Tämä vahvistaa osaltaan toteamusta, että pariveto on ongelmallista apuveturin sutimisen havaitsemisen ja estämisen kannalta, etenkin jos apuveturissa ei ole vetoluiston estolaitteistoa.
Osassa deevereitä ei tätä laitteistoa ole, ehkä ei ollut kyseisessäkään deeverissä.
Ei kai se sutiminen tavanomaisessa parivedossa sentään ihan näin ongelmallista ole, mutta tässä oli Jorman edellisen kommentin perusteella johtoveturin vaihteisto keskitettynä päämoottorimurheiden jälkeen, eli ajettiin mykästä johtoveturista. Ja Jorma tiesi apuveturina olleen RO-Deeverin. Siinä siis on sen myötä luistonestolaitteisto, mikä olisi vielä voinut estää kiskojen jyrsimisen. Tavallisesti linjalla ei kuitenkaan pidetä radio-ohjauslaitteistoa vireessä, kunnei matkakuljettajilla ole knowhow'takaan sellaisen virittelemiseen. Poikkeuksena tästä kuulemma RO+ -miehet saattavat pitää puukeikoillaan kyseistä toosaa jatkuvasti vireessä.