Ei kai se rautatiepiireissä niin helppoa ole saada maiden välisiä yhteyksiä vielä toisten maiden lävitse kun on rautateiden valtionyhtiöt johtavia joka maassa. Tietysti on poikkeuksia Ruotsi-Saksa tms.
Kyllä niitä kolme, neljä maata yhdistäviä junia on Euroopassa muitakin vaikka kuinka, esim
- UK - Ranska - Belgia- Hollanti /Saksa
- Saksa-Belgia-Ranska
- Saksa-Itävalta-Italia
- Sveitsi-Itävalta-Unkari
- Itävalta-Saksa-Belgia / Hollanti
- Unkari-Slovakia-Saksa
- Itävalta-Unkari-Ukraina
jne
Nykyään joutuu tosin operaattorit hankkimaan tai ainakin vuokraamaan oman kalustonsa eli sellaista kalustopooli-yhteistyötä kuten vielä 1980-luvulla oli ei taida enää olla.