Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2827
|
|
« : Tänään kello 08:15:14 » |
|
Ensimmäisenä kuvana raidekaavio 1924 (aika iso tiedosto, vaikka vähän kutistin sitä).
|
|
|
|
|
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 891
|
|
« Vastaus #1 : Tänään kello 11:14:51 » |
|
Kiinnostava raiteistokartta! Viitaten VR 1912/37 II s.542:n karttapiirrokseen (jossa katoksia/vajoja on peräkkäin 3 kpl), on ehdottamani paikka vähän enemmän oikealle.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2827
|
|
« Vastaus #3 : Tänään kello 20:02:41 » |
|
Vaasan varikon veturit 1921-1930 eräinä kuukausina ja Seinäjoen varikon K4:t samoina aikoina. Listalta näkee, että 1920-luvulla K4 637 oli Seinäjoen varikon kirjoilla ja siirrettiin Vaasaan vasta 1930-luvun alussa. Toki se on voinut käydä Vaasassa Seinäjoelta käsin vaikka "päivittäin". Itse asiassa K4-vetureiden siirto Vaasaan (peräti kolme) tuntuu oudolta ratkaisulta, koska ei tavaraliikenne olisi sitä vaatinut. K4 ajot koko maassa 1930-luvun pulavuosina olivat varsin vähäiset ja ne pääsivät kunnolla uudestaan tositoimiin vasta laman hellittäessä ja etenkin sitten sotavuosina.
|
|
|
|
|
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 10443
|
|
« Vastaus #4 : Tänään kello 20:49:44 » |
|
Muistan pikkupoikana 60luvulla työntäneeni tuolla Eljaksen mainitsemalla paikalla puun kuljetukseen tehtyä rullavaunua eli rillirata maan tasolla siellä oli sain työnnellä sitä paikalla olleen henkilön luvalla, ,siinä oli jonkinlainen puun varastointi /sahaus silloin,mielikuvaa mistään suuremmasta rakennelmasta ei jäänyt,
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|