Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2701
|
« Vastaus #2 : Huhtikuu 20, 2025, 13:20:17 » |
|
Vk4 456 viimeinen tiedetty varsinainen työpaikka oli Pietarsaari. Sen viimeinen ajo oli siirto Vaasan konepajalle, jossa sille vielä tehtiin kattilan täyskatsastus. Kattila 0655, TK 1962.10.27 (oli viimeinen Vk3 kattilan TK ja L1-2 korjaus).
Vk3 456 ei otettu tämän jälkeen enää liikenteeseen, vaan se sai pysyä Vaasan ratapihalla varastoituna. Se hylättiin muiden Vk3 kanssa samalla kertaa 1964, mutta yhdessä Vk3 489 kanssa sitä ei saanut myydä romuksi samassa yhteydessä kuin 487, 488, 490, 491 ja 492.
Eniten Vk3-kilometrejä viimeisen L1-2 korjauksen jälkeen keräsi Vk3 487 (140544 km), joka oli hylkäyksensä aikaan Mikkelissä käytöstä poistettuna (kuten myös Vk3 488).
|