Muut aiheet  |  Osto- ja myyntipalsta  |  Aihe: Höyrysäiliöveturi  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 221


« Vastaus #25 : Huhtikuu 12, 2025, 22:14:29 »

Keskustelua kyllä tarvitaan museokalustosta, sen kunnostamisesta, kunnospidossa ja säilytyksestä. Sitä tarvitaan niin yhteiskunnallisesti kuin yhdistys tasolla sekä tuossa välillä. Keskustelussa pitäisi pyrkiä löytymään ratkaisuja esim. rahoitukseen, tiloihin ja siihen mistä löytyy tekijöitä. Ensimmäisellä tietysti saa kahta jälkimmäistä jos sitä on tarpeeksi.

Höyrysäiliöveturi olisi kieltämättä mielenkiintoinen lisä liikennöintikuntoisessa museokalustossa, mutta linjalle sillä ei taida olla asiaa. Näkisin ulkoisen kunnostuksen itse yhdeksi järkeväksi vaihtoehdoksi tuon osalta. Mahtaisikohan Nuottasaaren tehtaita nykyisin hallinnoivaa Stora Ensoa kiinnostaa tuon kunnostus muistomerkiksi tehtaan portinpieleen tms.?
tallennettu
Urpo Mustapää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 94


« Vastaus #26 : Huhtikuu 13, 2025, 11:52:51 »

Eikös höyrysäiliöveturia voi pyörittää myös paineilmalla? Jos voi niin silloin tuosta voisi kunnostaa myös toiminnallisen laitteen sisätiloihin. Sopiville pukeille nostettuna voisi esitellä koneiston toimintaa ja pyörittää pyöriä ilmassa.
tallennettu
Antti Ojala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 88


« Vastaus #27 : Huhtikuu 13, 2025, 13:14:58 »

Sinänsä tässä pullon tapauksessa asiat etenevät oikeassa järjestyksessä, että ensin kalustoa tarjotaan myyntiin. Sen jälkeen, jos ja kun ostajaehdokkaita ei ole, jää päätettäväksi onko kaluston arvo romurautana sellainen, että sen voi siivota pois päiväjärjestyksestä.

Jotain keskustelua enemmän nyt tarvitaan huomiseen mennessä, jos halutaan ettei Pullo mene romuksi, esimerkiksi tarjouksia. Taitaa vaan olla niin, että ainoa rautatieharrastajia tässä maassa yhdistävä tekijä on r a i v o, ja sillä ei paljoa aikaan saada.
tallennettu

Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 519


« Vastaus #28 : Huhtikuu 13, 2025, 17:31:12 »

Sinänsä tässä pullon tapauksessa asiat etenevät oikeassa järjestyksessä, että ensin kalustoa tarjotaan myyntiin. Sen jälkeen, jos ja kun ostajaehdokkaita ei ole, jää päätettäväksi onko kaluston arvo romurautana sellainen, että sen voi siivota pois päiväjärjestyksestä.

Jotain keskustelua enemmän nyt tarvitaan huomiseen mennessä, jos halutaan ettei Pullo mene romuksi, esimerkiksi tarjouksia. Taitaa vaan olla niin, että ainoa rautatieharrastajia tässä maassa yhdistävä tekijä on r a i v o, ja sillä ei paljoa aikaan saada.

Mielestäni raivo on.aivan vää ilmaisu. Oikeampi olisi se, että muut toimikoon, minun ei tarvitse tehdä muuta kuin kertomaan, mitä muiden pitäisi tehdä.



Johtuisikohan herra Tepon mainitsema ilmiö siitä, että maamme on surkean pieni ja synnyttänyt suomalais-ugrilaisuuden erityispiirteen (pikkusieluisuuden) huomenlahjaksi monellekin iikalle. Harrastajia on vähän, ja hekin ovat vaarassa saada "viimeisen kylähullun" maineen suit sait nopeasti.

Maassamme perinnetietoisuuskin on olemattoman vähäistä. Tältä pohjalta voin itse ymmärtää nurkkakuntaisuuden esiinmarssia. Ja niin maan perusteellisen "hyvin" hoidettujen kulkuyhteyksien takia on hankalaa lähteä hieroskelemaan jotain ihmevimpainta jonnekin 300 km päähän Haapamäelle.

Eihän siellä ole asiallista majoitustakaan saati ruokapaikkaakaan aseman lähellä! (Puistokin on boikotissa sen johdon sekoilujen takia.)
 
Oman kokemukseni myötä harvinaiset harrastukset vaativat aivan perkeleen vahvaa ja myös vittumaista luonnetta. Omalla kohdallani jälkimmäinen tarkoitti sitä, että asemilla jokaikinen helvetin kännikala piti oikeutenaan tuppautua likitse vuodattamaan huonon onnen sävyttämää elämäntarinaansa.

"Vaimo ei ymmärrä, yhyy - yhyy!" Viinanhajuisen hengityksen ja mökeltelyn säestyksellä!

Kuvaa siinä sitten jotain harvinaista virkatarvevaunua! Tai muistiinpanoja P 97:n rungosta Tampereella jonain perjantai-iltapäivänä.

Jostain kumman syystä sitä vaivannäköä piti jotenkin haluta!

Toinen juttu on sekin, että "vanhoilla kantapeikoilla" alkaa ikä painaa ja krematorio senkun lähenee päivä päivältä! Ei oikein enää jaksa riehua hirveätä sambaa...
tallennettu
Antti Ojala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 88


« Vastaus #29 : Huhtikuu 16, 2025, 21:13:09 »

Olettehan huomanneet Huutokaupat.com sivustolla on myynnissä Nuottasaaren tehtaiden höyrysäiliöveturi: https://huutokaupat.com/kohde/5370232/henschel-hoyrysailioveturi
Kyllä siitä näyttää tulleen ihan kelvollinen huutokauppa. Neljän tarjoajan kisa 44 tarjousta, korkein tarjous 1310 €
Ensimmäinen tarjous ilmaantui 14.4. klo 16.29.

Herra Teppo, ei liian hätäisiä johtopäätöksiä. Myyjä ei hyväksynyt korkeinta tarjousta, joten sipulikoura odottaa!
tallennettu

Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Osto- ja myyntipalsta  |  Aihe: Höyrysäiliöveturi  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina