Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Junayhteys Rovaniemeltä ja Oulusta Narvikiin  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] | Siirry alas Tulostusversio
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 307


« Vastaus #200 : Tänään kello 12:20:26 »

EU:han on luvannut ainakin 30 % tuen rakennustöihin ja mahdollisesti se voidaan muuttaa 50 % jos on hyvät neuvottelijat. 

Ja miten aiot hoitaa Puolalaisen veturiyrittäjän vetämään Norjalaisia vaunua Suomen rataverkolla ilman muutoksia ?

Maantie puolella tämä tapahtuu jo ja Suomen 11 miljoonan tonnin ulkomaan vienti kulkee maanteitse Via Baltikaa ?
Et taida tietää vastausta siihen mistä EU saa rahaa... Suomelta nuo on pois, ei ne rahat mistään seinästä tule.

Kyllä mää ennemmin laitan noita rahoja puolustusbudjettiin ja nykyisen - koko ajan heikentyneen - infran ylläpitoon ennemmin kuin kavennan rataa pakkomielteisesti. Siinä on sitten kiva sotia kepeillä ja keihäillä kun rautatiet on kapeampia.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1338


« Vastaus #201 : Tänään kello 12:45:19 »


EU:han on luvannut ainakin 30 % tuen rakennustöihin ja mahdollisesti se voidaan muuttaa 50 % jos on hyvät neuvottelijat. 


No, eipä ole.

EU:sta saatetaan enimmillään 30% tukea rakentamiseen. Käytännössä neuvottelutulos saattaisi olla esim. 5...15%.

"Nyt kerrankin meillä on mahdollisuus siihen, että saamme isoja EU-rahoja. Ei meillä ole aikaisemmin ollut tällaista tilannetta, eikä se tule ihan heti vastaan.

Ranteen mukaan iso potti olisi esimerkiksi, jos rakentamistyöhön saataisiin EU-rahoitusta 30 prosenttia. " (Ministeri Ranne, MTV Uutiset 13.5.)

Eli tuossakin lukee rivien välissä hyvin selvästi, että 30% olisi iso potti (ja se on se enimmäismäärä), mutta on syytä varautua pienempäänkin summaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-lulu-ranne-junaraiteet-pitaisi-vaihtaa-kapeammiksi-koko-suomessa/9154888
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1870


« Vastaus #202 : Tänään kello 14:26:59 »


Et taida tietää vastausta siihen mistä EU saa rahaa... Suomelta nuo on pois, ei ne rahat mistään seinästä tule.

Kyllä mää ennemmin laitan noita rahoja puolustusbudjettiin ja nykyisen - koko ajan heikentyneen - infran ylläpitoon ennemmin kuin kavennan rataa pakkomielteisesti. Siinä on sitten kiva sotia kepeillä ja keihäillä kun rautatiet on kapeampia.


EU:n CEF raha tulee Cinea-toimistosta nyt rahaa on tällä kaudella 25,8 miljardia ja koheesiorahastosta vielä 11,2 miljardia ja vielä sotilasliikkumiseen 1,75 miljardia. Suomi sössi rahat kun baltit ja tanskalaiset vievät rahat 2030 luvun alkuun saakka.

https://cinea.ec.europa.eu/programmes/connecting-europe-facility/transport-infrastructure_en
« Viimeksi muokattu: Tänään kello 14:46:38 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1870


« Vastaus #203 : Tänään kello 14:29:11 »


No, eipä ole.

EU:sta saatetaan enimmillään 30% tukea rakentamiseen. Käytännössä neuvottelutulos saattaisi olla esim. 5...15%.

"Nyt kerrankin meillä on mahdollisuus siihen, että saamme isoja EU-rahoja. Ei meillä ole aikaisemmin ollut tällaista tilannetta, eikä se tule ihan heti vastaan.

Ranteen mukaan iso potti olisi esimerkiksi, jos rakentamistyöhön saataisiin EU-rahoitusta 30 prosenttia. " (Ministeri Ranne, MTV Uutiset 13.5.)

Eli tuossakin lukee rivien välissä hyvin selvästi, että 30% olisi iso potti (ja se on se enimmäismäärä), mutta on syytä varautua pienempäänkin summaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-lulu-ranne-junaraiteet-pitaisi-vaihtaa-kapeammiksi-koko-suomessa/9154888

Baltit saivat RailBalticiin 85 % avustukset. Normaali cef-tuki on 30 % mitä nykyinen Suomen rataverkko saa 0 %.
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #204 : Tänään kello 19:38:45 »


No, eipä ole.

EU:sta saatetaan enimmillään 30% tukea rakentamiseen. Käytännössä neuvottelutulos saattaisi olla esim. 5...15%.

"Nyt kerrankin meillä on mahdollisuus siihen, että saamme isoja EU-rahoja. Ei meillä ole aikaisemmin ollut tällaista tilannetta, eikä se tule ihan heti vastaan.

Ranteen mukaan iso potti olisi esimerkiksi, jos rakentamistyöhön saataisiin EU-rahoitusta 30 prosenttia. " (Ministeri Ranne, MTV Uutiset 13.5.)

Eli tuossakin lukee rivien välissä hyvin selvästi, että 30% olisi iso potti (ja se on se enimmäismäärä), mutta on syytä varautua pienempäänkin summaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-lulu-ranne-junaraiteet-pitaisi-vaihtaa-kapeammiksi-koko-suomessa/9154888

Baltit saivat RailBalticiin 85 % avustukset. Normaali cef-tuki on 30 % mitä nykyinen Suomen rataverkko saa 0 %.

Entisten itäblokin maiden tukirahat ovat eri potista ja eri tasoiset. Niillä ei voi perustella oikein mitään.

Suomi on EU:ssa yksi nettomaksajista. Jos EU:lta saa rahoitusta vaikkapa 100 miljoonaa, se maksaa Suomelle noin 150 miljonaa.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 359


« Vastaus #205 : Tänään kello 20:37:37 »

Jos ja jos, - raideleveyden muutoshanke on Suomen kannalta toteuttamiskelpoinen EU-sidonnaisuuksineen, niin me haluamme nähdä 50-100% EU-rahoituksen todellisen toteutumisen ko operaatioon, ennen kuin alamme suhtautua vakavammin 1435 - hurmioon Suomessa. Nythän tuo kaikki 1435 EU-jargoni on vielä täyttä diiba-daabaa. Utopiaa!
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Junayhteys Rovaniemeltä ja Oulusta Narvikiin  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina