Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Kuvauspaikkoja Kouvolasta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Ilari Inkiläinen
Käyttäjä
Poissa

« : Eilen kello 08:38:01 »

Ajattelin tehdä lähiaikoina junakuvausretken Kouvolaan, joten olisiko ehdottaa hyviä kuvauspaikkoja aseman ympäristöstä? Eniten kiinnostaa tavarajunat (tai muut erikoisemmat), joten olen miettinyt, että olisiko tavaran tai lajittelun ympärillä jotain spotteja? Objektiiveja löytyy laidasta laitaan, eli ei haittaa jos ei aivan lähelle pääse. Google Mapsista olen yrittänyt katsella jotain, mutta parempi, jos jollain on omakohtaista kokemusta. Hymyilee
tallennettu
Daniel Nironen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #1 : Eilen kello 09:44:45 »

Minun vinkkini olisi, että kannattaa katsella täältä vorgista kuvia Kouvolasta, usein löytää kuvista sijaintitiedot, ja varmasti monenlaista paikkaa ja kulmaa on tännekin laitettu.
tallennettu
Leevi Heino
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #2 : Eilen kello 10:27:34 »

Kouvolan oikoraide on mielestäni hyvä paikka, mutta ei toki ole ihan aseman vieressä. Siellä voi kuvata myös Vainikkalasta Kotkaan meneviä tavarajunia, kun asemalta saa enää pääosin raakapuujunia.
tallennettu
Pasi Seppälä
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #3 : Eilen kello 10:47:18 »

Kouvolasta länteen ja pohjoiseen suuntautuvaa liikennettä pystyy kuvaamaan Uudenmaankadun ja radan väliseltä meluvallilta. Matkaa asemalta tulee 1,5km.
tallennettu
Pasi Seppälä
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #4 : Eilen kello 10:58:34 »

Kouvola lajittelun ja -tavaran eteläpuolella kulkee huoltotie josta kuvauspaikkoja ja kuvakulmia löytyy useita. Lajittelun eteläpuolella on myös Kotkankallion kohdalla kalliokieleke, josta saa hieman korkeampaa kuvakulmaa.
Mielakan mäelle pääsee myös tältä huoltotieltä. Liittymä lähtee suunnilleen laskumäen kohdalta. Puusto on tosin kasvanut jo sellaiseksi, että näkymät alkavat olla rajoittuneita moneen suuntaan. Mutta lajitteluun ja laskumäkeen sieltä vielä näkee.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #5 : Eilen kello 11:08:14 »

Minun vinkkini olisi, että kannattaa katsella täältä vorgista kuvia Kouvolasta, usein löytää kuvista sijaintitiedot, ja varmasti monenlaista paikkaa ja kulmaa on tännekin laitettu.

Olen samaa mieltä tässä, mielestäni tämä on paras tekniikka.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #6 : Eilen kello 17:58:39 »

Tietämäni tulivat jo muuten mainituksi, paitsi Tanttarissa on kallioleikkaus Savon radalla, sinne on tosin jo matkaa. Ei pahasti jos on pyörä. https://vaunut.org/kuva/163160
Onko Oikoraiteelta etelään kohtuumatkan päässä hyvää ylämäkipaikkaa, siellä en ole pyöräillyt?
tallennettu
Daniel Nironen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #7 : Eilen kello 18:16:04 »

Niinimäen sillalta hyvät näkymät myös, mutta junia valitettavasti rajoitettu määrä
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Kuvauspaikkoja Kouvolasta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry: