Tanska on jo aloittanut muutoksen 25 kV:n
Ei Tanskan rautateillä (pääradoilla) mielestäni muuta ole ollutkaan, eli mitään sähköistysjärjestelmän muutosta ei ole tehty. Sähköistys aloitettiin Tanskassa verrattain myöhään, poliittinen päätös tehtiin 1979, ja Kööpenhamina–Helsingør sähköistys valmistui 1986. Sinänsä tietysti aika outoa että vaikka naapurivaltioissa, Saksassa ja Ruotsissa, oli 15 kV 16 2/3 Hz Hz niin Tanska valitsi 25 kV 50 Hz. No, tuohon aikaan oli kai jo selvää että valmistajilta tulee löytymään monta sähköistysärjestelmää käyttäviä vetureita ja moottorijunia.
Aivan oikein. Pääkaupungin lähiliikenteen radat on sähköistetty 1500V (1650V) tasavirralla. Ensimmäiset radat käsittäen noin 68 raidekilometriä avattiin sähköliikenteelle keväällä 1934. Mitä tulee Juutinrauman sillan rautatieyhteyteen ja sen sähköistykseen tulee muistaa, ettei se ole kummankaan valtion rataverkkoa, vaan rataverkon haltijana toimii Øresundsbro Konsortiet.