Oho, tuollaisesta väliaikaisesta radasta en ollut kuullutkaan. Miksi sellainen oli olemassa? Oliko se voimalaitoksen rakentamisen takia? Ratalinja näkyy hyvin vuoden 1946 ilmakuvassa.
Sillat Vähähaaran yli 270m (45+45+45+60+60) ja Isohaaran yli 125m oli tuhottu ja niitä ei alettu korjaamaan, koska Pohjolan Voima Oy rakensi voimalaitoksen, jonka patopenkereelle rakennettiin sekä maantie että rautatie. Väliaikaisella kiertoradalla oli 1078 m:n pukkisilta. Silta valmistui 1945-07-04. Pukkisillalla oli yksi vanha 25,75 m:n siltajänne vapaata kulkuaukkoa varten. Voimalaitoksen pato valmistui 1946-04-30 ja kiertorata purettiin sen jälkeen.
Vastaava vielä pidempi kiertorata pukkisiltoineen oli myös Rovaniemellä.