Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Västlänken -junatunneli jälkikäteen Götaälvbron (Hisingsbro) perustusten alle  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 788


« : Maaliskuu 09, 2025, 11:10:47 »

Melkoisen operaation avulla tehdään parhaillaan Västlänken-radan tunnelia uuden, vuonna 2021 valmistuneen Götaälvbron (Hisingsbro) perustuksia jälkikäteen katkoen Göteborgissa Götaälvin rannalla Hisingenin puoiella :
https://www.jarnvagsnyheter.se/20250306/17220/hisingsbron-lyftes-vastlankens-tagtrafik-tungt-arbete-under-pagaende-trafik
 
Västlänken on näemmä luotu niin nopealla tahdilla, että siihen ei osattu/voitu varautua uutta Hisingsbrota (2021) rakennettaessa.
Ehdin vielä pyöräillä ja kävellä (ja ratikalla kulkea) vanhan (1939) Götaälvbron yli vuonna 2020 ja monet kerrat vuiosina 1969 ja 1970.
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 788


« Vastaus #1 : Maaliskuu 09, 2025, 15:35:30 »

Täytyy korjata edellistä sanomaani, sillä Västlänken ei kuljekaan Hisingenin puolella/puolelle Götaälviä :
'https://www.trafikverket.se/vara-projekt/projekt-i-vastra-gotalands-lan/vastlanken/
Kyseessä onkin aika valtava Göteborgin ydinalueen läpäisevä raideliikennehanke, johon EU-rahatkin ovat olleet osallisena.
Trafikverket-aineiston ja -karttapiirrosten perusteella minulle on kuitenkin hämärää missä rautatietunnelit kulkevat Hisingsbron perustusten alta, kun ne eivät tunnu kulkevan läheltäkään Götaälviä ja mainittua siltaa?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Västlänken -junatunneli jälkikäteen Götaälvbron (Hisingsbro) perustusten alle  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina