Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 414
|
« Vastaus #1 : Marraskuu 10, 2024, 09:28:15 » |
|
Ei tullut blokkia, vaikka Firefoxin lisäosana oleva googlekääntäjä vaati oman sivunlatauksensa.
Tiivistelmä niistä hankkeista, joiden suunnittelu on mennyt pidemmälle
S-Bahn Spandau-Falkensee (7,6km) (hyöty-kustannuskerroin 0,66), valmistelut käynnissä, avajaiset 2030-luvun toinen puolisko
Osthavellandin rautatie Spandau-Bötzow (suljettu jo 1950)(Hyöty-kustannuskerroin 2,56), S-Bahn junien määrä kulkea Spandaun ja Falkenhagener Feld väliä 2030-luvun puolivälistä loppuun(?)
S-Bahn Velteniin (hyöty-kustannussuhde 1,2) yksiraiteinen, 20min taajuuslinja, välipysäkki Hennigsdorf Nordissa, valmistuminen 2030-luvunpuolivälissä, kustannusarvio 203milj.euroa
Stammbahn Potsdamer -Potsdam, (rakennettu 1838, jakautunut sillan räjäytyksessä 1945 länsi- ja Itä-Berliinille, Länsi-Berliinissä S-Bahn välillä Zehlendorfista-Düppel vuoteen 1980) (Kustannus-hyötysuhde 0,7, laskelma vuodelta 2008) Berliini ja Stahnsdorf tukevat taloudellisesti hanketta, suunniteilla seitsemän asemaa, käyttöönoton tavoite 2038-200vuotta(!)
i2030 on hankkeet kattava projektinimike, jolla Googlesta löytyy ensimmäisinä hakutuloksena aiheesta.
|