Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Muutoksia junaliikenteessä sääolosuhteiden takia  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Joulukuu 23, 2009, 11:15:17 »

23.12. klo 10.57 Kaukojunaliikenteessä odotettavissa mittavia myöhästymisiä

Matkustajia pyydetään varautumaan mittaviin myöhästymisiin kaukojunaliikenteessä lumipyryn vuoksi.
 


23.12. klo 10.41 Ylimääräinen junavuoro (P 1001) Tampereelta Ouluun

Tampereelta lähtee klo 11.00 ylimääräinen pikajunavuoro (P 1001) Ouluun!

 
23.12. klo 10.19 InterCity-juna Helsingistä klo 7.30 Ouluun myöhässä

InterCity-juna (IC 43) Helsingistä klo 7.30 Ouluun lähtee arviolta 3 tuntia aikataulustaan myöhässä.

 

23.12. klo 9.56 InterCity-juna Helsingistä klo 8.12 Kajaaniin myöhässä

InterCity-juna (IC 71) Helsingistä klo 8.12 Kajaaniin kulkee aikataulustaan 1,5 tuntia myöhässä.

 

23.12. klo 7.00 Muutoksia yöjunaliikenteessä

Seuraavat junat myöhästyvät aikataulustaan noin 30 minuuttia:
- Pikajuna (P 263) Helsingistä eilen klo 18.52 Kolariin
- Pikajuna (P 265) Helsingistä eilen klo 19.26 Kemijärvelle
- Pikajuna (P 266) Rovaniemeltä eilen klo 18.00 Helsinkiin
- Pikajuna (P 267) Helsingistä eilen klo 20.23 Rovaniemelle
- Pikajuna (P 296) Helsingistä eilen klo 21.23 Kolariin
- Pikajuna (P 273) Helsingistä eilen klo 22.33 Rovaniemelle
Sääolosuhteet vaikeuttavat junien kulkua.
 

 

23.12. klo 6.47 Muutoksia pääkaupunkiseudun lähijunaliikenteessä

Helsingin ja Kauklahden välillä kulkevat E-junat on peruttu.
Helsingin ja Tikkurilan välillä kulkevat I-junat on peruttu.
Helsingin ja Saunakaliion välillä kulkevat G-junat on peruttu.
Helsingin ja Keravan välillä kulkee N-junia kuusi kertaa tunnissa/suunta.
Helsingin ja Vantaankosken välillä kulkee M-junia kolme kertaa tunnissa/suunta kahdenkymmenen minuutin välein alkaen klo 6.53.
Helsingin ja Leppävaaran välillä kulkee A-junia kolme kertaa tunnissa/suunta kahdenkymmenen minuutin välein alkaen klo 6.39.
 

Myöskään junien kulkutiedot eivät päivity ihan täysillä.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #1 : Joulukuu 23, 2009, 11:59:48 »

Jahas, taisi hankaloitua mahdollisuus päästä Flirtin kyytiin. Tuskin se nyt sitten viitsii aikataulujaan noudatella. Ja itse asiassa, tuskin sitä edes halutaan pistää liikenteeseen, mahdollisesti jonkun lastentaudin kautta raiteita tukkimaan.

Härmittää.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2195


« Vastaus #2 : Joulukuu 23, 2009, 12:52:35 »

Ja Tamperelainen Aamulehti kirjoittaa nettisivuillaan: VR-tiedotus: Error 404--Not Found

Artikkeli löytyy linkistä: http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/vr-tiedotus-error-404-not-found/165379
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #3 : Joulukuu 23, 2009, 13:11:23 »

VR:n verkkosivu näyttäisi jo toimivan normaalisti.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #4 : Joulukuu 23, 2009, 13:22:53 »

VR:n verkkosivu näyttäisi jo toimivan normaalisti.

Junien kulkutietoihin ei ole päässyt koko aamupäivän aikana eikä palvelu näytä toimivan vieläkään.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2195


« Vastaus #5 : Joulukuu 23, 2009, 14:31:50 »

Ylen Lapin radio kertoo veturin rikkoontumisesta Muurolassa:
http://yle.fi/alueet/lappi/2009/12/veturi_rikkoutui_muurolassa_1313922.html?origin=rss
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #6 : Joulukuu 23, 2009, 15:09:12 »

Joulun menoliikenteen vilkkain päivä on alkanut rautateillä kaoottisesti runsaan lumentulon vuoksi. Kaukoliikenteen junat ovat talvimyräkän vuoksi myöhässä jopa puolitoista tuntia. Matkustajia kehotetaan varautumaan "mittaviin myöhästymisiin".  Aamupäivällä Helsingin rautatieasemalta ei saatu junia liikkeelle, koska lumen tukkimien vaihteiden vuoksi kalusto on juuttunut Ilmalan ratapihalle.

- Lähteviä kaukojunia ei ole saatu Ilmalan huoltoratapihalta lähtölaitureille Helsingin Rautatieaseamalle, liikennepäällikkö Mauno Haapala VR:stä kertoi.
Lumisade tukki lähes kaikki huoltoratapihan vaihteet, mikä vaikeutti junien kokoamista ja siirtoa. Yksittäisiä junavuoroja on jouduttu perumaan lähinnä Helsinki-Tampere- ja Helsinki-Turku-akselilla. Myöhästymisiä tulee puolesta tunnista tuntiin.

VR on varannut pääkaupunkiseudulle ylimääräistä henkilökuntaa, jotta radassa olevat vaihteet saataisiin puhdistettua lumesta. Vuoroja on jouduttu perumaan, koska lumipyry oli odotettua sankempi ja se tuli luultua aiemmin.

iltasanomat
tallennettu
Ville Vehmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 12


« Vastaus #7 : Joulukuu 23, 2009, 15:37:40 »

Milloin viimeksi olette nähneet Tampereen R-junissa Sm 2 -runkoja? Tänään Sm 2 -junilla ajettu N-juna käännettiin Helsingissä R-junaksi, joka lähti noin 15 minuuttia myöhässä noin 9.34. Riihimäellä oltiin jo 20 minuuttia myöhässä. Hämeenlinnassa pysähdyttiin 10.54 ja Toijalassa noin 11.25. Mitään haittaa ei tietenkään poikkeuksellisen hitaasta kalustosta ollut, sillä pohjoiseen ei muita junia ollut menossa. Vasta Parolassa pysähdyttin antamaan tietä Pendolinolle. Helsinkiin saapuneessa N-junassa muuten ensimmäinen yksikkö oli saneeraamaton Sm 2, valitettavasti en tarkkaillut, tuliko se mukana R-junassa Riihimäelle.

Hetkeä ennen R-junan lähtöä Helsingin asemalla kuulutettiin, että ensimmäinen matkaan pääsevä kaukojuna suuntaa Kajaaniin. Olisiko ollut juuri tuo IC71?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #8 : Joulukuu 23, 2009, 16:40:01 »

Kulkutiedot ovat päivittyneet tunteja myöhässä. Kolmelta siellä näkyi lähtöaikoja kymmeneltä. Nyt kulkutiedot ovat kirineet ja aikoja näkyy jo puoli neljän paikkeilta.

Tuo IC43:n töpeksiminen ihmetyttää: tuskin Helsingin ratapiha sentään on tyhjä ollut kun junia on aamulla kuitenkin tullut maakunnista Helsinkiin enimmäkseen normaalisti. Kai sieltä olisi joku vapaa runko löytynyt sen sijaan, että olisi odotutettu matkustajia yli kolme tuntia.
tallennettu
Otto Karikoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #9 : Joulukuu 23, 2009, 17:08:59 »

Jahas, taisi hankaloitua mahdollisuus päästä Flirtin kyytiin. Tuskin se nyt sitten viitsii aikataulujaan noudatella. Ja itse asiassa, tuskin sitä edes halutaan pistää liikenteeseen, mahdollisesti jonkun lastentaudin kautta raiteita tukkimaan.

Härmittää.

Minä en Flirttiä nähnyt, vaikka aika kauan Hesassa pyörinkin.

Lisäksi ainakin 15.48 H-juna (~25 min myöhässä) kiersi Ilmalan kautta.
tallennettu
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 147


« Vastaus #10 : Joulukuu 23, 2009, 18:57:19 »

E-junat näyttivät kulkevan suhteellisen normaalisti puolenpäivän jälkeen.

Hki-Tpe -välillä jokunen IC² oli korvattu pikajunakalustolla (Ein 23270 + Ein 23269 + Ei 27015 + EFit 23566 + Eip 23127). Jos en väärin nähnyt niin samainen runko lähti myös 139:ssä Turkuun.
tallennettu

Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #11 : Joulukuu 23, 2009, 21:20:37 »

Nerokas ilmaisu tuo "N junia kulkee kuusi kertaa tunnissa / suunta", sillä eiväthän ne kulkeneet ainakaan (tasaisella) kymmenen minuutin vuorovälillä. Virnistää
Nimim. "Odotin aamuruuhkassa N-junaa 25 minuuttia"

Niin joo, odotin ammulla seitsemän jälkeen Koivukylän asemalla N-junaa meneväksi Helsinkiin ja ensimmäinen juna, joka sieltä tuli oli Sm1 -pari 6023-6021(*), joka menikin tyhjänä aseman ohitse. Seuraavaa Helsinkiin päin menevää N-junaa saikin sitten odotella parisenkymmentä minuuttia ja kaksiyksikköinen Sm4 -juna tulikin melko täyteen matkan varrella. Onneksi konduktööri kuulutti junassa Koivukylä-Käpylä -matkani aikana pari-kolme kertaa poikkeusjärjestelyistä ja pahoitteli myöhästymisistä aiheutuvaa haittaa. Tämän ja viime viikon paikallisjunaongelmien aikana konduktöörit ovat kiitettävästi hoitaneet kuulutuksia, joten hatunnosto heille siitä.

N-junia näytti muuten kulkevan viellä iltaruuhkassakin, mutta ainakin Helsingin asemien näyttötaulujen mukaan ainakin kaukojunaliikenne näytti kulkevan suht' koht' normaalisti.

(*) Samainen 6023-6021 -parivaljakko tuli nähtyä 50 min myöhemmin, kun se ohitti Käpylän N-junana kohti Keravaa - tällä kertaa matkustajia kyydissään. Huh
tallennettu
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 147


« Vastaus #12 : Joulukuu 23, 2009, 21:31:42 »

Mitä nyt hieman kerkesi kuuntelemaan, niin Helsingin asemalla tiedotus oli hoidettu oikein tyylikkästi. Kuuluttajalla oli vaihteeksi selkeä ääni ja informaatiota tuli taukoamatta. Lisäksi laitureilla oli turvaliiviherroja neuvomassa matkustajia.
tallennettu

Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #13 : Joulukuu 24, 2009, 01:04:44 »

Lisäksi ainakin 15.48 H-juna (~25 min myöhässä) kiersi Ilmalan kautta.

Olin tuossa junassa. Lähtö reilut 10 min. myöhässä. Pasilassa seistiin ehkä muutama minuutti (ja ihmettelin Bemaria laiturilla) ja sitten kolkuteltiin hiljaksiin Ilmalan ratapihan läpi. Sääli että oli jo pimeää. Hymyilee Pieni odotus ennen Käpylää ja sitten reippaalla vauhdilla läntisintä raidetta Oulunkylän pohjoispuolelle ja sieltä omalle raiteelle. Sen jälkeen vauhti oli aika reipasta. Hyvinkäällä 17:01, 24 min myöhässä, josta siis suurin osa meni Ilmalan-keikkaan. Tämä ei yllättäen haitannut uuden rataosan saanutta harrastajaa. Neljä Sm1/Sm2-yksikköä, kärjessä nelikymppinen nestori 6001.

Johtuikohan koko juttu siis siitä, että Helsingistä lähdettiin raiteelta 10? Pääseekö siitä edes teoriassa (ilman lumiyllätyksiä ja muuta liikennettä) pääradan raiteille ennen Pasilaa? Pasilassa olimmekin sitten 5B:llä, mistä aloin aavistella jotain mielenkiintoista olevan tulossa.
tallennettu
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 147


« Vastaus #14 : Joulukuu 24, 2009, 01:09:53 »

Johtuikohan koko juttu siis siitä, että Helsingistä lähdettiin raiteelta 10? Pääseekö siitä edes teoriassa (ilman lumiyllätyksiä ja muuta liikennettä) pääradan raiteille ennen Pasilaa?

Pakko kai kympiltä on pääradalle päästä, kun siltä noita idän junia lähtee.
tallennettu

Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #15 : Joulukuu 24, 2009, 01:16:39 »

Pakko kai kympiltä on pääradalle päästä, kun siltä noita idän junia lähtee.

Ihan kuin itsellenikin olisi juuri tullut mielikuva, että on kympiltä joskus ennenkin pääradan lähijunaan noustu...? Jos näin on, lie tämän kommervenkin syy ylimääräinen valkoinen substanssi vaihteissa.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #16 : Joulukuu 24, 2009, 09:56:35 »

Pakko kai kympiltä on pääradalle päästä, kun siltä noita idän junia lähtee.

Tässä joskus sopivassa asiayhteydessä noista kulkutiemahdollisuuksista tarinoin:

http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,1031.msg5357.html#msg5357

Eli pääsee vielä 11:ltäkin pääradalle.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #17 : Joulukuu 24, 2009, 11:27:10 »

Laitoin eilen kuvatiedostoiksi joitain myöhässä kulkeneiden junien kulkutietoja:

Aamun junia Helsingistä http://www.flickr.com/photos/viima/4208770919/sizes/o/
iltapäivän junia http://www.flickr.com/photos/viima/4209119881/sizes/o/
ja loppuillan: http://www.flickr.com/photos/viima/4209997981/sizes/o/

Lopulta yli pari tuntia myöhässä ei kuitenkaan ollut kuin kaksi tai kolme junaa. VR saanee silti maksella reippaasti neljänneksiä takaisin lippujen hinnoista, jos nuo kaikki yli tunnin myöhässä kulkeneessa junassa olleet niitä osaavat hakea.
tallennettu
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #18 : Joulukuu 24, 2009, 11:32:45 »

Eli pääsee vielä 11:ltäkin pääradalle.

Kiitokset. Eli syy ei ollut vaihteiden puute, vaan niiden tukkoisuus joko lumesta tai junista.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #19 : Joulukuu 24, 2009, 12:28:35 »

Laitoin eilen kuvatiedostoiksi joitain myöhässä kulkeneiden junien kulkutietoja:

Aamun junia Helsingistä http://www.flickr.com/photos/viima/4208770919/sizes/o/
iltapäivän junia http://www.flickr.com/photos/viima/4209119881/sizes/o/
ja loppuillan: http://www.flickr.com/photos/viima/4209997981/sizes/o/

Lopulta yli pari tuntia myöhässä ei kuitenkaan ollut kuin kaksi tai kolme junaa. VR saanee silti maksella reippaasti neljänneksiä takaisin lippujen hinnoista, jos nuo kaikki yli tunnin myöhässä kulkeneessa junassa olleet niitä osaavat hakea.

Kiitos hyvistä kuvista!

Moneltakohan S79 ja S94 saapuivat määräasemilleen?
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #20 : Joulukuu 24, 2009, 16:29:31 »

S94 ohitti Keravan n klo 1.55 matkalla Helsingin suuntaan. Klo 1.51 samaan suuntaan kulki pikajuna- ja ic-vaunujen sekarunko tyhjänä ja Sr1-vedossa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #21 : Joulukuu 24, 2009, 23:29:43 »

En ole lueskellut näitä kommentteja kovin tarkasti, mutta huomasin kyseiltävän onko Sm2-kalustoa näkynyt , ja on näkynyt. Sisareni oli tulossa joulun viettoon junalla, jonka piti olla Lempäälässä  11.11, mutta huono keli oli tiedossa. Helsingistä oli sitten päästy vain painkymmenen minuutin viiveellä matkaan ja oletin junan ehtivän hyvinkin puoli kahdeksitoista perille, mutta siihen aikaan ohi körötteli joku Pendoliino. Sitten noin 11.40 saapuikin ns vanhan mallin juna, joka oli poikkeuksellinen nähtävyys reittiliikenteessä täällä päin ja näin päästiin järjestelemään joulun viettoa.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Muutoksia junaliikenteessä sääolosuhteiden takia  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina