Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Kouvola-Joensuu -radalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9 | Siirry alas Tulostusversio
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #25 : Elokuu 18, 2014, 10:21:40 »

Viime viikolla tuli havaittua ainakin kahtena päivänä, että Joensuuhun saapui Imatran suunnalta Sr1:n vetämä täysi suomalainen koivukuitujuna. Lie kuinka yleistä, että tuolta suunnalta tulee täysiä junia, kun yleensä täydet puujunat menee Imatralle (pl. Niiralan junat ja Hammaslahti)?
Jospa kyseessä on jokin uusi juna? Sitä ei vielä tiedä, koska listoja ei ole vieläkään julkaistu Vihainen

Brittein saarilta kantautuu jokainen rautateiden aikataulu saataville sekunnin tai parin sisällä siitä, kun se on järjestelmään luotu, mutta Suomessa tuntuu kestävän useinkin viikon tai parin. :-)
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #26 : Elokuu 18, 2014, 14:54:32 »

No, Suomessa sen aikataulun saaminen lasketaan pahimmillaan kymmenissä minuuteissa jo operatiiviselle henkilöstöllekin... Vähän taitaa olla resursseissa eroa. Hymyilee
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 719


« Vastaus #27 : Syyskuu 21, 2014, 17:56:28 »

Onko tuota junaa näkynyt uudestaan? Puolen päivän tienoilla vastaava kokoonpano nimittäin kulki 11.7. jolloin sen kuvasin (ja jostain keksin numeroksi T2751) ja viime perjantaina sitä veti Dr16. Tällöin juna odotti Niittylahdessa IC8:n, T4520:n ja juuri ennen T2724:n lähtöä se meni Joensuuhun. Ja yhtenä päivänä (olisiko ollut keskiviikko) kulki T2749:n viivalla Dv12 yksinään Joensuuhun.
Olisipa veturit kartalla -systeemissä oikeasti kaikki veturit niin olisi helppo kuvata...
Edit: Jospa se on T2743 jota ei ennen elokuuta ollut?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 21, 2014, 18:31:44 kirjoittanut Teemu Saukkonen » tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #28 : Lokakuu 31, 2014, 07:26:13 »

Ihmettelinkin aamulla S 104:ään (#10) noustessani, että noinkohan Kouvolassa sattuu S 700:ään toinen vanhoilla kytkimillä varustettu runko. No eipä sattunut, Kouvolasta eteenpäin mennään erillään. Kohdalle osui myös kohtalaisen uniikki kuulutus: "Hyvät matkustajat, joudumme hetken odottelemaan, että toinen Pendolino tekee meille tilaa. Ovet avataan hetken kuluttua." Hymyilee leveästi
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #29 : Lokakuu 31, 2014, 07:38:03 »

Kouvolassa lisää nähtävää klo 7.30: raiteelle 7 saapui Allegroa korvaava Edo-runko (!!!) Sr2 3244, Ed 28065, Edfs 28307, Edb 28440, Edo 28606. Kilvissä teksti: P 31 Pietari. Millähän hoituu jatko Vainikkalasta eteenpäin?

Pendolino-ongelma laajenee: tietenkin juuri edessä seisovaan S 700:n runkoon ei ollut heti kuljettajaa, joten molemmat rungot odottelevat tätä puuttuvaa kuljettajaa.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #30 : Lokakuu 31, 2014, 20:19:36 »

Kouvolassa lisää nähtävää klo 7.30: raiteelle 7 saapui Allegroa korvaava Edo-runko (!!!) Sr2 3244, Ed 28065, Edfs 28307, Edb 28440, Edo 28606. Kilvissä teksti: P 31 Pietari. Millähän hoituu jatko Vainikkalasta eteenpäin?

Olikohan ensimmäinen kerta, kun Vainikkalaan meni kaksikerrosmatkustajavaunuja? Vainikkalasta eteenpäin on ehkäpä ollut kalustona Desiro RUS, joista on tietoa juuri ilmestyneen Resiinan 3/2014 sivulla 51.

Mistähän muuten tuon P 31:n ovat keksineet? Sehän on Tolstoin numero.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #31 : Lokakuu 31, 2014, 20:21:39 »

Mistähän muuten tuon P 31:n ovat keksineet? Sehän on Tolstoin numero.

Sillä sai varmaankin kuulutukset tulemaan suhteellisen oikein. Se kun on (ainakin osittain) sama järjestelmä joka ohjaa visuaalista matkustajainformaatiota ja kuulutuksia.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #32 : Lokakuu 31, 2014, 20:27:53 »

Mistähän muuten tuon P 31:n ovat keksineet? Sehän on Tolstoin numero.

Sillä sai varmaankin kuulutukset tulemaan suhteellisen oikein. Se kun on (ainakin osittain) sama järjestelmä joka ohjaa visuaalista matkustajainformaatiota ja kuulutuksia.

Kai matkustajainformaatio Allegron numerollakin (AE 7xx) olisi toiminut? Lisäksi epäilen myös sitä, löytyykö suomalaisesta kalustosta Tolstoin kuulutuksia, sillä Tolstoissa lienee eri kuulutusjärjestelmä.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #33 : Lokakuu 31, 2014, 21:24:38 »

Hyviä pointteja.

Eli vastaan uudestaan: ei hajuakaan. Näyttää kieltä
tallennettu
Vesa-Matti Turunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 65


« Vastaus #34 : Joulukuu 12, 2014, 12:16:01 »

Kaipiainen-Kaitjärvi välillä tehdään jonkunlaisia hakkuutöitä, sillä puustoa raivataan/on raivattu radan ja 6-tien väliin jäävältä kaistaleelta. Maisema on oson suht avointa.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 719


« Vastaus #35 : Joulukuu 15, 2014, 15:23:50 »

Niittylahdessa ajeli kaivuri T2731:n viivalla (Joensuuhun päin), näkyi menevän päin punaisia mutta väisti etuajassa kulkenutta T2739:a. Mitä lie tehneet sillä.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 719


« Vastaus #36 : Tammikuu 23, 2015, 16:03:17 »

T4520 lienee kulkenut poikkeavasti sillä Niiralaan meneviä vaunuja oli Peltolassa kahdella raiteella pitkät jonot vielä lähtöaikaan ja Dr16 ajoi justiinsa silloin varikolle. Vaunut kuitenkin hävisivät ennen kello 15:a ja kelikameran mukaan vasta likellä kello 14 on tullut pönttöjä Niiralaan (puoli tuntia myöhässä).
tallennettu
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #37 : Helmikuu 07, 2015, 11:04:11 »

Juuri nyt Imatran ohitti 2 sr1 vetoinen rapu juna jossa sp ja sps vaunuja.mikä juna ?
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #38 : Huhtikuu 08, 2015, 13:59:09 »

Ilmalasta on parhaillaan matkalla Imatralle 2Sr1-vetoinen 10-vaunuinen MV 10817. Lieneekö Imatrankoskelle menolipun saaneita sinisiä vaunuja kyseessä?
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #39 : Huhtikuu 08, 2015, 14:26:08 »

Ilmalasta on parhaillaan matkalla Imatralle 2Sr1-vetoinen 10-vaunuinen MV 10817. Lieneekö Imatrankoskelle menolipun saaneita sinisiä vaunuja kyseessä?
Näköhavainto ikkunasta Kouvolasta: kymmenen tunnistamatonta enemmän tai vähemmän töhrittyä sinistä vaunua kahden vihersuden perässä.
tallennettu
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #40 : Huhtikuu 08, 2015, 14:54:20 »

Juotettavan lähteen mukaan vaunusto oli seuraava:

23537
23830
23209
23527
23200
27017
23146
23271
26902
26903
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #41 : Huhtikuu 08, 2015, 15:57:04 »

Siinä on nypätty parit baarivaunutkin pataa kohden. Padasta olet sinä antanut, pataan on sinun viimein meneminen.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 719


« Vastaus #42 : Huhtikuu 14, 2015, 19:06:38 »

T2724:ssa oli mukana Etv tms. keltainen "hiekkalaatikko", kun se oli Rauhan ratapihalla. Havaittu IC9:n ikkunasta.
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 351


« Vastaus #43 : Huhtikuu 15, 2015, 19:23:33 »

IC11 odottelee pääsyä Lappeenrantaan. Edelle menevä juna hajonnut ja sitä avustetaan pois linjalta.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #44 : Huhtikuu 21, 2015, 06:24:24 »

Tarkka tapahtumapäivä ei ole tiedossa, mutta Nordkalkin raiteistolla Lappeenrannassa vuosia maanneet kaksi Hv2/3-sarjan (?) neliakselista tenderiä ovat nyt kadonneet. Enpä sitten ehtinyt käydä tutkimassa niitä tarkemmin. Kyselin kyllä jo pari vuotta sitten, keneltä voisi asiaan lupaa kysyä, mutta asia ei koskaan noussut tärkeysjärjestyksessä kovin korkealle.
tallennettu
Tomi Lapinlampi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #45 : Huhtikuu 21, 2015, 09:51:34 »

Jep, siis nämä: http://vaunut.org/kuva/7464

Toisessa näkyy olleen vain kolme akselia.

Ovat omien havaintojeni mukaan olleet hukassa jo jonkin aikaa...

- Tomi
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #46 : Huhtikuu 21, 2015, 10:39:12 »

Lohjalle on puolestaan ilmestynyt kaksi tenderiä lisää, joista toinen näyttäisi olevan samanlainen ja saman värinen kuin tuo neliakselinen. Se toinen lienee kai sitten tuo kolmiakselinen, mutta sitä en tullut kuvanneeksi, enkä siten ole varma asiasta..
tallennettu

Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #47 : Kesäkuu 21, 2015, 21:44:52 »

Juhannuksen paluuliikenteessä nähtiin tänään peräti 8-vaunuinen IC 10. Kokoonpano: Sr2 3217, Ed 28064, Edb 28435, ERd 28719, Edfs 28324, Ed 28001, 28004, 28090 ja 28016.

Enpä olekaan koskaan aikaisemmin nähnyt Itä-Suomessa tarkoituksella samassa junassa kahdeksanvaunuista kaksikerrosvaunurunkoa matkustajille avoimena. IC 77/9:ä ei lasketa, koska siinä kulkee kahden eri junan vaunut Kouvolaan saakka. Tyhjävaunusiirtoja ei myöskään lasketa. IC 55:ssä lienee nykyisin nähty kahdeksan kerrostaloa peräkkäin?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2015, 12:08:25 kirjoittanut Jouni Hytönen » tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #48 : Heinäkuu 16, 2015, 08:44:16 »

14.7 Imatralla jo valmiiksi myöhässä oleva IC8 myöhstyi lisää kun junan jo hidastettua mateluvautiin ja ensimmäiset vaunut olivat laiturin kohdalla, joku älykääpiö veti hätäjarrusta. Junan piti odottaa että jarrut aukesivat ja juna pääsi laituriin. Juna lähti Imatralta 20min myöhässä.

Imatra T:llä seisoo romutukseen menviä sinisiä vaunuja.
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 351


« Vastaus #49 : Syyskuu 10, 2015, 19:02:55 »

Matkustaessani tänään S7:lla Helsingistä Joensuuhun. Havaintona Simpeleellä rusnataan kallioseinämää 1. Raiteen sivulta. Raide oli suljettu ja hätämaadoitettu. Ratapölkyillä oli täytetty kiskojen väli sekä myös ulkopuolet. Lieneekö kyseessä vain irtokivien pudottelu vai levennetäänkö ratapihaa...
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Kouvola-Joensuu -radalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina