Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Talvikuvia Norrköpingistä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2551


« : Helmikuu 03, 2010, 10:16:28 »

Linkin takaa löytyy talvikuvia minun kotiasemaltani. Huomaa kolmannessa kuvassa oleva kaikkien aikojen nerokkain ja matkustajaystävällisin kulku asemarakennuksesta laitureille. Suomessakin pitäisi ottaa mallia tästä edullisesta ratkaisusta. Laitureiden välissä on puomit ja äänivaroituslaitos. Junia on enemmän kuin Riihimäellä, mutta kaikki sujuu joustavasti ja turvallisesti.  http://postvagnen.com/forum/index.php?id=247241
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #1 : Helmikuu 04, 2010, 00:49:53 »

Taitaa näitä varoituslaitoksia olla useammallakin asemalla siellä Ruotsissa? Mielestäni ehkäisee tarvittavan hyvin tahattomat vahingot. Ei aina tarvitse kaivella alikulkuja tai nostella ylikulkuja kulkijoiden suojaksi. Tahalliset "ongelmien" aiheuttajat hakevat paikkansa "turvallisista kulkuteistä" huolimatta. Mutta meillähän on RVI vai mikälie "Trafi" nykyään, joka huolehtii "pilkun tarkasti" kaikista mahdollisista tai mahdottomista EU:n säännöksistä - välillä tuntuu, että haeskelee esimerkkinsä "pimeimmästä Afrikasta" tai peräti "Australiasta" asti - ei meillä rahaa säästellä.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2551


« Vastaus #2 : Helmikuu 04, 2010, 12:39:26 »

Kyllä. Tällaiset varoituslaitokset ovat varsin yleisiä Ruotsissa, siellä missä asema ei ole leikkauksessa tai penkereellä. Aikanaan Hyvinkäällä oli samankaltainen, mutta rahat riitti vain yhteen puomiin, joka oli kahden raiteen välissä. Sitten jossain vaiheessa Suomi rikastui olikin varaa kaivaa kävelytunneli radan ali. Nyt Suomi on jo niin paljon Ruotsia rikkaampi, että kävelytunneleita ja -siltoja on jo asemilla, joilla on alle 6 junaa tunnissa. Minusta tämä ruotsalaisten puomisysteemi on paitsi halvempi, niin myös paljon matkustajaystävällisempi.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #3 : Helmikuu 04, 2010, 22:16:52 »

Vastaava on Turussa, soittokellot ja vain punaisin opastein opastimet. Alkaa hälyttää, kun tehdään kulkutie esim. satamaan ja juna (veturi) on ylikäytävän vieressä raideopastimen takana.
Lisäys: on Turun rautatieasemalla II-laiturilta asemalaiturille. Rantaradalla Turun alueella on yksi varoituslaitos, puomilaitos Varissuon Vaalantiellä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2010, 21:08:19 kirjoittanut Esko Ampio » tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #4 : Helmikuu 05, 2010, 06:29:08 »

Eikös hieman vastaavia ole rantaradalla useampikin, paitsi ilman puomeja. Tosin näiden kohdalla onkin sitten 80 nopeusrajoitus.
tallennettu
Pekka Soininen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 114


« Vastaus #5 : Helmikuu 25, 2010, 22:40:23 »

Paitsi Turun kellon vilkkuineen, olen itse tavannut samanlaisen vain Kauniaisissa. Missään niistä ei ole puomia ja ne suojaavat vain yhden radan ylitykseltä. Nuo Norrköpingin puomit ovat näköjään usean raiteen ylittävän käytävän edessä.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #6 : Helmikuu 26, 2010, 01:06:38 »

Paitsi Turun kellon vilkkuineen, olen itse tavannut samanlaisen vain Kauniaisissa. Missään niistä ei ole puomia ja ne suojaavat vain yhden radan ylitykseltä.

Rantaradalla Kirkkonummen itäpuolella on tuollaisia kellovilkkuja Kauniaisten lisäksi Jorvaksessa ja Tolsassa. Kaikissa mennään kahden raiteen yli.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Talvikuvia Norrköpingistä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina