Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Allegro  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Helmikuu 05, 2010, 13:02:14 »

Mitä kuuluu Allegrolle? On jo aikaa siitä kun seurasimme osaako laiva Helsinkiin , ja sitten näimme joitain kuvia junanpalasista, mutta sen jälkeen ei ole silmiini muuta aiheesta  sattunut.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1094


« Vastaus #1 : Helmikuu 05, 2010, 17:25:10 »

Mitä kuuluu Allegrolle? On jo aikaa siitä kun seurasimme osaako laiva Helsinkiin , ja sitten näimme joitain kuvia junanpalasista, mutta sen jälkeen ei ole silmiini muuta aiheesta  sattunut.

Koottavana Pendolinohallissa Ilmalassa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Helmikuu 06, 2010, 14:56:41 »

Siis kokoaminen käsittää muutakin kuin vaunujen yhdistämisen, kuten olen ymmärtänytkin, mutta onko tietoa koeajolle lähdöstä?
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1094


« Vastaus #3 : Helmikuu 06, 2010, 16:03:29 »

Siis kokoaminen käsittää muutakin kuin vaunujen yhdistämisen, kuten olen ymmärtänytkin, mutta onko tietoa koeajolle lähdöstä?

Hiha arvio, ettei kuukauteen liiku vielä. Vaan voep olla väärinkin.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Helmikuu 06, 2010, 16:24:03 »

Näistä koeajoista on liikkunut vaikka minkälaista 'varmaa' tietoa, esim siten, että tulee juna sekä Suomeen, että Venäjälle, mutta minä arvelen, että yhdellä testataan molemmat verkot. Saa nähdä onnistuuko millään järjestelyllä, kun Flirtiäkin piti sahata kahdella junalla pitkin Suomea koko vuosi, ja reitti Lningr(siis Pietariin) on paljon vaativampi.
tallennettu
Jouni Seilonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 173


« Vastaus #5 : Helmikuu 07, 2010, 19:59:00 »

Tullaankos näitä allergiajunia testailemaan Kontiomäen Laajakankaalla? Jokos on päivämäärät tiedossa? Varmaan säilytetään yön yli Kontiomäen raiteella 2 niin kuin tehtiin Sm5:lle. Voisi käydä kuvailemassa.
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #6 : Helmikuu 08, 2010, 01:22:45 »

Kyllä! Kyllä tullaan testaamaan Kontiomäellä!
tallennettu

Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2349


« Vastaus #7 : Helmikuu 08, 2010, 19:58:42 »

Siis kokoaminen käsittää muutakin kuin vaunujen yhdistämisen, kuten olen ymmärtänytkin, mutta onko tietoa koeajolle lähdöstä?

Kokoaminen on tietenkin vaunujen yhdistämisen lisäksi kaapelien asennusta, virroittimien asennusta, viimeistelyä, testaamista, korjaamista, testaamista, testaamisen testaamista, viimeistelyä... kunnes juna lopulta on valmis ja Italiasta lennätetyt asentajat päästetään nukkumaan.
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #8 : Helmikuu 12, 2010, 18:19:05 »

VR on aloittanut ensimmäisen Helsingin ja Pietarin väliseen liikenteeseen tulevan nopean Allegro-junan virittelyn Helsingissä Ilmalan varikolla, jossa hoidetaan myös junan paikallaan tehtävät testaukset. Junan koeajot radalla aloitetaan Suomessa maaliskuun lopussa. Huhtikuussa Allegro siirtyy Venäjälle testattavaksi.

tekniikka&talous
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Helmikuu 12, 2010, 18:45:51 »

Ylen uutisissa kerrottiin siihen tyyliin että juna olisi juuri nyt saapunut, vaan kyllähän se tuli jo kauan sitten. Onko nyt sitten vaunut yhdistetty ja ja juna ajettu ulos hallista toimittajien ihmeteltäväksi?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Helmikuu 12, 2010, 19:01:37 »

Ylen uutisissa kerrottiin siihen tyyliin että juna olisi juuri nyt saapunut, vaan kyllähän se tuli jo kauan sitten. Onko nyt sitten vaunut yhdistetty ja ja juna ajettu ulos hallista toimittajien ihmeteltäväksi?


Samaa väitettiin Savon Sanomien nettisivuilla.. Kuvaaja sentään tuttu täältäkin.
tallennettu
Laura Jänis
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 118


« Vastaus #11 : Helmikuu 12, 2010, 19:10:21 »

Kaakkois-suomen uutiset kertoivat juuri Allegron koeajojen alkavan maaliskuussa, tarkemmin eivät kertoneet.  Näyttää kieltä  Kovasti oli sakkia kuvaamassa junaa hallissa.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #12 : Helmikuu 13, 2010, 15:59:33 »

Allegro käy mitä todennäköisemmin testeissä myös Sherbinkan testiradalla Moskovan eteläpuolella. Tästä http://www.maplandia.com/russia/moscovskaya-oblast/leninskiy-rayon/shcherbinka/ pääsee katsomaan satelliittikuvia testiradasta. Itse rata on Sherbinkan kylän pohjoispuolella.
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 353


« Vastaus #13 : Helmikuu 14, 2010, 18:08:16 »

Kuulemma Allegro ajelee Suomessa maaliskuussa, huhtikuussa lähtee Venäjän turneelle, mm jarrutuskokeet ovat Sherbinkassa, nopeuskokeet Moskova - Pietari välillä nopealla rataosalla ja
vetokokeet jossain Etelä-Venäjällä missä lie kokeilevat vetureita. Kiinnostuneille tiedoksi, teknisissä tiedoissa on raideleveytenä 1522 mm. Muut eli 02-04 rungot koeajellaan Suomessa. Numerosarjan pitäisi olla 7051  eli ymmärtäisin olevan 7151... 7751  ja edelleen 7154... 7754. Kuka tietää onko arvio oikein.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2010, 21:54:50 kirjoittanut Ilkka Hovi » tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2349


« Vastaus #14 : Helmikuu 16, 2010, 01:54:02 »

Kuulemma Allegro ajelee Suomessa maaliskuussa, huhtikuussa lähtee Venäjän turneelle, mm jarrutuskokeet ovat Sherbinkassa, nopeuskokeet Moskova - Pietari välillä nopealla rataosalla ja
vetokokeet jossain Etelä-Venäjällä missä lie kokeilevat vetureita. Kiinnostuneille tiedoksi, teknisissä tiedoissa on raideleveytenä 1522 mm. Muut eli 02-04 rungot koeajellaan Suomessa. Numerosarjan pitäisi olla 7051  eli ymmärtäisin olevan 7151... 7751  ja edelleen 7154... 7754. Kuka tietää onko arvio oikein.

Kyllä tuo varmaankin aika hyvin noudattelee tulevia tapahtumia. Tarvitaanhan junalle tyyppihyväksyntä molempiin maihin, ja sen takia on ensimmäinen juna testeissä rajan molemmin puolin. Hyväksyntöjen jälkeen riittää pelkät käyttöönottotestit jommassa kummassa maassa.
tallennettu
Antti Posti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 29


« Vastaus #15 : Helmikuu 16, 2010, 11:00:57 »

Mitä muuten Sibelius-junan kalustolle tapahtuu syksyllä?
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #16 : Helmikuu 16, 2010, 13:13:09 »

Jäänee varalle joksikin aikaa.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 818


« Vastaus #17 : Helmikuu 16, 2010, 20:31:51 »

Mitä muuten Sibelius-junan kalustolle tapahtuu syksyllä?
Jäänee varalle joksikin aikaa.
Ei Bendoliino-tyyppinen Allergo-juna ainakaan mitään varakalustoa vaadi.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #18 : Huhtikuu 21, 2010, 13:31:29 »

Numerosarjan pitäisi olla 7051  eli ymmärtäisin olevan 7151... 7751  ja edelleen 7154... 7754. Kuka tietää onko arvio oikein.

MC1 kyljessä merkintä Sm6 7151 220km/h  KT FI Sm6 94 10 3890001-0 ( viimeiset 7 numeroa arvattuna rajusti suurennetusta kuvasta ).
tallennettu
Arto Hellman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 41


« Vastaus #19 : Huhtikuu 28, 2010, 19:26:11 »

Jostain muistelen lukeneeni, että Allegron raideleveys on kompromissiksi 1522 mm. Onko näin?
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 353


« Vastaus #20 : Toukokuu 02, 2010, 14:30:59 »

Teknisissä tiedoissa on merkitty 1522 mm.
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 553


« Vastaus #21 : Kesäkuu 03, 2010, 12:18:49 »

Allegro-nimeä ei junan kyljissä näyttäisi olevan lainkaan kyrillisillä kirjoitettuna, miksi näin? Onhan se kuitenkin suomalais-venäläinen juna.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 474


« Vastaus #22 : Kesäkuu 03, 2010, 15:40:02 »

Allegro Venäjällä: kuva ja video.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #23 : Kesäkuu 03, 2010, 21:31:49 »

Allegro-nimeä ei junan kyljissä näyttäisi olevan lainkaan kyrillisillä kirjoitettuna, miksi näin? Onhan se kuitenkin suomalais-venäläinen juna.

Venäläiset ymmärtää latinalaisia aakkosia nykyään ongelmitta ja englanti näyttää modernilta ja hienolta sielläkin. Ja latinalaiset aakkoset tunnetaan venäjällä englantilaisina kirjaimina. Vielä se, että "allegro" ei kuitenkaan ole venäjänkielinen sana, se kirjoitetaan italiaksi. Ja kun italiaa kirjoitetaan latinalaisin aakkosin, kirjoitetaan italiankielinen sana latinalaisin aakkosin Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #24 : Maaliskuu 23, 2011, 01:58:56 »

Katselin Allegron istumapaikkakarttaa ( http://rasp.yandex.ru/info/allegro ). Siinä on vaunussa 4 paikat 33-48 merkitty eri värillä ja niiden yhteydessä on jokin selitysteksti, jota en kuitenkaan ymmärrä. Osaisiko joku valaista, mitä erikoista noissa paikoissa on?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Allegro  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina