Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR FleetCarelle merkittävä tilaus raskaskuljetusvaunuista Norjan ja Ruotsin Puol  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 980


« Vastaus #25 : Eilen kello 21:37:52 »

Malmin ja panssarivaunujen vertailu tässä kohtaa ontuu pahasti, panssarivaunu liikkuu omilla telaketjuillaan.
Sotilaallista syistä Suomeen ei kannata rakentaa uutta normaaliraidetta senttiäkään. Nato on jo kauan rakentanut maalogistiikkaansa merikonttimitoituksen varaan. Se tarkoittaa käytännössä helpointa mahdollista siirtokuormausta. Panssari- ja muissa sotilasajoneuvoissa on telaketjut tai kumipyörät, jolloin siirtokuormaus on lapsellisen helppoa ja nopeaa.

Suomeen tulee muutama kilometri 1435 mm rataa jota pitkin panssarinkuljetusjunat voivat ajaa. Itse panssarit  ovat niin hitaat että niiden ajaminen sieltä paikkaan missä niitä tarvitaan kestää ikuisuuden. Viisaammat saavat ratkaista millaisia laitureita ja ramppeja vaunujen siirtämiseksi junasta toiseen pitää rakentaa.

Muuten normaaliraiderata Torniosta Raahen terästehtaaseen joka käyttää Kiirunan malmia voisi olla perusteltu koska SSAB ei tunnu muuten olevan kiinnostunut investoimaan siihen mitään uutta.

Itämeren meriliikenne voi kohdata kaikenlaisia häiriöitä muutenkin joten kaikkea ei kannata laskea balkanilaisen   vaihtoehdon varaan.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1443


« Vastaus #26 : Tänään kello 08:46:52 »

Malmin ja panssarivaunujen vertailu tässä kohtaa ontuu pahasti, panssarivaunu liikkuu omilla telaketjuillaan.
Sotilaallisista syistä Suomeen ei kannata rakentaa uutta normaaliraidetta senttiäkään. Nato on jo kauan rakentanut maalogistiikkaansa merikonttimitoituksen varaan. Se tarkoittaa käytännössä helpointa mahdollista siirtokuormausta. Panssari- ja muissa sotilasajoneuvoissa on telaketjut tai kumipyörät, jolloin siirtokuormaus on lapsellisen helppoa ja nopeaa.

Ja miten siirrät amerikkalaisen kahden mekanisoidun prikaatin sisältäen 2 viikon a-tarvikkeineen ja sotilaineen nopeasti Narvikistä Pohjois-Karjalaan ?
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 247


« Vastaus #27 : Tänään kello 11:26:30 »

Malmin ja panssarivaunujen vertailu tässä kohtaa ontuu pahasti, panssarivaunu liikkuu omilla telaketjuillaan.
Sotilaallisista syistä Suomeen ei kannata rakentaa uutta normaaliraidetta senttiäkään. Nato on jo kauan rakentanut maalogistiikkaansa merikonttimitoituksen varaan. Se tarkoittaa käytännössä helpointa mahdollista siirtokuormausta. Panssari- ja muissa sotilasajoneuvoissa on telaketjut tai kumipyörät, jolloin siirtokuormaus on lapsellisen helppoa ja nopeaa.

Ja miten siirrät amerikkalaisen kahden mekanisoidun prikaatin sisältäen 2 viikon a-tarvikkeineen ja sotilaineen nopeasti Narvikistä Pohjois-Karjalaan ?

Varustamalla joko Haaparannan, tai Tornion raideleveyden vaihtolaitteistolla, (tai telien/pyöräkertojen vaihtomahdollisuudella) ja ajamalla muuttuvaraideleveyksisillä teleillä/ vaihdetuilla pyöräkerroilla ko junan sen jälkeen P-Karjalaan. (mutta ei yhä edelleenkään Pieksämäen - Savonlinnan - Parikkalan kautta). Kyseessä on kuitenkin vain pienehkö numero tarvittavia erikoisvaunuja/pyöräkertoja, jos verrataan nykyiseen Suomalaiseen kokonaiskalustomäärään.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR FleetCarelle merkittävä tilaus raskaskuljetusvaunuista Norjan ja Ruotsin Puol  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina