Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sininen pendo  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Keijo Vättö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5


« : Tammikuu 07, 2010, 15:45:26 »

Seinäjoelta Tampereelle lähti osaksi Ic 50 ja osaksi S 52 korvaava sininen nelivaunuinen runko P1000 Dv12 2740 voimin Klo 14.24 . Ic oli aluksi 2 tuntia myöhässä veturiongelman takia ja lopuksi peruttiin kokonaan. Perässä tuleva pendo korjaa matkustajia "kaikilta" asemilta. Juna kohtasi Ic 49  Majajärvellä ja saapunee Tampereelle klo 15.55.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Tammikuu 07, 2010, 16:08:29 »

Ks.


* pp10.07-01-2010 16.05.38.png (16.66 kilotavua, 628x653 - tarkasteltu 451 kertaa.)
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #2 : Tammikuu 07, 2010, 23:37:42 »

Hiukan mullin mallin oli junat kyllä Tampereella. Raidenäytöt ja kuulutukset kertoivat että ykköselle saapuu IC54, myöhässä vartin verran klo 18:18. Eija Kareen kuuluttaessa IC52:n saapuvan ykköselle ilmestyykin S52, joka oli 2h 15min. myöhässä. IC54:n matkustajat koittivat päästä tähän pendoon ja ilmeisesti moni lähtikin tällä kohti helsinkiä. Tämän jälkeen ykköslaituriin saapui toinen pendo, numeroltaan 54. Eli IC54 ajettiin Sm3:lla.

IC55:stä jätettiin Tampereelle kaksi viimeisintä vaunua. Tarkoituksella vai oliko niissä jotain ongelmaa?

Samalla tuli nähtyä eräs matkustajan kannalta varsin ikävä tilanne. H9703 ajettiin Tampereelle kahdella yksiköllä joista toinen jäi Tampereelle ja toinen lähtee takaisin junana H9728. Toisen yksikön lähdettyä matkaan, tuli tyhjästä vaunusta nainen ihmeissään ulos. Oli ihmetellyt miksi juna on tyhjä ja lähtöaikakin tuli jo ylitettyä. Oli hieman ihmeissään ja vihainen kun käveli rauhassa junaan jonka raidenäyttöjen ja muiden perusteella lähtee kohti helsinkiä. Muistaakseni junan kyljessäkin luki vielä "Helsinki". Toivottavasti oli menossa Toijalalaan, Hämeenlinnaan tai Riksuun. Eikä niiden välisille pikkuasemille..
tallennettu
Jari Saarenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 12


« Vastaus #3 : Tammikuu 07, 2010, 23:44:04 »

se pendo joka ajettiin ic54 oli otettu ilmeisesti vihannissa käyttöön kun alkuperäinen kalusko hajosi, eli ensin veturi ja lopulta muukin tekniikka vaunuista. satuin nimittäin itsekkin olemaan siinä pendossa kun tulin oulaisista kokkolaan. olipa kokemusta siinäkin
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #4 : Tammikuu 07, 2010, 23:58:10 »

IC55:stä jätettiin Tampereelle kaksi viimeisintä vaunua. Tarkoituksella vai oliko niissä jotain ongelmaa?

IC55 jättää havaintojeni mukaan melkein aina vaihtelevan määrän vaunuja Tampereelle. Aiheuttaa muuten hämmennystä ja häslinkiä matkustajissa, jotka ei jää Tampereelle... mukavasti junalla!  Pyörittää silmiään

Toisen yksikön lähdettyä matkaan, tuli tyhjästä vaunusta nainen ihmeissään ulos. Oli ihmetellyt miksi juna on tyhjä ja lähtöaikakin tuli jo ylitettyä. Oli hieman ihmeissään ja vihainen kun käveli rauhassa junaan jonka raidenäyttöjen ja muiden perusteella lähtee kohti helsinkiä.

Riihimäellä kannattaa myös varautua siihen, että yksikkö irroitetaan minuuttia ennen lähtöä...  Epävarma
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2010, 00:33:17 kirjoittanut Juhani Pirttilahti » tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #5 : Tammikuu 08, 2010, 00:41:22 »

IC55:stä jätettiin Tampereelle kaksi viimeisintä vaunua. Tarkoituksella vai oliko niissä jotain ongelmaa?

IC55 jättää havaintojeni mukaan melkein aina vaihtelevan määrän vaunuja Tampereelle. Aiheuttaa muuten hämmennystä ja häslinkiä matkustajissa, jotka ei jää Tampereelle... mukavasti junalla!  Pyörittää silmiään


Empä ole aikasemmin huomannut, vaikka tuolla junalla on usein tultu Tampereelle ja asemalla koittanut usein kaikkea havainnoida. Tosin fiksultahan tuo kuulostaa että turha viedä Ouluun asti kaikkia vaunuja kun osan voi jättää Tampereelle jossa juna tyhjenee aika tehokkaasti. Nyt vain jostain syystä tuli ensimmäisenä jotkut ongelmat mieleen Iskee silmää

Nyt näemmä Seinäjoen ja Kokkolan välissä tuokin juna lähes tunnin myöhässä, Seinäjoelta lähtiessä oli "vain" 20min. 

Lainaus
Lainaus käyttäjältä: Aki Leppänen - Eilen kello 23:37:42
Toisen yksikön lähdettyä matkaan, tuli tyhjästä vaunusta nainen ihmeissään ulos. Oli ihmetellyt miksi juna on tyhjä ja lähtöaikakin tuli jo ylitettyä. Oli hieman ihmeissään ja vihainen kun käveli rauhassa junaan jonka raidenäyttöjen ja muiden perusteella lähtee kohti helsinkiä.

Riihimäellä kannattaa myös varautua siihen, että yksikkö irroitetaan minuuttia ennen lähtöä...  Epävarma

Tuohon vielä lisäten että tuo tyhjä Sm4 lähti melkein heti sen naisen tultua ulos. Eivät ilmeisestikään tienneet että sisällä oli joku. Hieman huvittuneena mietin että olisiko siinä ollut mahdollisuus erikoisempaan paikallisjunamatkaan.
tallennettu
Timo Ekman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 19


« Vastaus #6 : Tammikuu 08, 2010, 05:12:04 »

Tähän vielä lisänä, että nyt ainakin kahtena eri aamuna ensimmäinen Pendolino Seinäjoelta Helsinkiin (S40) on syystä b toisesta ollut peruttu. Toinen näistä peruuntumisista on tälle päivää.

Voi olla, että on ollut peruttu useamminkin. Mene ja tiedä.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #7 : Tammikuu 08, 2010, 08:16:34 »

IC55:stä jätettiin Tampereelle kaksi viimeisintä vaunua. Tarkoituksella vai oliko niissä jotain ongelmaa?

IC55 jättää havaintojeni mukaan melkein aina vaihtelevan määrän vaunuja Tampereelle. Aiheuttaa muuten hämmennystä ja häslinkiä matkustajissa, jotka ei jää Tampereelle... mukavasti junalla!  Pyörittää silmiään

Siis niissä, jotka eivät ole ostaneet paikkalippua, vaikka näistä Tampereelle jäävistä vaunuista kuulutellaankin pitkin matkaa.
tallennettu
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 190


« Vastaus #8 : Tammikuu 08, 2010, 08:24:14 »

IC55 jättää havaintojeni mukaan melkein aina vaihtelevan määrän vaunuja Tampereelle. Aiheuttaa muuten hämmennystä ja häslinkiä matkustajissa, jotka ei jää Tampereelle... mukavasti junalla!  Pyörittää silmiään

Lippu kannattaa ylipäätään ostaa etukäteen, jolloin ei varmasti jatkavalle matkustajalle myydä lippua Tampereelle jäävään vaunuun. Konnarikin todennäköisesti ilmoittaa lippua ostavalle vaunujen jäävän Tampereelle, joten kyllä se matkustaminen varmasti onnistuu ilman ylimääräistä häslinkiä onnistuu .

Riihimäellä kannattaa myös varautua siihen, että yksikkö irroitetaan minuuttia ennen lähtöä...  Epävarma

Irrotettavassa yksikössä kyllä matkustajille ilmoitetaan asiasta, samoin siitä ilmoitetaan jo lähtöasemalla. Jos sieltä taaemmasta rungosta hyppii viime hetkellä matkustajia laiturille, niin kyllä heitä odotetaan.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #9 : Tammikuu 08, 2010, 08:52:03 »

Ja eikös näissä vaunujen ulkopuolisessa näytössä lue määräasema?

