Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Mynämäki-Uusikaupunki avaaminen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2704


« : Tänään kello 08:12:56 »

Mynämäki-Uusikaupunki avaaminen

Oheiset sivut näyttävät millaiset rataosien avaamisilmoitukset toimitettiin Koneosastolle 1920-luvulla. Liikennepaikkojen luokitusten ja Km-etäisyyksien lisäksi lueteltiin vedenottopaikat. Huomattava tässä vaiheessa, että Mynämäki oli II luokan asema ja Uusikaupunki vain V luokan asema. (lv = laiturivaihde)

H8-9 ilmoitukseen liittyen todetaan taas kerran se harmi, että liitteitä ei yleensä säilytetty, vaan alkuperäinen on etsittävä Rautatierakennusosastolta, jos sattuisi olemaan siellä säilytetty.

Liikennepaikkojen lukumäärää lisättiin myöhemmin seisakkeilla. Mainittujen liikennepaikkojen sijainnit 1939 olivat:
Mynämäki 229+607
Hietamäki 235+463
Kirkkomäki 239+248
Vinkkilä 244+310
Kiimkallio 248+277
Kalanti 256+982
Uusikaupunki 264+789


* Mynämäki-Uusikaupunki avaaminen 1924a.JPG (1145.16 kilotavua, 1575x1937 - tarkasteltu 26 kertaa.)

* Mynämäki-Uusikaupunki avaaminen 1924b.JPG (830.41 kilotavua, 1417x2043 - tarkasteltu 19 kertaa.)

* Mynämäki-Uusikaupunki H8 ja H9.JPG (574.67 kilotavua, 1575x1294 - tarkasteltu 18 kertaa.)
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Mynämäki-Uusikaupunki avaaminen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina