Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2546
|
« Vastaus #1 : Syyskuu 30, 2022, 14:50:25 » |
|
Lohjan satamaradan rakennustyömaalla käytetystä kalustosta voidaan mainita, että
6 kpl vaunuja, kaato, jarrulla on siirrettiin Lahden-Heinolan rautatierakennukselle (10.1.1929, kirje n:o 162) 2000 m ratakiskoja, kap, työrait myös Lahden-Heinolan rautatierakennukselle (vastaanottokuittaus joulukuussa 1928) 3595 m ratakiskoja, kap, työrait myös Lahden-Heinolan rautatierakennukselle (vastaanottokuittaus tammikuussa 1929) 3 kpl kaatovaunuja, jarrulla (vastaanottokuittaus tammikuussa 1929) 6 kpl kaatovaunuja, ilman jarrua (vastaanottokuittaus tammikuussa 1929) 17 kpl työraidevaihteita, käytettyjä (vastaanottokuittaus tammikuussa 1929) 1 kpl resiina, ratamestarin, 3-pyör. lähetettiin Oulun-Kiehimän rautatierakennukselle 1 kpk rullavaunu, normaaliraiteinen lähetettiin Porin-Haapamäen rrs:lle 1 kpl höyryrana lähetettiin Porin-Haapamäen rrs:lle ( marraskuu 1929) 5 kpl kuluneita ja kelvottomia kaatovaunuja hylättiin ja lähetettiin Inhan Tehdas Oy:lle muun takorautaromun kanssa
Liitteenä on Lohjan sataman puutavararaiteen suunnitelma. Muistaakseni se oli lopullisessa versiossa hieman pidempi, mutta tässä kuvassa näkyy vasemmassa reunassa Lohjan Vesistön Metsä Oy:lle lähtevä sivuhaara.
|