Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kaupunkiraideverkot  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16 | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #325 : Syyskuu 23, 2024, 16:10:40 »


Historiallinen Koskelan varikko mukana kehittyvän Helsingin kasvussa

"Koskelan varikko on ollut yli 70 vuoden ajan tärkeä osa pääkaupunkiseudun joukkoliikennettä. Varikko rakennettiin juuri sodasta selvinneeseen ja olympialaisia valmistelevaan Helsinkiin, ja se edusti aikansa edistyksellisimpiä suunnitteluratkaisuja. Sittemmin varikkoalue on nähnyt monia teknisiä päivityksiä ja muutoksia, jotta se on voinut vastata kasvavan kaupungin tarpeisiin. Miltä Koskelan varikon tähänastiset vuodet ovat näyttäneet?

Hevosvetoisista sähkövaunuihin, ratikoihin ja lopulta busseihin"

https://kaupunkiliikenne.fi/paakaupunkiseudun-kaupunkiliikenne-oy/historia/historiallinen-koskelan-varikko-mukana-kehittyvan-helsingin-kasvussa/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #326 : Syyskuu 23, 2024, 17:06:52 »


MAL-sopimusten neuvottelutulokset saavutettu valtion ja Helsingin, Tampereen, Turun, Oulun, Lahden, Jyväskylän ja Kuopion kaupunkiseutujen kanssa

"Helsingin, Tampereen, Turun, Oulun, Jyväskylän, Lahden ja Kuopion kaupunkiseutujen maankäytön, asumisen ja liikenteen (MAL) sopimusneuvottelut on saatu päätökseen. MAL-sopimusten valmisteluryhmät ovat tehneet ehdotukset MAL-sopimuksista vuosille 2024–2035. Talouspoliittinen ministeriövaliokunta puolsi MAL-sopimusten linjauksia maanantaina 23. syyskuuta.

Valtion rahoitusta kohdennetaan raide- ja kaupunkiraitiotiehankkeisiin, joilla tuetaan kaupunkiseutujen elinvoimaa ja luodaan edellytyksiä kasvulle. Nyt solmittavilla sopimuksilla valtio sitoutuu avustamaan muun muassa Vantaan raitiotien toteuttamista, Tampereen raitiotien jatkon rakentamista ja Turun raitiotien jatkosuunnittelua. "


https://lvm.fi/-/194055633/mal-sopimusten-neuvottelutulokset-saavutettu-valtion-ja-helsingin-tampereen-turun-oulun-lahden-jyvaskylan-ja-kuopion-kaupunkiseutujen-kanssa
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #327 : Syyskuu 27, 2024, 05:46:26 »


Tampereelle tulee pidempiä Ratikoita

"Tampereen Raitiotie Oy ja Škoda Transtech Oy ovat allekirjoittaneet eilen 25. syyskuuta 2024 sopimuksen 10-metristen lisämoduulien tilaamisesta nykyisiin 37-metrisiin raitiovaunuihin. Vaunun lisämoduulien hankkiminen on vaunutilauksen optio ja se toteutetaan kaksivaiheisena."

47 metriä pitkiä ja 74 tonnia painavia ratikoita siis näkyy Tampereella 2026.

https://www.tampereenratikka.fi/tampereelle-tulee-pidempia-ratikoita/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #328 : Syyskuu 28, 2024, 07:38:23 »


Raitiotien toteutussuunnittelussa huomioidaan uhanalaiset lajit ja luonnon monimuotoisuus

"Käynnissä olevan raitiotien toteutussuunnittelun yksi ympäristötavoitteista on, että raitiotie ei heikennä luonnon monimuotoisuutta. Turun kaupungin luonnon monimuotoisuutta edistävän LUMO-ohjelman mukaisesti uhanalaisten ja Lounais-Suomeen keskittyneiden lajien elinympäristöt otetaan erityisesti huomioon jo käynnissä olevan toteutussuunnittelun aikana. Lähtötietoja kaupunkiluonnosta kerättiin tarkentavilla luontoselvityksillä kuluneen kesän aikana."

https://turunraitiotie.fi/raitiotien-toteutussuunnittelussa-huomioidaan-uhanalaiset-lajit-ja-luonnon-monimuotoisuus/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #329 : Lokakuu 01, 2024, 08:41:27 »


Hakaniemen ja Nihdin yhdistävä Merihaansilta avataan jalankulkijoille ja pyöräilijöille kesällä 2025

"Merihaansilta on yksi kolmesta sillasta, jotka muodostavat raitiotieyhteyden Hakaniemestä Laajasaloon.

Kaikki Kruunusillat-raitiotieyhteyden sillat on tarkoitettu raitiovaunuliikenteen lisäksi jalankululle ja pyöräilylle sekä pelastusajoneuvoille.

Kruunusillat pyrkii myös siihen, että Laajasalon ja Korkeasaaren välinen Kruunuvuorensilta ja Korkeasaaren ja Kalasataman Nihdin välinen Finkensilta voidaan avata jalankululle ja pyöräilylle heti, kun se on turvallisesti mahdollista, todennäköisesti vuonna 2026. Tavoite on, että matkustajaliikenne kaikkien kolmen uuden sillan kautta kulkevalla raitiotiellä alkaa vuonna 2027."

https://kruunusillat.fi/tiedotteet/hakaniemen-ja-nihdin-yhdistava-merihaansilta-avataan-jalankulkijoille-ja-pyorailijoille-kesalla-2025/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #330 : Lokakuu 06, 2024, 07:58:02 »


Turun seudun kiihtynyt kasvu on lisännyt raitiotien varren rakentamisen potentiaalia

"Turun kaupunki päivittää raitiotien vaikutusarviot vuosien 2024–2025 aikana, jotta kaupunginvaltuusto voi päättää investoinnista vuoden 2025 lopussa. Oletukset maankäytön kehittymisestä ovat lähtötietoja raitiotien suunnittelulle sekä muille vaikutusarvioille, kuten liikenne-ennusteelle ja kiinteistötalousarviolle. Kaikki arvioinnit perustuvat kevään 2024 väestöennusteeseen ja ne tarkentuvat raitiotien suunnittelun sekä muiden arviointien edetessä."

https://turunraitiotie.fi/turun-seudun-kiihtynyt-kasvu-on-lisannyt-raitiotien-varren-rakentamisen-potentiaalia/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #331 : Lokakuu 06, 2024, 08:01:17 »

§ 251 Pirkkala–Linnainmaa-raitiotien rakentaminen

"Päätösehdotus

Kunnanhallitus ehdottaa, että valtuusto päättää seuraavaa:

1. Pirkkala-Linnainmaa-raitiotie rakennetaan vaiheittain toteutussuunnitelmaraportin vaihtoehto C mukaisesti. Vaiheessa 1 rakennetaan Sorin aukio - Partola ja Kaupin kampus - Niihama -osuudet.

2. Pirkkalan kunnan osuus vaiheen 1 osalta on Tampereen Raitiotie Oy:n tilattavissa Pirkkala-Linnainmaa-allianssilta. Pirkkalan kunnan osuus raitiotien vaiheesta 2 Partola-Suuppa, on raitiotieyhtiön tilattavissa allianssilta, kun valtion tuki ja edellytykset vaiheen 2 rakentamiseen ovat varmistuneet ja Pirkkalan kunnanhallitus on sen vahvistanut.

3. Vaiheen 2 Pirkkalan kunnan osuuden Partola-Suuppa investointipäätös tuodaan valtuustolle uudelleen päätettäväksi, mikäli hankkeessa tai sen valtionosuuden oletetussa määrässä tulee olennaisia muutoksia.

4. Toteutusvaiheen 2 Partola-Suuppa osalta tämä päätös ei sido kuntaa suhteessa Pirkkala-Linnainmaa-allianssin palveluntuottajiin. Vaiheen 2 liittyvien hankkeiden aloittaminen edellyttää kunnanhallituksen erillisen tilauksen.

5. Pirkkalan kunta osallistuu Tampereen Raitiotie Oy:n myöhemmin järjestämään maksulliseen suunnattuun osakeantiin tai osakeanteihin ja tekee enintään 0,37 milj. euron sijoituksen yhtiöön vaiheessa 1 ja enintään 0,84 milj. euron sijoituksen vaiheessa 2.

5. Mikäli Tampereen kaupunginvaltuusto ei tee päätöstä 30.11.2024 mennessä toteutussuunnitelman vaihtoehdosta C, Suuppa-Linnainmaa, asia tuodaan uudelleen päätettäväksi."

https://pirkkala.tweb.fi/ktwebscr/fileshow?doctype=7&docid=4013271

* Pirkkala–Linnainmaa-raitiotien rakentaminen.pdf (204.11 kilotavua - ladattu 62 kertaa.)
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #332 : Lokakuu 07, 2024, 06:30:33 »


Lausuntopyyntö liikenteenohjauslaitteita koskevan määräyksen luonnoksesta

"Määräyksen liitteen 17 merkkiryhmän R liikennemerkit eli raitiovaunuliikenteelle tarkoitetut liikenteenohjauslaitteet vahvistettiin käytännössä uusien raitioteiden tarpeisiin, jotka ovat viime vuosina laajentuneet esimerkiksi Tampereen ja Helsingin seuduille. Tällaisista uusista raitioteistä toimii esimerkkinä Helsingin Raide-Jokeri. Nämä raitiotiet yhdistyvät tulevaisuudessa osin kantakaupungin raitioteihin, mutta kulkevat myös osin niistä erillisinä. Uusien raitioteiden osalta määräyksessä vahvistettiin viime määräystyön yhteydessä esimerkiksi nopeusrajoitusten vaihteluja ja vaihteen lähestymisnopeuksia koskevia liikennemerkkejä sekä kyseisten merkkien mitoituksia ja värejä koskevia teknisiä määräyksiä."

https://www.lausuntopalvelu.fi/FI/Proposal/Participation?proposalId=d3c402cf-80e1-4919-98ad-b8b30d360d40
tallennettu
Timo Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #333 : Lokakuu 07, 2024, 15:13:40 »

Nyssen aikataulu...


* Joukkoliikenneaikataulu(1).jpg (377.3 kilotavua, 2262x3200 - tarkasteltu 196 kertaa.)
tallennettu
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1180


« Vastaus #334 : Lokakuu 07, 2024, 21:02:13 »

Ei mitään ongelmaa.


* Nysse linja-79-05082024.pdf (482.28 kilotavua - ladattu 34 kertaa.)
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #335 : Lokakuu 08, 2024, 05:32:02 »


Kaupunginhallitus esittää Pirkkala–Linnainmaa-raitiotien rakentamista vaiheittain, ensin Niihamaan ja Partolaan

"Nyt valtuustolle esitettävässä, niin kutsutussa vaihtoehdossa C, rakentaminen ajoittuu vuosille 2024–2028 ja siinä rakennetaan ensin eteläisellä ratahaaralla osuus Sorin aukio–Partola ja itäisellä ratahaaralla osuus Kaupin kampus–Niihama. Toisessa vaiheessa rakennettaisiin Pirkkalassa osuus Partola–Suuppa ja itäisellä ratahaaralla Tampereen alueella osuus Niihama–Linnainmaa, tämä rakennusvaihe ajoittuisi vuosille 2028–2032.

–    Vaiheittain toteuttaminen perustuu siihen, että saamme valtionavustusta 54,5 miljoonaa euroa, jolloin avustuksen osuus on 26-27 prosenttia. Tampereen kaupungin laskennallinen osuus Pirkkala–Linnainmaa-raitiotien ensimmäisen vaiheen toteutuskustannuksesta on 170,53 miljoonaa euroa, sanoo pormestari Kalervo Kummola."

https://www.tampere.fi/ajankohtaista/2024/10/07/kaupunginhallitus-esittaa-pirkkala-linnainmaa-raitiotien-rakentamista
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #336 : Lokakuu 08, 2024, 05:36:53 »


Tampereen ratikka etenee pätkissä – Pirkkalassa ei petytty, vaikka ratikka ei tule heti keskustaan asti

"Tampereen raitiolinjastolle rakennetaan jatkoa, mutta vain pätkä kerrallaan. Syynä tähän on raha.

Ratikan saama valtionosuus on pienempi kuin Tampereen kaupunki ja Pirkkalan kunta odottivat. Rahaa tuli noin kolmannes odotetusta, joten ratikkaa voidaan edistää vain vaiheittain.

Lisää: Valtio kiristää rahahanoja: Tampereen ratikan jatko naapurikunnan keskustaan viivästymässä
Asia on esillä maanantaina sekä Tampereen kaupunginhallituksessa että Pirkkalan kunnanhallituksessa.

Tulevan kymmenen vuoden sisällä ratikalla pitäisi lopulta päästä koko matka Pirkkalan keskuksesta Tampereen Koilliskeskukseen.

Toistaiseksi matkataan vaiheittain."

https://yle.fi/a/74-20115850
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #337 : Lokakuu 08, 2024, 05:42:55 »


Pirkkalan kunnanhallitus äänesti ratikan jatkosta – Tällainen esitys etenee Tampereen ja Pirkkalan valtuustoille

"Raitiotietä Tampereen Linnainmaalta Pirkkalaan esitetään rakennettavaksi vaiheittain. Ensimmäisessä vaiheessa rakennettaisiin osuudet Sorin aukiolta Partolaan ja Kaupin kampukselta Niihamaan.

Tähän esitykseen päätyivät Tampereen kaupunginhallitus ja Pirkkalan kunnanhallitus maanantaina 7. lokakuuta. Rakentamisesta päättävät niiden valtuustot 21. lokakuuta."

https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000010747219.html
tallennettu
Timo Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #338 : Lokakuu 08, 2024, 08:06:58 »

On se hyvä, että edes joillain hommat toimii.. VORGin James Bond on oltava!
tallennettu
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1180


« Vastaus #339 : Lokakuu 08, 2024, 09:40:45 »

On se hyvä, että edes joillain hommat toimii.. VORGin James Bond on oltava!

Eli käyttäjässä tai käyttäjän taidoissa ei ole koskaan vikaa, vaan järjestelmät ovat aina vaan niin surkeita?  Pyörittää silmiään
tallennettu
Timo Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #340 : Lokakuu 08, 2024, 10:02:16 »

Olen vissiin ymmärtänyt väärin tämänkin sivuston tarkoituksen... Itse olen yrittänyt aina auttaa kanssaharrastajia, jos olen jotain sellaista tiennyt, mitä kaveri ei ole vielä oivaltanut. Täällä kuitenkin tuntuu osalla "kavereista" olevan tarkoitus vain v.....lla, eikä auttaa! Minä, minä, minä osaan, sinä et ! OLET TYHMÄ! (Liekkö tuo ko. tyyppi itse asentanut ohjelmistonsa? Todennäköisesti olen "tyhmyyttäni" asentanut sopimattomat ohjurit, mutta eiköhän se tuosta ala joskus ominavuinkin toimimaan)
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5017


« Vastaus #341 : Lokakuu 09, 2024, 02:50:00 »

Hyvä Timo! Olen ottanut kopin sinun huolen aiheeseen ja kysymykseesi,itselläni on myös vaikeuksia tuon digielektroniikan kanssa,sitä että kaikki ei onnistu ei missään nimessä kannata ottaa itseensä vaan näkisin sen niin ettei palvelun tuottaja ole kykeneväinen luomaan toimivia tuotteita.Ja siitä tullee myös olemaan jatkossa mainehaitta sen tarjoajalle!Uskon että tämä meidän luomamme yhteisö on on suuri sydämeltään  yhteisiä arvoja rakastava eikä koskaan saa syrjiä ketään tai aiheuttaa mielipahaa kenellekään ,tämän tavoitteen saavuttaminen on työtä joka päivä tästä eteenpäin tulevaisuuteen.Erittäin tärkeää on tunne toisen ymmärtäminen  ja ilmapiiri että täällä todella tahtoo olla mukana ja sitä itse kukin voi työstää omalla osuudellaan syvällä sielussaan!Ja Timo kyllä sinusta täällä  tykätään!(I'm Gonna Carry On,The Fantastic Four 1970 Motown Records)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2024, 03:27:03 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #342 : Lokakuu 10, 2024, 07:34:59 »


Kunnanhallituksen ehdotus: Pirkkala päättää lokakuussa ratikan teosta Suupalle asti, mutta rakentaminen tehdään kahdessa eri vaiheessa

"PIRKKALAN kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta sitoutuisi rakentamaan raitiotielinjan kuntakeskukseen Suupalle. Raitiotie toteutettaisiin Pirkkalaan kahdessa vaiheessa – ensin Partolaan asti ja toisessa vaiheessa Partolasta Suupalle.

Kiskojen teko Suupalle olisi vuorossa arviolta vuosina 2028-31.

Pirkkalan ja Tampereen kunnanhallitukset tekivät maanantaina lähes identtiset päätökset raitiotien laajentamisesta. Tampereelle rata vaiheistetaan ensin Niihamaan ja myöhemmin Linnainmaalle. Myös molempien kuntien valtuustojen on määrä kävellä asiassa käsi kädessä 21. lokakuuta."

https://pirkkalainen.fi/2024/10/08/pirkkala-aikoo-paattaa-lokakuussa-ratikan-teosta-suupalle-asti/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #343 : Lokakuu 12, 2024, 08:53:40 »


Valtion rahoitusosuus Vantaan ratikalle varmistunut

"Valtion ja pääkaupunkiseudun kuntien välisissä MAL-neuvotteluissa on syntynyt neuvottelutulos 23.9.2024. Valtio rahoittaa Vantaan ratikan rakentamiskustannuksista 30 prosenttia, joka on valtuuston edellytys ratikan rakentamiselle. Valtion rahoitusosuus koostuu suorasta valtion rahoituksesta sekä valtion maanluovutuksesta Vantaalle.

Vantaan suurin investointi 

Vantaan ratikan rakentamisen allianssihankinnan arvo on noin 660 miljoonaa euroa, josta Vantaan kaupungin osuus on noin 591 miljoonaa euroa. Valtio rahoittaa Vantaan ratikan rakentamiskustannuksista 30 prosenttia eli yhteensä noin 177 miljoonaa euroa, joka on valtuuston edellytys ratikan rakentamiselle. Valtion rahoitusosuus koostuu suorasta valtion rahoituksesta sekä valtion maanluovutuksesta Vantaalle. Ratikkalinjan Helsingin puolelle ulottuvan osuuden kustannukset ovat arviolta 15 miljoonaa euroa. Lisäksi Helsingin seudun ympäristöpalvelut (HSY) toteuttaa reitin varrelle vesihuoltoa noin 57 miljoonalla eurolla."

https://www.vantaa.fi/fi/ajankohtaista/uutinen/valtion-rahoitusosuus-vantaan-ratikalle-varmistunut
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #344 : Lokakuu 13, 2024, 06:27:19 »


Raitiotie tuo Pirkkalalle pitkällä aikavälillä merkittäviä hyötyjä, jotka ylittävät lyhytaikaiset haitat

"PIRKKALAN raitiotiehanke on paljon enemmän kuin pelkkä joukkoliikenneratkaisu – se on merkittävä kuntakehityshanke, joka ohjaa kunnan kasvua kohti kestävää kehitystä ja nykyaikaisia elinympäristöjä.
Tämä strateginen askel tukee Pirkkalan tavoitetta kehittyä elinvoimaiseksi, vetovoimaiseksi ja moderniksi kunnaksi, jossa yhdistyvät toimivat palvelut, tiiviimpi maankäyttö ja luonnonläheinen asuminen. Raitiotieverkoston laajentaminen on tärkeä osa Pirkkalan pitkän aikavälin kehitystä ja se vahvistaa kunnan yhteistyötä Tampereen seudun muiden kuntien kanssa"

https://pirkkalainen.fi/2024/10/12/lukijalta-raitiotie-tuo-pirkkalalle-pitkalla-aikavalilla-merkittavia-hyotyja-jotka-ylittavat-lyhytaikaiset-haitat/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #345 : Lokakuu 14, 2024, 07:00:23 »


Raitiolinjan 13 ympäristö ihastuttaa monimuotoisuudellaan

"Raitiotien rakentamisesta saatiin hyviä kokemuksia ja opittiin paljon uutta. Kaupunkiliikenne tulee hyödyntämään oppeja tulevissa hankkeissa ja tavoittelemaan entistä kunnianhimoisempia toimia niin luonnon monimuotoisuuden, kiertotalouden kuin kasvihuonekaasupäästöjen vähentämisessä."

https://kaupunkiliikenne.fi/uutisartikkelit/raitiolinjan-13-ymparisto-ihastuttaa-monimuotoisuudellaan/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #346 : Lokakuu 14, 2024, 14:19:12 »


Turku suunnittelee raitiovaunuhankintaa

"SUOMI: Turun kaupungin raitiotien hankkeen toteuttaja Turun Raitiotie on aloittanut markkinaneuvottelun ennen raitiovaunukaluston hankintaa.

Se suunnittelee tilaavansa 1 435 mm raideleveyttä 37 m pitkää ja 2 650 mm leveää raitiovaunua, joihin mahtuu 220-260 matkustajaa ja jonka pituus on 47 metriä."

https://www.railwaygazette.com/light-rail-and-tram/turku-plans-tram-procurement/67582.article
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #347 : Lokakuu 15, 2024, 06:59:50 »


Itä-Tampere ansaitsee kunnollisen raitiotien heti

"Nyt Linnainmaalle tuleva linja aiotaan todennäköisesti jättää torsoksi Niihamaan keskelle ei mitään. Sitävastoin Pirkkalan rajalla ratikka viedään ostosalueen lähelle, missä ihmiset muutenkin liikkuvat. Raitiotien suuret investoinnit on tehty tamperelaisten rahoilla. "

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010761451.html
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 746


« Vastaus #348 : Lokakuu 15, 2024, 08:00:20 »

Esteenä Linnainmaan yhteyden nopealle syntymiselle on vain kaupungin erityissuojeluksessa oleva Betoniallianssi (ns. Rautiotieallianssi).

Raitiotietä voi jatkaa VÄLITTÖMÄSTI Teiskontien pohjoisreunaa pitkin Luhtaankadun (Heikkilänkadun) valoristeykseen asti. Nykykyiselläkin valoajoituksella voidaan jatkaa toiselle puolelle - ihanteellisesti tulevaksi varikko- ja liityntäpysäköintialueeksi varatun tontin kulmaan.
Tontin reunaa pitkin jatkaen voidaan ylittää kehätien kanjoni YKSINKERTAISEN ja EDULLISEN sillan avulla ja saapua perille Linnainmaalle.

Siinä kaikki ! Rahaa tähän kuluu kehätien siltakin mukaan luettuna alle 10 miljoonaa euroa.
Pioneeripataljoona tekisi tämän parissa kuukaudessa, kunhan kiskot ja ratapölkyt ovat käytettävissä.

Korruptiivishenkinen hyvävelitouhu Betonillianssin haluaman, arviolta 40 miljoonan hintaisen tarpeettoman maisemasillan ja muodostuvan vaarallisen kaksois-tasoristeyksen hyväksi on kertakaikkisen HÄVYTÖNTÄ. Hävetkää tästä kaupungin hyvävelitouhusta vastaavat pormestarista lähtien!

LiVi-ministeriö: Jos ette vaadi kaupungilta vielä puuttuvaa edullisen vaihtoehdon asianmukaista selvitystä,  suunnitelmaa ja kustannusarviota, edistätte hyvävelitouhua Suomen veronmaksjien kustannuksella.
Se ei ole vastuullista eikä hyväksyttävää. Epäilemättä sellainen ei ole teillekään ainakaan mieluista.

tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #349 : Lokakuu 15, 2024, 08:23:32 »

Esteenä Linnainmaan yhteyden nopealle syntymiselle on vain kaupungin erityissuojeluksessa oleva Betoniallianssi (ns. Rautiotieallianssi).

Raitiotietä voi jatkaa VÄLITTÖMÄSTI Teiskontien pohjoisreunaa pitkin Luhtaankadun (Heikkilänkadun) valoristeykseen asti. Nykykyiselläkin valoajoituksella voidaan jatkaa toiselle puolelle - ihanteellisesti tulevaksi varikko- ja liityntäpysäköintialueeksi varatun tontin kulmaan.
Tontin reunaa pitkin jatkaen voidaan ylittää kehätien kanjoni YKSINKERTAISEN ja EDULLISEN sillan avulla ja saapua perille Linnainmaalle.

Siinä kaikki ! Rahaa tähän kuluu kehätien siltakin mukaan luettuna alle 10 miljoonaa euroa.
Pioneeripataljoona tekisi tämän parissa kuukaudessa, kunhan kiskot ja ratapölkyt ovat käytettävissä.

Korruptiivishenkinen hyvävelitouhu Betonillianssin haluaman, arviolta 40 miljoonan hintaisen tarpeettoman maisemasillan ja muodostuvan vaarallisen kaksois-tasoristeyksen hyväksi on kertakaikkisen HÄVYTÖNTÄ. Hävetkää tästä kaupungin hyvävelitouhusta vastaavat pormestarista lähtien!

LiVi-ministeriö: Jos ette vaadi kaupungilta vielä puuttuvaa edullisen vaihtoehdon asianmukaista selvitystä,  suunnitelmaa ja kustannusarviota, edistätte hyvävelitouhua Suomen veronmaksjien kustannuksella.
Se ei ole vastuullista eikä hyväksyttävää. Epäilemättä sellainen ei ole teillekään ainakaan mieluista.


Uusia vaiheita 3A (Vaihe 1) ja 3B (vaihe2) ei rakenna enää nykyinen raitiotieallianssi.

Näin ensi maanantain valtuuston kokouksen ehdotetaan eli päätös Linnainmaan ratikasta tehdään ensi viikolla eli myös sillasta. 

"Pirkkala–Linnainmaa-raitiotie rakennetaan vaiheittain toteutussuunnitelman vaihtoehto C mukaisesti. Vaiheessa 1 rakennetaan Sorin aukio - Partola ja Kaupin kampus - Niihama -osuudet, jotka ovat Tampereen Raitiotie Oy:n tilattavissa Pirkkala–Linnainmaa-allianssilta.

Tampereen kaupungin osuus raitiotien vaiheesta 2 osuus Niihama–Linnainmaa on raitiotieyhtiön tilattavissa allianssilta, kun valtion tuki ja edellytykset vaiheen 2 rakentamiseen ovat varmistuneet ja kaupunginhallitus on sen vahvistanut."
tallennettu
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kaupunkiraideverkot  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina