi-mal-sopimusehdotuksen/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #316 : Syyskuu 07, 2024, 08:29:51 »

Paineellista pohjavettä purkautui raitiotien pohjatutkimuksissa Laukkavuoressa

"Raitiotielinjan pohjatutkimukset alkoivat heinäkuussa ja niitä tehdään vaiheittain kuluvana syksynä. Pohjatutkimuksilla selvitetään maaperän laatua ja koostumusta maaperää kairaamalla. Tietoa tarvitaan radan pohjarakenteiden suunnittelua ja maamassojen hyödyntämistä varten. Pohjatutkimuksia tehdään parhaillaan Laukkavuoressa."

https://turunraitiotie.fi/paineellista-pohjavetta-purkautui-raitiotien-pohjatutkimuksissa-laukkavuoressa/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #317 : Syyskuu 08, 2024, 06:42:16 »


Turun raitiotien kustannukset uhkaavat paisua

"Yleinen kustannusnousu koettelee myös Turun raitiotien rakentamista. Parhaillaan laadittava toteutussuunnitelma tarjoaa päättäjille ensi syksynä tarkennetun kustannusarvion.

Yleissuunnitelmassa rakentamisen arvioitiin maksavan 344 miljoonaa euroa. Hankeyhtiö Turun Raitiotien toimitusjohtaja Juha Saarikoski kertoo, että tilanne on muuttunut vuoden 2022 hintatasosta.

– Viimeisen 1–2 vuoden aikana inflaatiokehitys on ollut merkittävää. Se on vaikuttanut paljon myös maanrakennuskustannuksiin. Kyllä tässä on hintapaine taustalla."

https://yle.fi/a/74-20109730
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #318 : Syyskuu 09, 2024, 07:37:11 »


Ratikka-aika muuttaa Naistenmatkantien koko liikenteen – katso piirroksista, miten kulkeminen muuttuu kotinurkillasi

"PIRKKALAN yhdyskuntalautakunta on hyväksynyt Pirkkala-Linnainmaa -raitiotien Pirkkalan ratahaaran katusuunnitelmat kustannusarvioineen. Ehtona on, että valtuusto päättää raitiotien rakentamisesta Pirkkalaan lokakuussa.

Katusuunnitelmat kertovat liikennemerkin tarkkuudella, miten liikenne kulkisi ratikan rakennuttua Naistenmatkantiellä ja sen liittymissä sekä Partolassa, missä ratikka on linjattu kauppakeskusten väliin omalle väylälleen pois Naistenmatkantieltä."

https://pirkkalainen.fi/2024/09/09/ratikka-aika-muuttaa-naistenmatkantien-liikenteen-tyystin-suupantielle-kiertoliittyma-uusia-liikennevaloja-katso-piirroksista-miten-kulkeminen-muuttuu-kotinurkillasi/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #319 : Syyskuu 10, 2024, 08:10:14 »


Raiteet kaupunkiseudulla -seminaari

"Tampereen kaupunkiseudun historian ensimmäinen liikennejärjestelmäseminaari Raiteet kaupunkiseudulla keräsi liikennejärjestelmätyön ja kaupunkikehityksen asiantuntijoita sekä vaikuttajia 5.9.2024 Tampere-taloon."

https://tampereenseutu.fi/raiteet-kaupunkiseudulla-seminaari/?fbclid=IwY2xjawFMv8JleHRuA2FlbQIxMQABHd4sDzHdlUfj-rLFcO16GdL8wsf4gwQTMH_MJRKnCXLzihkfp3aIe91Snw_aem_seE5IB7Z6lLQyp2Wxog8Iw
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #320 : Syyskuu 16, 2024, 14:33:25 »

Tampereen Ratikan Pirkkala–Linnainmaa -allianssin toteutussuunnitelma on valmistunut

"Kunnanvaltuustojen päätöksentekoon on laadittu kolme
erilaista raitiotiehankkeen toteutusvaihtoehtoa:

A. Pirkkala (Suuppa) – Linnainmaa toteutetaan kerralla rakentaen
(radan kokonaispituus 13,6 km)
Sorin aukio – Pirkkala (Suuppa) sekä Kaupin kampus – Linnainmaa

B. Partola–Linnainmaa toteutetaan vaiheittain rakentaen (radan
kokonaispituus 10,1 km)
Vaihe 1: Sorin aukio – Partola ja Kaupin kampus – Niihama
Vaihe 2: Niihama–Linnainmaa

C. Pirkkala (Suuppa) – Linnainmaa toteutetaan vaiheittain
rakentaen (radan kokonaispituus 13,6 km)
Vaihe 1: Sorin aukio – Partola ja Kaupin kampus – Niihama
Vaihe 2: Partola – Pirkkala (Suuppa) ja Niihama–Linnainmaa"

https://pirkkalalinnainmaa.fi/tampereen-ratikan-pirkkala-linnainmaa-allianssin-toteutussuunnitelma-on-valmistunut-suunnitelmasta-pyydetaan-sidosryhmien-lausuntoja/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #321 : Syyskuu 17, 2024, 07:50:06 »


Lentävänniemen Ratikkajuhlaa vietetään 4. tammikuuta Hiedanrannassa

"Tampereen Ratikka aloittaa liikennöinnin Lentävänniemeen ensi vuoden alussa. Liikennöinnin aloitusta juhlistetaan lauantaina 4. tammikuuta Lentävänniemen Ratikkajuhlalla, jonka Ratikkaan, valoon ja musiikkiin keskittyvä päätapahtuma järjestetään Hiedanrannassa klo 15–19. Juhlan ajan Santalahden ja Lentävänniemen välillä liikennöi kaksi Juhlaratikkaa. Tapahtumaan on vapaa pääsy."

https://www.tampereenratikka.fi/lentavanniemen-ratikkajuhlaa-vietetaan-4-tammikuuta/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #322 : Syyskuu 18, 2024, 07:26:54 »


Koeajot Hiedanrantaan ja Lentävänniemeen alkavat 23. syyskuuta

"Tampereen Ratikka ja Raitiotieallianssi aloittavat koeajot Hiedanrannan, Niemenrannan ja Lentävänniemen alueilla 23. syyskuuta. Raitiotieallianssi tekee radan ja sen järjestelmien testauksia uusilla raitiotieosuuksilla kahden viikon ajan. Koeajoja suoritetaan päiväaikaan noin klo 8–16 välillä 4. lokakuuta saakka. Testejä tehdään myös kahdella vaunulla yhtä aikaa. Koeajojen aikana vaunuja hinataan Santalahden ja Hiedanrannan välillä, koska Näsisaaren raitiotietyöt ovat vielä kesken."

https://raitiotieallianssi.fi/tiedotteet/tampereen-ratikan-ja-raitiotieallianssin-koeajot-hiedanrantaan-ja-lentavanniemeen-alkavat-23-syyskuuta/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #323 : Syyskuu 19, 2024, 07:02:28 »


Junatien metrosilta todettu kunnostusta vaativaksi

"Kuntoarvion perusteella Junatien metrosillan kunto on heikko ja sillan väliaikaisen tuennan suunnittelu on käynnistetty. Silta on rakennettu vuonna 1972, ja silta ei vastaa kantavuudeltaan nykyistä mitoitusohjetta. Akuuttia vaaraa metroliikenteelle ei kuitenkaan ole, sillä silta ei ole jännitetty rakenne eli kunnon mahdollinen edelleen heikkeneminen huomataan etukäteen. Kaupunkiliikenne seuraa nyt sillan kuntoa tehostetusti, ja silta saatetaan pikaisella aikataululla jatkuvan monitoroinnin piiriin."

https://kaupunkiliikenne.fi/uutisartikkelit/junatien-metrosilta-todettu-kunnostusta-vaativaksi/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #324 : Syyskuu 20, 2024, 13:30:20 »


Pohjatutkimuksia Härmälän ja Partolan alueella viikoilla 39–41

"Pohjatutkimuksia Härmälän ja Partolan alueella viikoilla 39–41"

https://pirkkalalinnainmaa.fi/pohjatutkimuksia-harmalan-ja-partolan-alueella-viikoilla-3941/
tallennettu
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 16 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kaupunkiraideverkot  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina