Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Monopolikomissio suosittaa Deutsche Bahnin (DB)hajauttamista.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5092


« : Marraskuu 05, 2021, 15:07:45 »

Saksan hallituksen neuvoaantava elin suosittaa Saksan tulevalle hallitukselle toimenpiteitä joilla saataisiin rataverkolle enemmän kilpailua. Hallitusneuvottelijoista(SPD;Vihreät ja FDP) ainakin kaksi viimeksi mainittua kannattavat ehdotusta!(die Zeit)
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5092


« Vastaus #1 : Marraskuu 05, 2021, 17:33:20 »

Aluksi ehdotetaan DBn jakamista kalustoyhtiöön ja ratayhtiöön. Näistä hallitusneuvottelijoista ainoastaan Saksan SPD kannattaa vanhaa järjestelmää.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1761


« Vastaus #2 : Marraskuu 05, 2021, 21:24:35 »

Vähintään Ajuriliike V. Saari tulee palauttaa itsenäiseksi yhtiöksi ja kotipaikaksi Suomen Turku.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #3 : Marraskuu 07, 2021, 07:56:40 »

Aluksi ehdotetaan DBn jakamista kalustoyhtiöön ja ratayhtiöön. Näistä hallitusneuvottelijoista ainoastaan Saksan SPD kannattaa vanhaa järjestelmää.

Neljäs rautatiepaketti vaatii purkamista, ei siinä ole neuvottelua.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5092


« Vastaus #4 : Marraskuu 10, 2021, 19:55:47 »

WIWO(Wirtschaftswoche)kuitenkin varoittaa ottamasta esikuvaksi Britannian mallia!
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #5 : Marraskuu 11, 2021, 09:16:04 »

WIWO(Wirtschaftswoche)kuitenkin varoittaa ottamasta esikuvaksi Britannian mallia!

jos ei toteuteta, niin Saksa on Unkarin ja Puolan kanssa brysselissä oikeudessa.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #6 : Marraskuu 11, 2021, 20:00:35 »

WIWO(Wirtschaftswoche)kuitenkin varoittaa ottamasta esikuvaksi Britannian mallia!

Britannian mallilla on varmaan tässä yhteydessä tarkoitettu rautateiden infrastruktuurin myyntiä yksityiseen omistukseen ja sen jäämistä heitteille suurempien tuottojen toivossa.

Jos tarkastellaan yksipuolisesti liikennöintiä, voidaan todeta Britannian mallin johtaneen erinomaisiin tuloksiin. Vasta koronaepidemia sai saarivaltion matkustajamäärän putoamaan edesmenneen British Railin tason alapuolelle.

Liikennöinti franchising-sopimuksin ei kuitenkaan ole täysin ongelmatonta sillä ongelmalliseksi osoittautuneita sopimuksia on purettu ja liikennettä on päätynyt valtion hoidettavaksi.
tallennettu
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1180


« Vastaus #7 : Marraskuu 12, 2021, 16:46:14 »

Britannian mallilla on varmaan tässä yhteydessä tarkoitettu rautateiden infrastruktuurin myyntiä yksityiseen omistukseen ja sen jäämistä heitteille suurempien tuottojen toivossa.

Näin tapahtui kilpailun avaamisen alkuvaiheessa. Kun homma ei pelittänyt, otettiin rataverkot ja infra takaisin julkiseen omistukseen — vähän samaan tapaan kuin Suomessa.

Brittien järjestelmä on muuten toiminut hyvin. Matkustajamäärät ovat nousseet, vaikka myös lippujen hinnat ovat nousseet. Samalla tarjonta on lisääntynyt. Vain osa liikenteestä on järjestetty franchising-periaatteella.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Monopolikomissio suosittaa Deutsche Bahnin (DB)hajauttamista.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina