Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Ukrainan ja Moldovan rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #25 : Toukokuu 15, 2024, 13:22:25 »

Klapeidan reitti alittaa tai ylittää Rail Baltican jossakin kohtaa. Tuleekohan sieltä matkustaja ja rahtiyhteyskin Rail Balticalle?

Tämä viite lienee nahjusmaisesti kyyristeleville saarelaisillemme vielä pelottavampi:
https://railmarket.com/news/freight-rail/18880-5-new-freight-rail-connections-announced-by-the-end-of-april-2024-in-europe  .

Luultavasti tässä kohtaa alittaa/ylittää Rail Baltican https://openrailwaymap.org/?style=standard&lat=55.16729945241829&lon=24.21764373779297&zoom=11

Rail Baltica muuttaa Baltian ja Ukrainan rautatieyhteyksiä tavalla jota ei vielä ymmärretä.
 



tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 969


« Vastaus #26 : Toukokuu 15, 2024, 17:31:58 »

Klapeidan reitti alittaa tai ylittää Rail Baltican jossakin kohtaa. Tuleekohan sieltä matkustaja ja rahtiyhteyskin Rail Balticalle?

Tämä viite lienee nahjusmaisesti kyyristeleville saarelaisillemme vielä pelottavampi:
https://railmarket.com/news/freight-rail/18880-5-new-freight-rail-connections-announced-by-the-end-of-april-2024-in-europe  .

Luultavasti tässä kohtaa alittaa/ylittää Rail Baltican https://openrailwaymap.org/?style=standard&lat=55.16729945241829&lon=24.21764373779297&zoom=11

Rail Baltica muuttaa Baltian ja Ukrainan rautatieyhteyksiä tavalla jota ei vielä ymmärretä.
 
Luultavasti kontit menee Klaipedasta Kaunasiin leveäraiteista rataa pitkin ja siirretään siellä tai viimeistään Liettuan Mockavassa normaaliraiteisiin vaunuihin. Yheys Valko-Venäjän kautta lienee poikki.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #27 : Toukokuu 24, 2024, 13:10:15 »



Toukokuun 2024 raportti

"EU-Ukraina
Solidaarisuuskaistat
Elintarvike ukrainalaiselle
talous, avain globaalille
ruokaturvallisuus

toukokuu 2024"

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/api/files/attachment/878620/Factsheet_EU-UA_Solidarity_Lanes_EN.pdf.pdf

https://www.jarnvagsnyheter.se/20240524/16245/sparbundna-solidaritetskorridorer-forbinder-eu-med-ukraina-och-moldavien
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #28 : Toukokuu 27, 2024, 13:50:53 »


USAID-projekti aikoo asentaa 20 junavaunun nosturia Puolan rajalle

"Nämä junavaunujen nosturit ovat tehokas tapa korvata telit leveillä (1520 mm) ja euroopparaiteisilla (1435 mm) pyöräkerroilla ja päinvastoin, mikä helpottaa kiskovaunujen uudelleensijoittamiseen liittyvien teknisten prosessien sujuvaa suorittamista, mikä lisää tehokkuutta rautateiden tavarakuljetuksia Ukrainan ja Euroopan unionin välillä.

Kuten aiemmin on raportoitu, Ukrainan länsirajalla on tarkoitus modernisoida 42 rajanylityspaikkaa."

https://www.railway.supply/en/the-usaid-project-plans-to-install-20-railcar-jacks-on-the-border-with-poland/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #29 : Kesäkuu 08, 2024, 06:43:38 »


Ukrainan rautatiet lisäsivät tavaraliikennettä vuoden aikana 30 prosenttia

"UZ:n kuljetuksista suurimman osuuden muodosti vientiliikenteessä 38 miljoonalla tonnilla ja kotimaan liikenteen 32,9 miljoonalla tonnilla. UZ toi 4,3 miljoonaa tonnia tavaroita vuoden 2024 viiden ensimmäisen kuukauden aikana."

https://www.jarnvagsnyheter.se/20240605/16298/ukrainska-jarnvagarna-okade-godstransporterna-under-aret-med-30-procent
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #30 : Heinäkuu 01, 2024, 15:53:57 »


Ukraina ja Espanja yhteistyöhön

"Ukrainassa ja Espanjassa on käytössä rautatie, jonka leveys poikkeaa eurooppalaisesta standardileveydestä. Siksi olemme kiinnostuneita avustanne junien automaattisen raideleveyden vaihdon järjestelmän kehittämisessä", sanoi Vasil Shkurakov, vt. yhdyskuntakehitys-, alue- ja infrastruktuuriministeri.

Hän ilmoitti espanjalaisille kollegoilleen, että Ukraina oli tänä vuonna aloittanut eurooppalaisen raideleveyden (1435 mm) rakentamisen Chopista Lviviin, osana TEN-T:n päivitettyä Välimeren käytävää. Hanke on yksi ensimmäisistä askeleista Ukrainan ja Moldovan liikennejärjestelmien liittämisessä EU:hun ja TEN-T:n kehittämiseen Ukrainassa."

https://euromaidanpress.com/2024/06/28/ukraine-and-spain-collaborate-on-eu-standard-railway-project/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #31 : Heinäkuu 05, 2024, 05:56:26 »


Effective grain transportation from Ukraine to the Baltic ports: LTG Cargo Ukraine readiness

"LTG Cargo Ukraine kiinnittää erityistä huomiota tehokkaaseen konttien siirtoon Šeštokain asemalla ja Kaunasin intermodaaliterminaalissa.

LTG Cargo Ukrainen kehitetty infrastruktuuri mahdollistaa erilaisten alustatyyppien nopean ja tehokkaan kuljetuksen 1435-1520 alustaan ​​muutamassa tunnissa."

https://www.railway.supply/en/effective-grain-transportation-from-ukraine-to-the-baltic-ports-ltg-cargo-ukraine-readiness/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #32 : Heinäkuu 10, 2024, 07:04:19 »


Ukraina eurooppalaisilla radoilla

"Maan raideleveys, joka erottaa raiteiden leveyden monissa Neuvostoliiton jälkeisissä valtioissa muun Euroopan raiteiden leveydestä, merkitsee sitä, että rajat ylittävät kuljetukset kestävät tavallista pidempään. Viime vuodet ovat tehneet selväksi, että Ukrainan vanha suuntautuminen Venäjään ei ole enää elinkelpoinen."

https://foreignpolicy.com/2024/07/04/ukraine-trains-railways-transit-war-russia-europe/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #33 : Heinäkuu 22, 2024, 08:44:05 »


Vain 20 puntaa voi pelastaa hengen.

"Vuodesta 2022 lähtien, jolloin Venäjä käynnisti hyökkäyksensä Ukrainaan, yli 2 500 rautatietyöntekijää on loukkaantunut tai kuollut ja noin 10 000 on joutunut siirtymään maan sisällä.

Tämän kautta Ukrainan rautateillä (UZ) on ollut olennainen rooli maan liikkeessä pitämisessä, yli neljän miljoonan siviilin evakuoinnissa, pelastusköyden tarjoamisessa viljan viennille, kaupunkien toimittamisen varmistamisessa sekä joukkojen ja loukkaantuneen henkilöstön siirtämisessä."

https://www.railmagazine.com/news/2024/07/09/support-rail-now-to-help-save-lives-in-ukraine
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #34 : Elokuu 12, 2024, 07:35:56 »


Ukrainan rautatiet saavat 200 uutta vaunua osana kansainvälistä RELINC-projektia

"UNOPS:n tuella toteutettu RELINC-projekti on loppuvaiheessa.

Ensimmäisen vaiheen odotetaan valmistuvan elokuun 2024 loppuun mennessä. Aloitteen tavoitteena on vahvistaa liikenneinfrastruktuuria, joka on kriittinen osa maan talouskasvua."

https://www.railway.supply/en/ukrainian-railways-receive-200-new-wagons-as-part-of-the-international-relinc-project/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #35 : Syyskuu 03, 2024, 16:39:01 »

Ukraina allekirjoittaa EU:n rautateiden harmonisointitukisopimuksen

"13.8.2024 UKRAINA: Uusi askel kohti Ukrainan ja Euroopan unionin rautatiejärjestelmien teknistä harmonisointia on otettu hallinnollisen järjestelyn allekirjoituksella yhteisöjen, alueiden ja infrastruktuurin kehittämisen ministeriön ja EU:n rautatieviraston välillä.

ERA tarjoaa asiantuntemusta auttaakseen Ukrainaa liittymään yhtenäiseen eurooppalaiseen rautatiealueeseen järjestämällä jäsenneltyä vaihtoa aiheista, kuten turvallisuudesta, yhteentoimivuudesta ja junankuljetuksista. Ohjauskomitea asettaa prioriteetit yleistavoitteiden tukemiseksi."

https://www.railwaygazette.com/policy/ukraine-signs-eu-railway-harmonisation-support-agreement/67116.article

https://www.era.europa.eu/content/administrative-arrangement-signed-between-era-and-ministry-communities-territories-and
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1384


« Vastaus #36 : Syyskuu 16, 2024, 07:18:04 »


Ukrainalainen toimittaja esittelee EU-valmiita vaunumalleja InnoTransissa

"Yhtiön osastolla hallissa 3.2 esitellään suunnittelu kahdelle Sggrss 80 -prototyypille, jotka ovat onnistuneesti saaneet Euroopan unionin rautatieviraston sertifioinnin EU:ssa käytettäväksi. ERA-hyväksynnät tulivat viime vuoden syys- ja lokakuussa, ja joulukuussa KVSZ sai sertifioinnin Sggrss 80 -vaunujen sarjatuotantoon.

KVSZ väittää olevansa ensimmäinen yritys Ukrainassa, joka on saanut sertifioinnin valmistaa tavaravaunuja 1 435 mm:n raideleveyden markkinoille ja täyttää eurooppalaiset YTE:n vaatimukset."

https://www.railwaygazette.com/traction-and-rolling-stock/ukrainian-supplier-showcases-eu-ready-wagon-designs-at-innotrans/67348.article

ERA https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/51-353-0005-0-001-001

Valmistaja https://kvsz.com/index.php/en/
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2024, 09:15:07 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Ukrainan ja Moldovan rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina