Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« : Helmikuu 10, 2010, 01:12:44 » |
|
Sähköradan korjaustöitä helpottavat "pakettikatkot" alkavat taas. Viimeksi tällaisia katkoja on ollut 1990-luvulla.
Katkot ovat Helsinki-Riihimäki rataosuudella joka kuukauden ensimmäisenä maanantain ja tiistain välisenä yönä.
Sähköjen ollessa poikki yöllä T-junat 9605 ja 9612 ajetaan perinteisen sähköjunan sijaan kokoonpanolla 2xDv12 + Eil + Eifet.
Lähde: ex. RHK
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #1 : Helmikuu 10, 2010, 04:01:30 » |
|
Ymmärränkö mä nyt jotain väärin, vai onko junassa tosiaan tarkoitus olla yhtä paljon vetureja kun on vaunuja?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka P. T. Ruuskanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 196
|
« Vastaus #2 : Helmikuu 10, 2010, 05:41:04 » |
|
Ymmärränkö mä nyt jotain väärin, vai onko junassa tosiaan tarkoitus olla yhtä paljon vetureja kun on vaunuja?
Voisi kuvitella, että kahden MGO:n möyrytessä päästään nopeammin matkavauhtiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 287
|
« Vastaus #3 : Helmikuu 10, 2010, 08:49:47 » |
|
Mutta miksi Eifet? Tarvitaanko Eil-vaunuun aggregaattivaunun sähköä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #4 : Helmikuu 10, 2010, 09:32:37 » |
|
Mutta miksi Eifet? Tarvitaanko Eil-vaunuun aggregaattivaunun sähköä?
Tarvitaan kyllä. Nyrkkisääntöhän on se, että kaikki punavalkoiset kotimaan vakinaisen liikenteen vaunut tarvitsevat aggregaattivaunun kaverikseen öljypolttimien puutostilan vuoksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #5 : Helmikuu 10, 2010, 10:11:43 » |
|
Eikös tässä tilanteessa olisi järkevin vetovoimavalinta Dr16. Ei tarttis Eifettiä perään roikkumaan kun 1500V tulee Eiliin veturista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #6 : Helmikuu 10, 2010, 10:50:05 » |
|
Eikös tässä tilanteessa olisi järkevin vetovoimavalinta Dr16. Ei tarttis Eifettiä perään roikkumaan kun 1500V tulee Eiliin veturista. Stadin kuskeilla ei ole Valko-kortteja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 162
|
« Vastaus #7 : Helmikuu 10, 2010, 12:13:35 » |
|
Junassa hörhöttää hörhöille siis näinollen 5 kappaletta dieselmoottoreita
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #8 : Helmikuu 10, 2010, 15:04:01 » |
|
Mukavan kätevästi niitä aggregaattivaunuja järjestyy kumminkin silloin kun tarvitaan, kun vertaa mikä sota oli yhdestä junasta aikanaan Kemijärvellä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Packalén
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 79
|
« Vastaus #9 : Helmikuu 10, 2010, 18:44:42 » |
|
Eikös tätä voitaisi ajaa Hangon Dm12 parilla? Kysyn ma.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #10 : Helmikuu 10, 2010, 18:49:11 » |
|
Eikös tätä voitaisi ajaa Hangon Dm12 parilla? Kysyn ma.
Ei voitaisi, sillä niistä puolestaan puuttuvat matkakortinlukijat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Isovirtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 57
|
« Vastaus #11 : Helmikuu 10, 2010, 19:53:54 » |
|
Eikös tätä voitaisi ajaa Hangon Dm12 parilla? Kysyn ma.
