[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« : Helmikuu 23, 2010, 23:46:32 » |
|
Miksi VR ei voi selkeästi muodostaa lausetta "Teimme virheen, anteeksi." sen sijaan, että alla olevia Jaatisen settejä edes kehdataan laittaa julkisuuteen:
=====
VR haluaa hyvittää alkuvuoden ongelmia asiakkailleen VR haluaa hyvittää asiakkailleen alkuvuoden liikenneongelmista johtuneita haittoja. Asiakkaat saavat 25 prosentin alennuksen kaikista maaliskuun aikana ostetuista VR:n lähi- ja kaukoliikenteen 30 päivän lipuista. Alennuksen saa kaikista myyntikanavista, mutta se ei koske HSL:n lippuja.
Haastavat sääolosuhteet ovat vaikeuttaneet junaliikennettä poikkeuksellisen paljon alkuvuoden aikana, minkä vuoksi VR on joutunut supistamaan erityisesti pääkaupunkiseudun lähiliikennettä. Aikataulumuutokset ja viivästykset ovat haitanneet varsinkin junalla päivittäin matkustavia asiakkaita.
– Olemme pahoillamme alkuvuoden ongelmista, ja haluamme hyvittää aiheutunutta haittaa asiakkaillemme alennuksen muodossa. Tiedämme, ettei alennus yksin korvaa kaikkia asiakkaan kokemia haittoja, mutta teemme kovasti työtä sen eteen, että liikenne sujuisi jatkossa paremmin. Suunta on nyt eteenpäin, henkilöliikennedivisioonan johtaja Antti Jaatinen sanoo.
Poikkeuksellisen haastava talvikeli on vaikuttanut sekä rataverkkoon että junakalustoon. Pitkään jatkunut yhtenäinen pakkaskausi ja lumisateet ovat jäädyttäneet kalustoa koko rataverkon alueella ja vaikeuttaneet vaihteiden kääntymistä erityisesti pääkaupunkiseudulla.
Tilanteen helpottamiseksi VR ja rataverkosta sekä asemien infojärjestelmistä vastaava Liikennevirasto ovat yhdessä perustaneet ryhmän, jossa on selvitetty keinoja sujuvan liikenteen takaamiseksi myös hankalissa olosuhteissa. Muun muassa junien sulatukseen on haettu uusia ratkaisuja, ja vaihteita on pidetty toimintakunnossa normaalin vaihdelämmityksen lisäksi koneellisesti ja käsin harjaamalla. Hankalissa sääolosuhteissa ruuhka-aikojen lähijunavuoroja on supistettu, minkä tavoitteena on ollut varmistaa liikenteen sujuvuus ja estää liikenteen täydellinen pysähtyminen. Myös asiakastiedottamisen parantamiseksi on kartoitettu keinoja ja käynnistetty toimenpiteitä.
VR maksaa poikkeuksellisesti viime perjantain ja sunnuntain yli kolme tuntia myöhässä lähteneiden yöjunien matkustajille koko menolipun hinnan takaisin. Korvauksen saa myös autopaikoista. Muuten korvauksia maksetaan normaalin korvauskäytännön mukaisesti.
=====
Toki nyt jos otetaan ihan faktat käteen, liikennemäärä ja lumentulo on minusta valtava yhtälö hoidettavaksi, mutta se mikä tässä kusee Ameriikan malliin on tuo informaation toitotttaminen asiakkaille. Kukaan ei kanna vastuuta mistään ja siksi kukaan ei tiedä mistään mitään.
Olen sen verran vittumainen jätkä, että mulla on vähän reilummin tuota sisäpiirin tietoa jos vaikka mistä Trafin alaisista kustannuspaikoista, joten myyn nämä tietoni STT:lle nollalla eurolla nyt aamuyön tunteina.
EDIT: kommentoidaan nyt tätä tuoreeltaan:
VR:n asenne on sama kuin toimimattoman parisuhteen - vika on muussa kuin minussa.
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2010, 00:02:12 kirjoittanut Mikko Nyman »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #1 : Helmikuu 24, 2010, 00:51:53 » |
|
Miksi VR ei voi selkeästi muodostaa lausetta "Teimme virheen, anteeksi."
...
mulla on vähän reilummin tuota sisäpiirin tietoa
Miksi ei Mikko Nyman voi selkeästi muodostaa lausetta jossa kertoo "sisäpiirin" tietonsa sen sijaan että vihjailee epämääräisiä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Otto Karikoski
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #2 : Helmikuu 24, 2010, 02:51:58 » |
|
Eilisen hesarissahan oli ilmoitus, jossa luki isolla "Anteeksi".
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #3 : Helmikuu 24, 2010, 06:57:45 » |
|
Miksi ei Mikko Nyman voi selkeästi muodostaa lausetta jossa kertoo "sisäpiirin" tietonsa sen sijaan että vihjailee epämääräisiä? Miksi koko rautatiemaailma on yhtä pientä sisäpiiriä...? Piiri pieni pyörii...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #4 : Helmikuu 24, 2010, 09:03:24 » |
|
Miksi VR ei voi selkeästi muodostaa lausetta "Teimme virheen, anteeksi."
...
Miksi ei Mikko Nyman voi selkeästi muodostaa lausetta jossa kertoo "sisäpiirin" tietonsa sen sijaan että vihjailee epämääräisiä? Ei tuo nyt mitään epämääräistä vihjailua ole, jos informaatio ei kulje suuntaan eikä toiseen. Vai olisiko Korhostumppi sitä vailla, että laittaisin tälle foorumille kaikkien lähteideni nimet, syntymäajat, horoskoopit ja asemankin virastossa? Juu, ei tule niin tapahtumaan. Puhumme näin ammattitermein lähdesuojasta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #5 : Helmikuu 24, 2010, 13:23:18 » |
|
Eipä minua niiden sinun lähteidesi nimet kiinnosta, enemmänkin ne kovat faktat joista sinulla sitä kuuluisaa sisäpiirin tietoa on. Ainoa mitä ensimmäisessä viestissäsi sanot on että informaatio ei kulje, siihen ei vielä sisäpiiritiietoa tarvita että tuon huomaa. Mitä se siis on se mullistava tieto jota olet lähteistäsi kuullut?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #6 : Helmikuu 24, 2010, 13:54:16 » |
|
Esimerkiksi sen olen kuullut, että jengiä ei kiinnosta tehdä yhtään enempää töitä kuin on pakko. Nyt saatoin sohaista muurahaispesää, mutta minkäs teet, kun tämä on totta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka P. T. Ruuskanen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #7 : Maaliskuu 02, 2010, 14:34:14 » |
|
Esimerkiksi sen olen kuullut, että jengiä ei kiinnosta tehdä yhtään enempää töitä kuin on pakko. Nyt saatoin sohaista muurahaispesää, mutta minkäs teet, kun tämä on totta.
Harvassa ammatissa on näin. Joskus on vaan pakko venyä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #8 : Maaliskuu 02, 2010, 21:12:40 » |
|
Harvassa ammatissa on näin. Joskus on vaan pakko venyä. En nyt mikään salaliittoteoreetikko halua olla, mutta mahtaako tämä sittenkään olla pelkkää huonoa säkää ja sattumaa: http://www.hsl.fi/fi/mikaonhsl/Liikennetiedotteet/2010/Sivut/Page_20100302020038.aspx
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #9 : Maaliskuu 03, 2010, 11:17:15 » |
|
Miksi VR ei voi selkeästi muodostaa lausetta "Teimme virheen, anteeksi." sen sijaan, että alla olevia Jaatisen settejä edes kehdataan laittaa julkisuuteen:
Ja se virhe oli?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #10 : Maaliskuu 13, 2010, 20:52:38 » |
|
Harvassa ammatissa on näin. Joskus on vaan pakko venyä. En nyt mikään salaliittoteoreetikko halua olla, mutta mahtaako tämä sittenkään olla pelkkää huonoa säkää ja sattumaa: http://www.hsl.fi/fi/mikaonhsl/Liikennetiedotteet/2010/Sivut/Page_20100302020038.aspxNyt en kyllä ymmärrä linkin uutisen yhteyttä siihen huonoon säkään ja sattumaan, saati salaliittoihin... Ja mitä siihen porukan haluun tehdä ylimääräistä, niin harvassapa taitaa sellaiset suuryritykset olla jossa kaikki riemumielin tekevät ekstraa, väkisinkin seassa on väkeä joka on vain töissä. Sen sijaan pahimpien ongelmien aikaan VR:llä esimerkiksi sairaspoissaoloja oli normaalia vähemmän vaikka stressi ja työmäärä oli monilla kova, mikä kyllä kertoo jotain henkilöstön motivaatiosta. Tiedän myös paljon väkeä joka vapaaehtoisesti jousti ja teki ylimääräistä. Kyllä tuo edelleen kuulostaa turhalta panettelulta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|