Ja ainakin Saksassa junahenkilökunta kehoittaa síirtymään oikeisiin vaunuihin jos havaitsee, että lippuun merkittyyn suuntaan menevät vaunut ovat toisaalla...

Miten ihmeessä Suomessa on aikoinaan tultu toimeen 'palapelijunien' aikakaudella? 
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #10 : Tammikuu 08, 2010, 14:13:32 »

Tampereen aseman saapuvien junien näyttötaulu kertoo että 15.28 saapuu P1050. Eli samanlainen ylimääräinen juna kuin eilen? Hetki sitten lähtenyt seinäjoelta.
tallennettu
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 353


« Vastaus #11 : Tammikuu 08, 2010, 17:09:38 »

Ic49 Helsingistä Rovaniemelle on ilmeisesti korvattu sinisellä kalustolla
 (kyseinen juna ohitti keravan noin 13.58)
tallennettu
Antti Posti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 29


« Vastaus #12 : Tammikuu 08, 2010, 17:30:19 »

Kulkevatkos muuten IC2:set millä huippunopeudella Helsingin ja Tampereen välillä?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #13 : Tammikuu 08, 2010, 17:33:31 »

Kulkevatkos muuten IC2:set millä huippunopeudella Helsingin ja Tampereen välillä?

80-160 Km/h, jos hiuksia aletaan halkoa.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #14 : Tammikuu 08, 2010, 17:42:06 »

Kulkevatkos muuten IC2:set millä huippunopeudella Helsingin ja Tampereen välillä?

Samalla huippunopeudella kuin esimerkiksi Sm4:llä kalustettu R juna, eli 160km/h.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #15 : Tammikuu 08, 2010, 17:47:21 »

Ja eikös näissä vaunujen ulkopuolisessa näytössä lue määräasema?

Ja ainakin Saksassa junahenkilökunta kehoittaa síirtymään oikeisiin vaunuihin jos havaitsee, että lippuun merkittyyn suuntaan menevät vaunut ovat toisaalla...

Miten ihmeessä Suomessa on aikoinaan tultu toimeen 'palapelijunien' aikakaudella? 

Viime viikon keskiviikkona jäi 2 kerrostaloa Tampereelle ja määräasemaksi kylkinäyttöihin oli merkattu Tampere.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #16 : Tammikuu 08, 2010, 18:11:38 »

Kulkevatkos muuten IC2:set millä huippunopeudella Helsingin ja Tampereen välillä?

Samalla huippunopeudella kuin esimerkiksi Sm4:llä kalustettu R juna, eli 160km/h.

Ei, vaan nimenomaan 80-160 Km/h.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #17 : Tammikuu 08, 2010, 21:06:30 »

Ei, vaan nimenomaan 80-160 Km/h.

Kun hiuksia halotaan, niin kilometrin lyhenne on "km", ei "Km".
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #18 : Tammikuu 08, 2010, 21:42:15 »

Ei, vaan nimenomaan 80-160 Km/h.
Kun hiuksia halotaan, niin kilometrin lyhenne on "km", ei "Km".
Eikä huippunopeus kylläkään ole 80-160 km/h.
tallennettu
Timo Ekman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 19


« Vastaus #19 : Tammikuu 10, 2010, 18:09:55 »

Mikäli ymmärsin tämän saivartelun oikein, niin eiköhän 0-160 km/h. ole se huippunopeuden skaala, kun nollasta sitä asemilta lähdetään. :-)
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #20 : Tammikuu 10, 2010, 19:52:18 »

Kulkevatkos muuten IC2:set millä huippunopeudella Helsingin ja Tampereen välillä?

Samalla huippunopeudella kuin esimerkiksi Sm4:llä kalustettu R juna, eli 160km/h.

Ei, vaan nimenomaan 80-160 Km/h.

En jaksa hiuksia halkoa, miksi niin tekisin. Muistutin vain, että ei se IC ole välttämättä sen nopeampi kuin lähiliikenteen juna.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sininen pendo  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina