Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1931
|
« : Tammikuu 01, 2024, 22:19:03 » |
|
.......
|
|
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2025, 17:05:12 kirjoittanut Teppo Niemi »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1440
|
« Vastaus #1 : Tammikuu 01, 2024, 23:13:15 » |
|
Mainoslause: "Raiteilla aina kesäkeli", ei taida pitää enää nykyään paikkaansa. Mitkähän olivat tilattaessa lämpötilarajat, joiden sisällä kaluston toiminta on taattu?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 222
|
« Vastaus #2 : Tammikuu 02, 2024, 13:42:41 » |
|
Myöhästymisillä on tapana ketjuuntua. Siksi tuli mieleen että mikä lasketaan pakkasen syyksi? Alla kuvitelmallinen tilanne.
Jos Helsinki Rovaniemi juna on myöhässä vaikka puolituntia kovan pakkasen vuoksi ja vastaan tuleva ajassaan oleva juna jää myöhään sen takia että se odottaa sivuraiteella myöhässä tulevaa vastaan tulijaa niin sen myöhästymis syyksi merkitään junakohtaus. Tämän ja parin muun viivästyneen kohtauksen takia se saapuu Helsinkiin tässä kuvitellussa tilanteessa 28 minuuttia myöhässä ja sen pitäisi lähteä heti miten takaisin jonnekkin ja se jää lähdössä myöhään 15 minuuttia niin onko tämäkin pakkasen syy vai odotetaan koko junaa sen edelliseltä matkalta?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 351
|
« Vastaus #3 : Tammikuu 02, 2024, 18:09:33 » |
|
Ei -20C - -30C ole mitenkään hyväksyttävä syy jatkuville myöhästymisille ja junavuorojen peruutuksille suomessa. = Normaali talvisää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|