Ei voitaisi, sillä niistä puolestaan puuttuvat matkakortinlukijat. Juuri näin. Tosin tätä Dm12-vaihtoehtoa tosissaan kyllä mietittiin. Sitä en tiedä, oliko niihin tarkoitus moinen järjestelmä asentaa vai oliko ajatuksena että konduktöörit hoitavat kaikkien (eli ei kovin monien) matkustajien rahastuksen myös matkakortin osalta. Näillä näkymin siitä ajatuksesta on tosiaan luovuttu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 818
|
« Vastaus #12 : Helmikuu 10, 2010, 21:09:38 » |
|
kokoonpanolla 2xDv12 + Eil + Eifet. Lähde: ex. RHK
Tuon sylttytehtaan uutisesta puuttuu se, että onhan junassa toki Eilf:kin ja agregaatti on siksi, että se syöttää sähköä tähän dieseljunaan. Tupla-deevee on puolestaan vetäjänä sen takia, että sellainen kerran viikossa vaihdetaan kuitenkin Hämeestä Uudellemaalle ja takaisin ja siirtopareja hyödynnetään nyt tässä kuljetuksessa. Mennessä ja tullessa on siis eri koneet.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 316
|
« Vastaus #13 : Helmikuu 10, 2010, 23:52:55 » |
|
Sähköradan korjaustöitä helpottavat "pakettikatkot" alkavat taas. Viimeksi tällaisia katkoja on ollut 1990-luvulla. Itse asiassa vielä vuonna 2001 oli tällaisia katkoja rantaradalla (Hki - Kkn). http://vaunut.org/kuva/4581
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #14 : Helmikuu 11, 2010, 10:39:48 » |
|
Mukavan kätevästi niitä aggregaattivaunuja järjestyy kumminkin silloin kun tarvitaan, kun vertaa mikä sota oli yhdestä junasta aikanaan Kemijärvellä.
Kyllä joo, joskin pohjoisessa aggregaattia tarvitaan kaksi kertaa päivässä, pakettikatkojunissa kerran kuukaudessa kahdessa junassa, että sikäli kierto lienee helpompaa järjestää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Ak
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 39
|
« Vastaus #15 : Helmikuu 18, 2010, 23:24:37 » |
|
Sähköjen ollessa poikki yöllä T-junat 9605 ja 9612 ajetaan perinteisen sähköjunan sijaan kokoonpanolla 2xDv12 + Eil + Eifet.
Lähde: ex. RHK
Näin vähemmän noista junanumeroista tietävänä kysäisen, että moneltakos tuollainen dv12-vetoinen T-juna maaliskuun 2. päivä (vai onko vielä 1. päivän puolella) lähtee Helsingistä kohti Riihimäkeä? Olisi tuona yönä tiedossa junamatka Hyvinkäälle ja sen verran voisi venkslata omia aikatauluja, että pääsisi tämän junan kyytiin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
|
« Vastaus #16 : Helmikuu 19, 2010, 01:14:15 » |
|
Sähköjen ollessa poikki yöllä T-junat 9605 ja 9612 ajetaan perinteisen sähköjunan sijaan kokoonpanolla 2xDv12 + Eil + Eifet.
Lähde: ex. RHK
Näin vähemmän noista junanumeroista tietävänä kysäisen, että moneltakos tuollainen dv12-vetoinen T-juna maaliskuun 2. päivä (vai onko vielä 1. päivän puolella) lähtee Helsingistä kohti Riihimäkeä? Olisi tuona yönä tiedossa junamatka Hyvinkäälle ja sen verran voisi venkslata omia aikatauluja, että pääsisi tämän junan kyytiin VR:n lähiliikenteen aikatauluissa taisi olla nuo numerotkin jossain välissä, netissä olevissa ei ole. Koska on mainittu kaksi junaa joista toinen on paluujuna, niin olisikos 1:36 Hki - Riihimäki ja paluu 3:14 Riihimäki - Helsinki?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #17 : Helmikuu 19, 2010, 03:10:13 » |
|
VR:n etusivun vasempaan laitaan kun tökkäsin junanumeroksi 9605, hyppäsi silmille tiedot junasta "T : Helsinki (klo 1:36) - Riihimäki (klo 2:50)". Junanumero 9612 taas pulautti tällaista: "T : Riihimäki (klo 3:14) - Helsinki (klo 4:25)" Eli oikeassa oli Markun arvio, ilmeisesti kyse ekasta ja vikasta junasta Jostain syystä tuo 9605 ei kulkutietojen mukaan koskaan saapunut Riihimäelle asti. Tai sitten se on yht'äkkiä puolisen tuntia myöhässä, vaikka ainakin Saunakallioon asti onkin kulkenut ajallaan tai hieman seuraavan minuutin puolelle lipsahtaen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #18 : Helmikuu 19, 2010, 03:45:32 » |
|
Jostain syystä tuo 9605 ei kulkutietojen mukaan koskaan saapunut Riihimäelle asti. Tai sitten se on yht'äkkiä puolisen tuntia myöhässä, vaikka ainakin Saunakallioon asti onkin kulkenut ajallaan tai hieman seuraavan minuutin puolelle lipsahtaen.
Riihimäellä syötetään kulkuaikoja käsin, joten niitä jää puuttumaan tuolta sivuilta paljon.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #19 : Helmikuu 19, 2010, 09:06:19 » |
|
Sähköjen ollessa poikki yöllä T-junat 9605 ja 9612 ajetaan perinteisen sähköjunan sijaan kokoonpanolla 2xDv12 + Eil + Eifet.
Tunnistetietoja lisääville kuvaajille tiedoksi, junanumerokin muuttuu näissä kalustoltaan muutetuissa junissa. Ovat muistaakseni siellä 220:n hujakoilla, kuten muutkin saman yhteysvälin veturivetoiset.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 818
|
« Vastaus #20 : Helmikuu 19, 2010, 20:12:45 » |
|
Tunnistetietoja lisääville kuvaajille tiedoksi, junanumerokin muuttuu näissä kalustoltaan muutetuissa junissa. Ovat muistaakseni siellä 220:n hujakoilla, kuten muutkin saman yhteysvälin veturivetoiset.
T 229 ja T 220.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Ak
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 39
|
« Vastaus #21 : Maaliskuu 01, 2010, 02:17:51 » |
|
Huomenna klo1:36 sitten Helsingin asemalta Korsoon matkustamassa tuolla kyseisellä junakkeella! Pitää keksiä jotain tekemistä 2h ajaksi kun iltavuoro loppuu hieman liian aikaisin. Onneksi seuraavan päivän työvuoro alkamassa vasta klo15 jälkeen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #22 : Maaliskuu 01, 2010, 02:44:42 » |
|
Huomenna klo1:36 sitten Helsingin asemalta Korsoon matkustamassa tuolla kyseisellä junakkeella! Pitää keksiä jotain tekemistä 2h ajaksi kun iltavuoro loppuu hieman liian aikaisin. Onneksi seuraavan päivän työvuoro alkamassa vasta klo15 jälkeen.
Jos sulla on läppäri, sen kyllä luulisi jaksavan toimia kaksi tuntia putkeen. Eli jotain kevyttä kuvankäsittelyä tai tekstieditointia. Tai ehkä parempi: Kirja kouraan ja lukemaan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Ak
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 39
|
« Vastaus #23 : Maaliskuu 02, 2010, 03:41:10 » |
|
Tulevasta lakosta johtuen matkustin tällä Hyvinkäälle saakka hakemaan autoa. Junassa oli aloitusviestistä karvan verran poikkeava kokoonpano: 2xdv12 + eifet + eil + eil. Matkustajia päästettiin ainoastaan tuohon keskimmäiseen vaunuun, muut pimeänä. Toivottavasti jollain forumistilla oli tötterö kuumana ja sai hyviä otoksia. Omat ovat luokkaa epäonnistunut(Halpiskamera, ei taitoa, yö, lumisade, hirveä kiire (kun itse matkusti kyseisellä junalla): http://i420.photobucket.com/albums/pp289/kimnice666/tkorso.jpg http://i420.photobucket.com/albums/pp289/kimnice666/thyvinge.jpg
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2626
|
« Vastaus #24 : Maaliskuu 06, 2010, 22:05:55 » |
|
Parempi kuin ei mitään.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|