Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n toimitusjohtaja visioi junamatkustuksen tulevaisuutta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 216


« Vastaus #25 : Lokakuu 26, 2021, 05:32:52 »

ei taida saada Moskovan junaan enää matkustajia

Pietarissa on meille useimmille ihan tarpeeksi Venäjää. En tiedä mitä Moskovasta kannattaisi hakea.

Pietari on upea kaupunki ja venäläisyyttäkin saa siellä kokea ihan niin paljon kuin haluaa. Toisaalta voi elää myös hyvin länsimaista elämää.

Eikä oikeaa Venäjää löydä kummastakaan miljoonakaupungista, jos sitä hakee.

No tämän kyllä allekirjoitan kokonaisuudessaan. Miettiny siitä asti kun Sapsanin saivat nostettua kiskoille jotta että joskus päiväreissun voisi Pietarista käsin käydä Moskovassa. ihan vain napsasemassa valokuvan Kremlin torneista, jotta voi sanoa käyneensä sielläkin, mutta ei tuonne muuta hinkua ole kyllä ollu.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #26 : Lokakuu 26, 2021, 07:53:02 »


Suomailset eivät halua matkustaa ja Venäläiset vähenevät, mistä matkustajat ?

https://www.aamulehti.fi/ulkomaat/art-2000008357784.html
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 988


« Vastaus #27 : Lokakuu 26, 2021, 08:07:56 »


Suomailset eivät halua matkustaa ja Venäläiset vähenevät, mistä matkustajat ?

https://www.aamulehti.fi/ulkomaat/art-2000008357784.html
Onko Allegroja pakko pitää Helsinki-Pietari lijnalla? Joskus on ehdotettu että yksi päivittäinen vuoro ajaisi Tampere-Pietari. Toisaalta Turku(satama) -Helsinki-Pietari voisi olla kansa yksi vaihtoehto. Hajauttamalla lähtöjä saisi ehkä enemmän matkustajia. Edellyttäen että rajan yli pääsisi vaivattomasti.
tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 216


« Vastaus #28 : Lokakuu 26, 2021, 08:41:41 »


Suomailset eivät halua matkustaa ja Venäläiset vähenevät, mistä matkustajat ?

https://www.aamulehti.fi/ulkomaat/art-2000008357784.html
Onko Allegroja pakko pitää Helsinki-Pietari lijnalla? Joskus on ehdotettu että yksi päivittäinen vuoro ajaisi Tampere-Pietari. Toisaalta Turku(satama) -Helsinki-Pietari voisi olla kansa yksi vaihtoehto. Hajauttamalla lähtöjä saisi ehkä enemmän matkustajia. Edellyttäen että rajan yli pääsisi vaivattomasti.

Samaa miettiny. Myös Oulu-Pietari Tampereen kautta voisi olla toimiva, se avaisi aika isoon osaan Suomea hyvän vaihdottoman nopean yhteyden, mutta toki juurikin Turku tuon laivayhteyden vuoksi - ikäänkuin rinnakkaistientä Pietari-Tukholma(Skandinavia) yhteydelle.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #29 : Lokakuu 26, 2021, 21:56:05 »

Tuo Oulu–Tampere–Pietari kyllä vaatisi samalla, että junaan voisi ostaa Suomen sisäisille matkoille lippuja samaan tapaan kuin muualla Euroopassa voi Venäjän-juniin ostaa. Itse olen esim. toissa vuonna matkustanut Latvian sisäisen matkan junalla Riika–Minsk.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 216


« Vastaus #30 : Lokakuu 27, 2021, 06:13:18 »

Tuo Oulu–Tampere–Pietari kyllä vaatisi samalla, että junaan voisi ostaa Suomen sisäisille matkoille lippuja samaan tapaan kuin muualla Euroopassa voi Venäjän-juniin ostaa. Itse olen esim. toissa vuonna matkustanut Latvian sisäisen matkan junalla Riika–Minsk.

Jeps, meinasin tuosta kirjoittaakin mutta arvelin että vetäisee se sitten keskustelun VR:n monopolin purkamisen suuntaan...
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #31 : Lokakuu 27, 2021, 06:17:33 »


Mielenkiitoinen yksityiskohta oli maikkarin uutisessa että myönteisimmän Venäjään suhtautuvat yli 65 vuotiaat. Eli kohta ongelma on poissa ?
tallennettu
Pentti Köylijärvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #32 : Lokakuu 27, 2021, 09:43:05 »


Mielenkiitoinen yksityiskohta oli maikkarin uutisessa että myönteisimmän Venäjään suhtautuvat yli 65 vuotiaat. Eli kohta ongelma on poissa ?

Miten niin. Nyt 65+ vuotiaita on noin 1,3 miljoonaa, vuonna 2050 ennustettu n. 1,6 miljoonaa. Mikään ei takaa, että nyt alle 65 olevien mielipiteet säilyvät. Päivastoin, siirtyminen eläkkeelle muuttanee useiden, jopa useimpien, arvomaailmaa. Itsekin - vasta ensi vuonna 65 - huomaa, että ei enää isoista asioista ajattele kuin vaikka 10...20 vuotta sitten (joskus hyvä, joskus huono suunta)
tallennettu
Urpo Mustapää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 91


« Vastaus #33 : Lokakuu 27, 2021, 13:53:09 »


Suomailset eivät halua matkustaa ja Venäläiset vähenevät, mistä matkustajat ?

https://www.aamulehti.fi/ulkomaat/art-2000008357784.html

Jos hallituksen suunnitelmat työperäisen maahanmuuton lisäämisestä toteutuvat niin Venäjälle suuntautuville yhteyksille taitaa tulla uusi käyttäjäryhmä. Saksalaiset tuskin tulevat Suomeen siivoamaan tai hitsaamaan  Hymyilee Ruotsinlaivojenkin kulta-aika muodostui ensimmäisen polven siirtolaisista.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n toimitusjohtaja visioi junamatkustuksen tulevaisuutta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina