Vastaus, ainakin yksi, löytyy tälläkin kertaa Wikipediasta:
"
Britain did not adopt bright headlights as they would affect night-adapted vision and so could mask the low-intensity oil lamps used in the semaphore signals and at each end of trains, increasing the danger of missing signals especially on busy tracks. In any case, trains' stopping distances were normally much greater than the range of headlights, and the railways were well-signalled and fully fenced to prevent livestock and people from straying onto them. Thus low-intensity oil lamps continued to be used, positioned on the front of locomotives to indicate the class of each train."
http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_locomotive#Headlights On järkevää että veturien valot kertovat lähinnä junalajin ja/tai mille reitille juna on menossa. Perusta koko ajatukselle on, kaikki radat ovat aidatut ja tasoristeykset vartioidut.
Tuossahan sama asia on kerrottu yllä, mutta halusin painotta asiaa. Oletteko huomannut, että ainakin vanhoissa kuvissa näkyy että toiselle raiteelle ei yleensä päässyt ajamaan suoraan, vaan oli pysähdyttävä, peruutettava ja sitten vasta pääsi oikeata eli väärää puolta eteenpäin.