Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Kiitotavarajunia  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2545


« : Toukokuu 20, 2024, 12:14:18 »

Tässä alkajaisiksi havainnot aikataulukaudelta 6.1962-5.1963. Havainnot ovat Helsingistä lähdettäessä tai Helsinkiin saapuessa.


* T1041-TK1057 vetureita 1962-63.png (66.76 kilotavua, 442x753 - tarkasteltu 158 kertaa.)

* TK1057-T1071 vetureita 1962-63.png (65.25 kilotavua, 442x753 - tarkasteltu 103 kertaa.)
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 640


« Vastaus #1 : Toukokuu 20, 2024, 21:29:26 »

Kiitos tiedoista. Tilastosta laskettuna TK1055 olisi vuoden aikana 1962 ollut noin 60 kertaa höyryvedolla ja sekin sopii kuvioon, että heinäkuussa olisi ajettu silti etupäässä Hr12-vetureilla, koska kuukausitilastojen mukaan dieselvetureilla ajettiin heinäkuussa enemmän kiitotavarajunia, kuin muina kesäkuukausina.

Se kylläkin on yllätys, että noinkin suuri osa höyryhavainnoista on nimenomaan Hr1:llä. Aikaisemmin on ollut esillä muutamia vauriotapauksia TK1055:stä (esim. http://vaunut.org/kuva/59434), joissa veturi oli useammin Tr1 ja Risto olisi luontevampi siksikin, että paluuvuoro Tampereelta olisi juuri T1062, jos ajettaisiin sama juna, joka oli Hr12-kierrossa.

Olisin tosin odottanut TK1055:tä ajetun myös Vv15-parilla, koska senkin voi päätellä, että Hr12-veturin tilalla on jossain käytetty kiitotavarajunissa toisia dieselvetureitakin vähintään muutamia kymmeniä kertoja. Voivathan ne tietysti olla Vv15-16-vetureilla tehtyjä korvauksia Tampereen ja Seinäjoen välilläkin. Joka tapauksessa nuo havainnot eivät Vv15-veturin käyttöä tue vai voisiko olla, että Vv15-havainto on jäänyt muita helpommin kirjaamatta, kun apuveturin numero lienee hankalammin poimittavissa?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Kiitotavarajunia  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina