Erittäin riskialtis investointi ottaen huomioon suomalaisten edelleen jatkuvan isolationismin ihannoinnin. On syytä muistaa, että STM ja pääministeripuolue haluaisivat edelleen pitää rajan säpissä niin kauan, kun maailmassa on yksikin koronatapaus, ts. ainakin vuoteen 2052 tai jopa 2100 saakka, mutta heidän oli pakko tulla vastaan viime kesänä EU-komission ja elinkeinoelämän painostamina. Suurissa asutuskeskuksissa ja sisämaassa vaikuttavat ovat täysin vieraantuneita siitä todellisuudesta, jossa tämä kaksoiskaupunki on vuosisatoja elänyt.
Nämä koronat ja turvapaikanhakijoiden aallot nyt ovat ohimeneviä ilmiöitä.
Se että matkustajajunaliikenteen aloittaminen vaatisi niin kamalasti päätöksiä ja rahoitusta ihmettelen.
Vuoteen 1989 asti kun matkuatajaliikenne vielö kulki olivat junat täynnä ainakin kesäisin. Lopettaminen johtui ymmärtääkseni vain siksi että VR luopui Dm7-kalustosta eikä korvaavaa saatu tilalle. Muualla Suomessa on kyllä voitu ajaa paljon suuremmilla tappioilla kiskobussijunia. Enkä tiedä onko Allegro-liikennekään niin kannattavaa?
Jos olisi sähköt niin millä tahansa Sm tai IC-junalla voisi ajaa esim Oulusta Haaparantaan.