Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Ajojohdottomien pätkien ohitus laskematta virroitinta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2551


« : Helmikuu 03, 2010, 09:40:48 »

Hollannissa on useita siltoja, joilla ei ole ajojohtoa. Hollantilaisella kalustolla ne ohitetaan kuitenkin laskematta virroitinta, mutta paikoissa on varoitus ulkomaiselle kalustolle: virroitin laskettava. Linkin takana kuvia ja keskustelua saksaksi.  http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4661121  Katkokohdissa ajojohdon viimeinen jakso on putkea, joka nousee ylöspäin kunnes virroitin menettää kosketuksensa ja toisella puolen tietysti käy päinvastoin.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #1 : Helmikuu 04, 2010, 00:58:27 »

Melkoisen "jyrkkä" on tuo kohtauskulma? Onkohan paikalla minkäänlaista nopeusrajoitusta? Samoin mietityttää hieman tuo virroittimen rakenne, minkähänlainen rajoitin siinä mahtanee olla, ettei suoristu kokonaan ajolangan vastuksen kaduttua, - meillähän virroitin taitaa "suoristua" kokonaan vastaavissa erityistilanteissa ja kuljettajaa odottaa "pikku-auton" hintaa vastaava maksu-osoitus...
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #2 : Helmikuu 04, 2010, 01:51:27 »

Eikös se tuossa suurennoksessa näytä siltä, että ainakin tuon junatyypin virroitin on omassa rajoittimessaan? Eli ei sen suoremmaksi mene. Itseä ihmetyttää se, miksei ole johtoja sillan päälle laitettu, joku erikoisyy vai vain säästöä. No, toiminee samalla erotusjaksona...  Virnistää
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #3 : Helmikuu 04, 2010, 01:57:25 »

Kyseessä on saksankielisen foorumitekstin mukaan kääntösilta.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #4 : Helmikuu 04, 2010, 05:09:13 »

Kyseessä on saksankielisen foorumitekstin mukaan kääntösilta.

No juu, toi olisi melkein pitänyt kuvistakin huomata, kaksiaukkoinen eli keskelle kääntyvä silta. Taitaa olla aika hankalaa rakentaa ajojohdot tuollaisen päälle. Nostosillalle vielä onnistuu (Kuopio). Voipi olla aika mielenkiintoinen tekniikka miten tuosta ajetaan. Veikkaan, että sillalla on joku rajoitus, kohtuu matala niinkuin tuollaisilla yleensä tahtoo olla. Siihen vielä se, että juna pitää saada rullaamalla yli mutta ei voi ottaa kovasti vauhtia... Voisi olla ihan hauska tietää onko ensikertalaisilla jäänyt vauhti vähiin ja juna jämähtänyt johdottomalle osuudelle...  Virnistää
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2551


« Vastaus #5 : Helmikuu 04, 2010, 12:54:42 »

Kuvia seuranneesta keskustelusta selviää, etteivät nämä ajojohdottomat osuudet aiheuta nopeusrajoituksia, vaan ovat rataosan yleisen rajoituksen mukaiset (enimmillään 130km/h). Yhdessä paikassa, missä olisi yleissäännön mukaan 10km/h rajoitus muusta syystä, on ajojohdottoman osuuden takia rajoitus 20km/h.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Ajojohdottomien pätkien ohitus laskematta virroitinta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina