Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Englannissa junaonnettomuus  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« : Marraskuu 01, 2021, 08:01:58 »

Englannissa kaksi junaa törmäsi toisiinsa – 17 ihmistä loukkaantui
https://yle.fi/uutiset/3-12168603
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #1 : Marraskuu 01, 2021, 12:18:11 »

Tarkemmin kyse näyttäisi olevan siitä, että junan taaimmainen vaunu on suistunut raiteilta esineeseen osumisen vuoksi. Sitä, mistä 'esineestä' on kyse, en ole vielä nähnyt eritellyn. Ja että miksi taaimmainen vaunu suistui, mutta edelliset eivät.

Suistunut vaunu on suistunut tunnelissa ainoaan mahdolliseen suuntaan, eli sinne puolelle jossa ei ole seinää, mutta jossa on vastaan tulevan suunnan raide. Sitä raidetta sitten tuli juna, joka osui hieman ATU:n sisällä olevaan toisen junan viimeisen vaunun kylkeen. Onnettomuudessa arvaisin olleen paljon apua siitä, että törmäys ei ole tapahtunut suoraan päätyä tai kylkeä vasten, vaan enemmänkin vaunua sivulle töytäisten. Valokuvassa näytti siltä, että suistuneen junan takakulmasta on ajettu läpi, eli ilmeisesti kukaan ei ole sattunut istumaan junan taaimmaisella istuimella. Siitä kun ei olisi hengissä kyllä selvinnyt.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #2 : Marraskuu 01, 2021, 17:34:52 »

Onnettomuus on tapahtunut Salisburyssä Lontoosta päin tulossa olevassa tunnelissa jossa on erkanevia vaihteita (tai pitäisikö sanoa yhteneviä raiteita). Olisiko vaihde kääntynyt junan alla ja suistanut viimeisen vaunun ? Tuttu tunneli jossa on voinut tietenkin kivi tulla seinästä raiteille (katosta olisi osunut ensin edellä kulkeviin vaunuihin) Siellä ei kait nykyisin kulje veturivetoisia junia (paitsi rahti), joten kyseessä ollut DMU.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #3 : Marraskuu 01, 2021, 20:07:01 »

Uutisissa puhutaan junan osuneen johonkin esineeseen. Tarkemmin syy tiedetään sitten tutkinnan jälkeen. Sata ihmistä evakuoitiin eikä kukaan tähän mennessä ole kuollut. Toisen junan kuljettaja on kuitenkin loukkaantunut vakavammin.

https://www.therailwayhub.co.uk/61578/passengers-hurt-salisbury-train-collision

Lainaus
A Network Rail spokesperson said: “At around 7pm this evening, the rear carriage of the 1708 Great Western Railway service from Portsmouth Harbour to Bristol Temple Meads derailed after striking an object on its approach to Salisbury station.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2021, 20:27:41 kirjoittanut Juhani Pirttilahti » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 5181


« Vastaus #4 : Marraskuu 02, 2021, 21:04:46 »

Kyseessä Fishertonin tunneli sen edessä raideristeys josa kaksi kaksiraiteista rataosaa yhtyy yhdeksi kaksiraiteiseksi rataosaksi tunneliin mentäessä.Mainitaan junien matkanneen samaan suuntaan kun yhteenajo tapahtui.Syytä ei vielä osata mainita ,mielestäni vieras esine teoria ei ole verifioitu. Onnettomuus aiheutti myös sen että alueen koko opastinjärjestelmä lakkasi toimimasta.(Sky news,BBC)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 02, 2021, 22:20:39 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 5181


« Vastaus #5 : Marraskuu 04, 2021, 15:48:19 »

Viimeisten tietojen SWR juna olisi liukunut 220m punaisen opasteen ohi olemattoman adhesion vuoksi. Kuljettajan Robin Tandy 74 nähdään toimineen moitteettomasti (50v moitteetonta palvelusta yhtiöllä)tämä oli turvautunut nopeasti hätäjarrutukseen huomattuaan junan reagoivan liian hitaasti tavanomaiseen jarrutukseen.Yhtiön mukaan liukkauden voinut aiheuttaa ajankohtaan sopiva  lehtikeli, lika,kosteus,öljy tms kiskoilla. Tutkimukset jatkuvat(BBC news)
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #6 : Marraskuu 04, 2021, 20:01:25 »

Ilmeisesti junat todella ovat olleet samalla raiteella, mutta jostain syystä edemmän junan taaimmainen vaunu on suistunut raiteilta, minkä takia kyseessä ei ole ollut täysin peräänajo, vaan kun viimeinen vaunu on ollut n. 30 asteen kulmassa raiteisiin nähden, taaempi juna on törmännyt viistosti viimeisen vaunun kylkeen, eikä mäjähtänyt suoraan perään. Se on pehmentänyt törmäystä aika lailla.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 5181


« Vastaus #7 : Marraskuu 05, 2021, 17:41:50 »

Näillä näkymin onnettomuuspaikka pysyy suljettuna 15.11.21 saakka. Tutkimukset onnettomuuden syyn selvittämiseksi jatkuvat .(BBC news)
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 5181


« Vastaus #8 : Marraskuu 08, 2021, 18:56:46 »

Viimeinenkin vaunu lienee nyttemmin siirrettu.Junakaluston lisäksi saldo tähän asti,1456 ratapölkkyä uusitaan,kolme vaihdetta korjataan,1010 jaardia uutta rataa sekä 3km uutta kaapelia!(Somerset live)
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #9 : Marraskuu 08, 2021, 22:22:45 »

Viimeinenkin vaunu lienee nyttemmin siirrettu.Junakaluston lisäksi saldo tähän asti,1456 ratapölkkyä uusitaan,kolme vaihdetta korjataan,1010 jaardia uutta rataa sekä 3km uutta kaapelia!(Somerset live)

1010 jaardia on melko tasan sama metreinä. Eli melko täsmälleen yksi kilometri. Aika pitkä pätkä rataa hajonnut! Mitähän siellä oikein on tapahtunut?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #10 : Marraskuu 10, 2021, 10:47:56 »

Viimeinenkin vaunu lienee nyttemmin siirrettu.Junakaluston lisäksi saldo tähän asti,1456 ratapölkkyä uusitaan,kolme vaihdetta korjataan,1010 jaardia uutta rataa sekä 3km uutta kaapelia!(Somerset live)

1010 jaardia on melko tasan sama metreinä. Eli melko täsmälleen yksi kilometri. Aika pitkä pätkä rataa hajonnut! Mitähän siellä oikein on tapahtunut?

Herää kysymys miten oikeita sinänsä oikein lainatut tiedot ovat. Hämmästelen ratapölkkyjen määrää varsinkin kun junat ovat pakkautuneet tunnelin tuloaukolle. Lisäksi ne junat joissa olen matkustanut ovat ajaneet hiljaa tunnelissa ja ennen sitä. Minua kiinnostaa tässä mitä kerrotaan ja mikä on todellisuus. Aika selvittää tilanteen. Kuitenkin ikävä tapaus ja hyvin nopeasti vorgi toimii. Kiitos kaikille asiasta kirjoittaneille.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #11 : Marraskuu 10, 2021, 11:36:11 »

Viimeinenkin vaunu lienee nyttemmin siirrettu.Junakaluston lisäksi saldo tähän asti,1456 ratapölkkyä uusitaan,kolme vaihdetta korjataan,1010 jaardia uutta rataa sekä 3km uutta kaapelia!(Somerset live)

1010 jaardia on melko tasan sama metreinä. Eli melko täsmälleen yksi kilometri. Aika pitkä pätkä rataa hajonnut! Mitähän siellä oikein on tapahtunut?

Herää kysymys miten oikeita sinänsä oikein lainatut tiedot ovat. Hämmästelen ratapölkkyjen määrää varsinkin kun junat ovat pakkautuneet tunnelin tuloaukolle. Lisäksi ne junat joissa olen matkustanut ovat ajaneet hiljaa tunnelissa ja ennen sitä. Minua kiinnostaa tässä mitä kerrotaan ja mikä on todellisuus. Aika selvittää tilanteen. Kuitenkin ikävä tapaus ja hyvin nopeasti vorgi toimii. Kiitos kaikille asiasta kirjoittaneille.


Jos tuon noin 1000 metriä jakaa raiteiden lukumäärällä (neljä -> kaksi) niin sillä saadaan tuohon kohtaan noin 250 metriä rautatietä. Pölkkyjä 364 per raide.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #12 : Marraskuu 10, 2021, 11:44:23 »

Viimeinenkin vaunu lienee nyttemmin siirrettu.Junakaluston lisäksi saldo tähän asti,1456 ratapölkkyä uusitaan,kolme vaihdetta korjataan,1010 jaardia uutta rataa sekä 3km uutta kaapelia!(Somerset live)

1010 jaardia on melko tasan sama metreinä. Eli melko täsmälleen yksi kilometri. Aika pitkä pätkä rataa hajonnut! Mitähän siellä oikein on tapahtunut?

Herää kysymys miten oikeita sinänsä oikein lainatut tiedot ovat. Hämmästelen ratapölkkyjen määrää varsinkin kun junat ovat pakkautuneet tunnelin tuloaukolle. Lisäksi ne junat joissa olen matkustanut ovat ajaneet hiljaa tunnelissa ja ennen sitä. Minua kiinnostaa tässä mitä kerrotaan ja mikä on todellisuus. Aika selvittää tilanteen. Kuitenkin ikävä tapaus ja hyvin nopeasti vorgi toimii. Kiitos kaikille asiasta kirjoittaneille.

Eikös se aika selvää ole mitä on tapahtunut? Tunnelia ennen on kolmio, ja kaksi junaa menossa tunneliin. Oikealta (pohjoisesta) tullut juna ajoi punaisten läpi vasemmalta tulleen kylkeen. Molemmat junat päätyivät lähes kokonaan tunneliin. Kiskoa ja pölkkyjä menee uusiksi tarpeellinen määrä. Siellä kuitenkin oli kahdet raiteet ja molemmat kärsivät.

Isompi ihmetys on itselleni se, miksi kiskoa ostetaan jaardeissa, mutta kaapelit metreissä...
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #13 : Marraskuu 10, 2021, 11:56:23 »

Isompi ihmetys on itselleni se, miksi kiskoa ostetaan jaardeissa, mutta kaapelit metreissä...

Selittyy sillä, että ratasuunnittelussa käytetään sekä brittiläistä yksikköjärjestelmää että SI-järjestelmää. Sikäläinen rataosoitejärjestelmä on maileissa ja chaineissa siinä missä meillä on ratakilometrit.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #14 : Marraskuu 10, 2021, 12:29:27 »

Isompi ihmetys on itselleni se, miksi kiskoa ostetaan jaardeissa, mutta kaapelit metreissä...

Selittyy sillä, että ratasuunnittelussa käytetään sekä brittiläistä yksikköjärjestelmää että SI-järjestelmää. Sikäläinen rataosoitejärjestelmä on maileissa ja chaineissa siinä missä meillä on ratakilometrit.

Ok, toivottavasti kukaan ei meillä osta kiskoa ratakilometreittäin...
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 5181


« Vastaus #15 : Marraskuu 10, 2021, 16:29:30 »

Tarkistin tietoja myös toisesta lähteestä ja nuo aluksi mainitut luvut oli samoja Network Railin(HM Government owned) antamia.(BBC West)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 10, 2021, 19:21:16 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 5181


« Vastaus #16 : Marraskuu 13, 2021, 20:33:12 »

Salisburyn junaonnettomuuden jäljet on nyt saatu korjattua ratainfraa myöten ja jäljellä on tarkistusajot toiminnan varmistamiseksi.Edellämainitut luvut tarvituista korjausmateriaaleista ym.eivät ole muuttuneet.Vakituinen liikenne alkaa 16.11.21.(Salisbury Journal)
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Englannissa junaonnettomuus  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina