Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Pori-Haapamäki rataosuus eli "Mierontie"  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 | Siirry alas Tulostusversio
Aapo Halminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 87


« Vastaus #75 : Huhtikuu 19, 2020, 19:49:05 »

Mitä Uimaharjusta muka menee Jyväskylän kautta länsirannikolle?
Pikaisen tietokantatonkimisen perusteella ei ainakaan yhtään suoraa junaa vuonna 2019.* Mahdollista toki on, että toisinaan kulkee vaunuryhmätason sahatavarakuljetuksia Uimaharjun sahalta Raumalle.

*Tarkastelu kattoi Nokialta länteen kattavan rataverkon.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #76 : Huhtikuu 19, 2020, 21:30:08 »

Mitä Uimaharjusta muka menee Jyväskylän kautta länsirannikolle?
Pikaisen tietokantatonkimisen perusteella ei ainakaan yhtään suoraa junaa vuonna 2019.* Mahdollista toki on, että toisinaan kulkee vaunuryhmätason sahatavarakuljetuksia Uimaharjun sahalta Raumalle.

*Tarkastelu kattoi Nokialta länteen kattavan rataverkon.

Ei olekaan ajettu kokojunia. Vaunuryhminä.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #77 : Huhtikuu 20, 2020, 06:30:21 »


Kaikenkaikkiaan tämä suunnittelma toisi myös Jyväskylä-Haapajärvi radan uudelleen käyttöön.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #78 : Huhtikuu 20, 2020, 06:42:15 »


Keski-Suomen liiton tiedote asiasta

https://www.keskisuomi.fi/ajankohtaista/1845/poikittaissuuntainen_suomen_keharata_parantamaan_rautatieliikenteen_kilpailukykya
tallennettu
Aki Karvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #79 : Huhtikuu 20, 2020, 10:27:32 »

Mitä Uimaharjusta muka menee Jyväskylän kautta länsirannikolle?
Pikaisen tietokantatonkimisen perusteella ei ainakaan yhtään suoraa junaa vuonna 2019.* Mahdollista toki on, että toisinaan kulkee vaunuryhmätason sahatavarakuljetuksia Uimaharjun sahalta Raumalle.

*Tarkastelu kattoi Nokialta länteen kattavan rataverkon.

Ei olekaan ajettu kokojunia. Vaunuryhminä.

Taitavat kuitenkin mennä Kouvolan kautta.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #80 : Huhtikuu 24, 2020, 07:33:37 »


Kairokosken tasoristeyksessä kiskot vielä eri tasossa



* IMG_6691 - Edited.jpg (583.38 kilotavua, 1600x1067 - tarkasteltu 476 kertaa.)
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #81 : Huhtikuu 26, 2020, 07:10:34 »


lopullinen raidekorkeus tuennan jälkeen


* IMG_6729 - Edited.jpg (643.46 kilotavua, 1600x1067 - tarkasteltu 501 kertaa.)
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #82 : Toukokuu 01, 2020, 09:58:58 »


Mitä on mierontie ruotsiksi ?

https://www.jarnvagsnyheter.se/20200429/10260/en-tvargaende-finsk-jarnvagsforbindelse-skulle-forbattra-tagtrafikens?fbclid=IwAR3Nrn2n6GDiH3xRvU4NKmErgwBNExRTe3IhtWDeA6GOy9KkAsGfd7hW3wg
tallennettu
Kimmo Huhta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 58


« Vastaus #83 : Toukokuu 01, 2020, 11:18:43 »

Olisiko tiggarensväg? Tiggarensbana?
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #84 : Toukokuu 01, 2020, 19:03:00 »

Jos joku ei ole vielä huomannut, Niinisaloon on tänään saapunut sotilasjuna!

salainen juna
tallennettu
Miska Törö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #85 : Toukokuu 01, 2020, 19:38:44 »

T 4817 Parola - Niinisalo. Takasin Niinisalosta tampereelle VET 11766.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #86 : Toukokuu 07, 2020, 09:21:03 »


Kuva vaihteen valmistajan laatasta Niinisalossa


* 20200501_130102 - Edited.jpg (230.05 kilotavua, 1301x899 - tarkasteltu 345 kertaa.)
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #87 : Toukokuu 31, 2020, 14:53:22 »


Salainen tyhjävaunu juna lähti Niinisalosta 31.5.2020 klo 14.32

https://youtu.be/HecMgWjMhVI
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #88 : Kesäkuu 29, 2020, 09:59:23 »

Pöllien vaihto alkoi



* Screenshot 2020-06-29 at 10.58.21 - Edited.png (8.21 kilotavua, 245x93 - tarkasteltu 279 kertaa.)
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #89 : Heinäkuu 24, 2020, 21:06:20 »

https://yle.fi/uutiset/3-11463495

Taas on selvitetty, että tåmä rataosuus olisi syytä ottaa käyttöön. Eipä nämä juuri uutiskynnyksiä paljon ylitä.
Vaikea uskoa, että nämä isoja toimenpiteitä aiheuttavat asioista päättävissä pöydissäkään.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #90 : Heinäkuu 24, 2020, 21:18:50 »

Missähän se ruuhka on ja mikä sen aiheuttaa?
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« Vastaus #91 : Heinäkuu 24, 2020, 23:14:01 »

Jonkinmoinen ruuhka on Lielahden ja Kokemäen välillä, mutta sitä ei Mierontien avaaminen juurikaan helpota. On kyllä ihan älytöntä haaveilua, nytkin joku oli kommentoinut että sittenhän saadaan matkustajajunatkin takaisin. Ei vaan taida olla järkeä ajaa matkustajajunia kun ei bussillakaan ketään kulje.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #92 : Heinäkuu 25, 2020, 08:38:24 »


Tuo ylen uutinen perustuu 3 kuukautta vanhaan Pirkanmaan liiton selvitykseen. Kyllä valtiollisella uutistoimistolla taas kesti kertoa tuo uutinen
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #93 : Heinäkuu 25, 2020, 09:13:24 »


Tuo ylen uutinen perustuu 3 kuukautta vanhaan Pirkanmaan liiton selvitykseen. Kyllä valtiollisella uutistoimistolla taas kesti kertoa tuo uutinen

Kyllähän tuonne tahkoluotoon varsinkin on suurta venäjän liikennettä suuniteltu ja isoa terminaalia tätä varten rakennetaankin. Vaikea vain uskoa, että tällaiseen haaveeseen tuollaisia rahoja koskaan löytyy. Eiköhän ratarahat mene näihin kasvukolmion raiteisiin.
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« Vastaus #94 : Heinäkuu 25, 2020, 09:44:43 »

Tahkoluodon liikennekin kulkee Vainikkalan kautta. Typerää sinällään, koska kyllähän Imatran kautta voisi tulla junia.

Toisaalta Montsegorskista Harjavaltaankin kulkevat junat tulevat Vainikkalan kautta vaikka mun maantiedolla Vartiuksen kautta olisi huomattavasti lyhyempi matka.

Taitaa vain olla niin että ainoastaan Vainikkalasta ja Niiralasta voi kulkea "mitä vaan" rajan yli. Muilta paikoilta liikenne on vain muutamaa tavaralajia varten.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #95 : Heinäkuu 25, 2020, 15:06:03 »

Tahkoluodon liikennekin kulkee Vainikkalan kautta. Typerää sinällään, koska kyllähän Imatran kautta voisi tulla junia.

Toisaalta Montsegorskista Harjavaltaankin kulkevat junat tulevat Vainikkalan kautta vaikka mun maantiedolla Vartiuksen kautta olisi huomattavasti lyhyempi matka.

Taitaa vain olla niin että ainoastaan Vainikkalasta ja Niiralasta voi kulkea "mitä vaan" rajan yli. Muilta paikoilta liikenne on vain muutamaa tavaralajia varten.

Tahkoluodon junia tuli sekä Vainikkalasta, että Imatralta. Vainikkalassa eri tason kapasiteetti käsitellä junia 24/7.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1796


« Vastaus #96 : Heinäkuu 26, 2020, 00:35:53 »

Imatrankoskelta joudutaan vetämään juna ensin dieselillä jyrkkää ylämäkeä Imatra tavaraan, siellä sitten suurimmalle osalle junista tulisi joka tapauksessa suunnanvaihto. Vainikkalasta voi lähteä suoraan eteenpäin linjalle ilman vastaavia hidastuksia.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #97 : Heinäkuu 26, 2020, 07:52:00 »

Imatrankoskelta joudutaan vetämään juna ensin dieselillä jyrkkää ylämäkeä Imatra tavaraan, siellä sitten suurimmalle osalle junista tulisi joka tapauksessa suunnanvaihto. Vainikkalasta voi lähteä suoraan eteenpäin linjalle ilman vastaavia hidastuksia.

Tässä selvityksessä kaivattiin yhteyttä Imatra-Savonlinna-Pieksämäki, jolloin ei tarvita junan suunnanvaihtoa.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1761


« Vastaus #98 : Heinäkuu 26, 2020, 21:07:27 »

Imatrankoskelta joudutaan vetämään juna ensin dieselillä jyrkkää ylämäkeä Imatra tavaraan, siellä sitten suurimmalle osalle junista tulisi joka tapauksessa suunnanvaihto. Vainikkalasta voi lähteä suoraan eteenpäin linjalle ilman vastaavia hidastuksia.

Kun nyt pian on uusia dieselvetoisia operaattoreita, niin tuo Imatra-Pieksämäki -reitti ei välttämättä olisi huono. Etuja on mm. liikenteen vähäisyydestä johtuva väljyys aikatauluissa.

On se ainakin paljon realistisempi reitti kuin mierontien uudelleen rakentaminen.

Puuttuu vaan Laitaatsalmesta silta..
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #99 : Heinäkuu 27, 2020, 05:56:40 »

Imatrankoskelta joudutaan vetämään juna ensin dieselillä jyrkkää ylämäkeä Imatra tavaraan, siellä sitten suurimmalle osalle junista tulisi joka tapauksessa suunnanvaihto. Vainikkalasta voi lähteä suoraan eteenpäin linjalle ilman vastaavia hidastuksia.

Kun nyt pian on uusia dieselvetoisia operaattoreita, niin tuo Imatra-Pieksämäki -reitti ei välttämättä olisi huono. Etuja on mm. liikenteen vähäisyydestä johtuva väljyys aikatauluissa.

On se ainakin paljon realistisempi reitti kuin mierontien uudelleen rakentaminen.

tässähän nämä toimenpiteet olisi:

Puuttuu vaan Laitaatsalmesta silta..


* Screenshot 2020-07-27 at 06.54.36 - Edited.png (378.41 kilotavua, 1131x509 - tarkasteltu 428 kertaa.)
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Pori-Haapamäki rataosuus eli "Mierontie"  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina