Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #25 : Lokakuu 27, 2024, 20:19:21 » |
|
Onko nyt siis jotain parempaa tietoa, jonka mukaan Väyläviraston tiedotteen mainitsemat seikat eivät pidä paikkaansa, tai ongelmat eivät ole niin vakavia? Ratkaisu on toki tehty ilman mittausvaunua, mutta tuolla nyt kuitenkin kuljetetaan ihmisiä, ja silloin on suotavaa, että rata on turvallinen ajaa.
"Rataosalla on tehty tarkastukset sekä keväällä ja uudelleen lokakuun alussa, jossa todettiin radan tukikerroksen heikenneen nopeasti kesän aikana korjaustoimista huolimatta. Tukikerros vaikuttaa radan geometriaan kuten kallistuksiin ja kaarteisiin, ja virheellinen geometria nostaa junan suistumisriskiä. Olli–Porvoo-rataosan turvallista liikennettä ei saada varmistettua enää kunnossapidon tai paino- tai nopeusrajoitusten avulla ja tästä syystä liikenne kielletään 23.10.2024 alkaen."
|