Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: RENGASMATKA 22.-23.5.2010  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 ... 5 | Siirry alas Tulostusversio
Juha Vuorinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 140


« : Maaliskuu 09, 2010, 23:40:55 »

Haapamäen Museoveturiyhdistys ry:n ja Suomen Rautatiehistoriallinen Seura ry:n yhteinen kevätretki,
RENGASMATKA Pieksämäki-Huutokoski-Viinijärvi-Joensuu-Viinijärvi-Siilinjärvi-Kuopio-Pieksämäki järjestetään 22.-23.5.2010.

Matkalle voi osallistua molempina päivinä tai vain toisena. Yötä vietetään Joensuussa Sokos Hotel Kimmelissä 2 hengen huoneissa.

Retken hinnat:
Kahden päivän retki majoituksineen (2hh) SRHS:n ja HMVY:n jäseniltä 95 €, muilta 120 €.
Yhden päivän retki (ilman majoitusta) 65 € (ei jäsenalennuksia).

Hinta sisältää matkan, hotellimajoituksen ja aamiaisen Joensuussa (2 päivän retki) ja lounaan molempina päivinä. Matkalla useita tutustumiskohteita ja kuvauspysähdyksiä.

Ilmoittautuminen retkelle SRHS:n kautta osoitteessa http://srhs.fi/retkelle/index.htm


Lisätiedot yhdistysten internetsivuilta www.hmvy.fi ja www.srhs.fi.

Vastuullisina järjestäjinä toimivat HMVY ja SRHS. Oikeus muutoksiin pidätetään. Matka voidaan ylivoimaisen esteen sattuessa perua tai ajaa poikkeavalla kalustolla. Järjestäjän suurin vastuu on myydyn matkalipun hinta.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Maaliskuu 10, 2010, 11:42:58 »

En usko tota: "Järjestäjän suurin vastuu on myydyn matkalipun hinta."
Kaivakaas finlexistä kuinka monta SDR:ää on rautateitten henkilöliikenteessä liikennöitsijän vahingonkorvausvelvollisuus.
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #2 : Maaliskuu 10, 2010, 12:47:18 »

Enemmän kuin lakitupajutut harrastajayhdistystä kohtaan minua kiinnostaa, mitä kalustoa Kymen hurun perässä seuraa. Oma toiveeni on herkullinen puu-teräskoricocktail.
tallennettu
Juha Vuorinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 140


« Vastaus #3 : Maaliskuu 10, 2010, 12:59:26 »

En ole lakimies, mutta kommentoinpa silti:
Jos matka perutaan (siis ennen matkan alkua), palautetaan myydyn matkalipun hinta. Se on suurin vastuu.
Jos matka keskeytyy (siis matkan jo ollessa käynnissä), voi matkustaja hakea korvausta lain ja EU-asetuksen mukaisesti.

Jarkko, coctailia on luvassa! Iskee silmää

tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #4 : Maaliskuu 10, 2010, 14:03:27 »

Voiko matkanjärjestäjältä varata ensimmäisen luokan paikkoja?
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Eija Mari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 38


« Vastaus #5 : Maaliskuu 10, 2010, 16:17:08 »

Osallistuuko herra Tasavallan Presidentti kenties matkalle?
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #6 : Maaliskuu 10, 2010, 17:34:27 »

Mikähän lienee lähtöaika Pm:ltä edes suunnilleen?

Täältä Ri:ltä katsottuna päivän ensimmäinen juna saapuu Pm:lle vasta vähän ennen puoltapäivää ja jos retkijuna siinä vaiheessa on jo kolistellut mutkaista tietä näkymättömiin, osallistumista ei kannata edes miettiä. Jos sen sijaan lähtö tapahtuu vasta IC83:n saapumisen jälkeen, asia on vakavassa harkinnassa.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #7 : Maaliskuu 10, 2010, 22:34:30 »

Lieneekö junassa myös lasten vaunu? Hymyilee
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #8 : Maaliskuu 10, 2010, 22:42:26 »

Onko Haapamäeltä tai Jyväskylästä mahdollisuus päästä kyytiin?
tallennettu
Juha Vuorinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 140


« Vastaus #9 : Maaliskuu 10, 2010, 23:49:11 »

Petri, junassa on valitettavasti vain toisen luokan paikkona.

Jouni, LASTEN VAUNU tuskin on mukana, mutta lapsia saa kuljettaa muissakin vaunuissa. Tervetuloa koko perhe! Iskee silmää

Timo ja Ari, junan aikataulu pyritään tekemään vaihtoyhteydet huomioiden. Aikataulusuunnittelu on kuitenkin vielä kesken, joten en voi luvata mitään. Haapamäeltä ja/tai Jyväskylästä voi nousta junaan ilman eri maksua jos ja kun saamme konduktöörin mukaan ennen Pieksämäkeä.

T: JuhaV
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 13, 2010, 23:57:22 kirjoittanut Juha Vuorinen » tallennettu
Ville Lindblom
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #10 : Maaliskuu 11, 2010, 03:19:47 »

Eiks tuollainen onnistuis et matkan tilaaja/järjestäjä asettaisi liityntäbussin kulkuun junalle/junalta eteläisestä Suomesta... Vaikka reitillä Helsinki-Monni-Lahti-Luhanka-Toivakka-Jyskylä?
tallennettu

Rautatieaiheista sälää myytävänä.
https://holvi.com/shop/btxshop/
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #11 : Maaliskuu 11, 2010, 12:24:36 »

Eiks tuollainen onnistuis et matkan tilaaja/järjestäjä asettaisi liityntäbussin kulkuun junalle/junalta eteläisestä Suomesta... Vaikka reitillä Helsinki-Monni-Lahti-Luhanka-Toivakka-Jyskylä?

Toki tällainen voidaan ottaa huomioon, mikäli lähtijöitä löytyy tarpeeksi ja hinta saadaan neuvoteltua kohtuulliseksi. Miksipä ei tarjolla voisi olla myös koko matkan junaa seuraava bussivuoro, joka tarjoaisi kuvausmahdollisuuksia eri paikoista kuin junan kuvauspysähdykset... Ollaanpa yhteyksissä.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #12 : Maaliskuu 11, 2010, 22:27:24 »

Eiks tuollainen onnistuis et matkan tilaaja/järjestäjä asettaisi liityntäbussin kulkuun junalle/junalta eteläisestä Suomesta... Vaikka reitillä Helsinki-Monni-Lahti-Luhanka-Toivakka-Jyskylä?

Hintaa tietysti tulee... Jos oletetaan sellainen euro/km mikä on aika yleinen laskentaperuste tilausajoille/auton vuokraukselle, niin hintaa tulee joku 700€ riippuen hieman reitistä ja todellisista kilometreistä. Jos tilurin ottaa joltain isommalta firmalta, voi hintaa tulla enempikin. Toisaalta, jos auton ottaa Myllymäeltä (  Virnistää ) ja kuskin sairaseläkekassalta niin voi päästä halvemmalla...  Pyörittää silmiään
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #13 : Maaliskuu 12, 2010, 00:48:56 »

Hintaa tietysti tulee... Jos oletetaan sellainen euro/km mikä on aika yleinen laskentaperuste tilausajoille/auton vuokraukselle, niin hintaa tulee joku 700€ riippuen hieman reitistä ja todellisista kilometreistä. Jos tilurin ottaa joltain isommalta firmalta, voi hintaa tulla enempikin. Toisaalta, jos auton ottaa Myllymäeltä (  Virnistää ) ja kuskin sairaseläkekassalta niin voi päästä halvemmalla...  Pyörittää silmiään

Täytyy toki muistaa, että onhan meillä täällä Suomessa myös linja-autopuolen harrastajia ja historiallista linjaliikennekalustoa... museojuna + museobussi. Hymyilee
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #14 : Maaliskuu 12, 2010, 01:49:32 »

Hintaa tietysti tulee... Jos oletetaan sellainen euro/km mikä on aika yleinen laskentaperuste tilausajoille/auton vuokraukselle, niin hintaa tulee joku 700€ riippuen hieman reitistä ja todellisista kilometreistä. Jos tilurin ottaa joltain isommalta firmalta, voi hintaa tulla enempikin. Toisaalta, jos auton ottaa Myllymäeltä (  Virnistää ) ja kuskin sairaseläkekassalta niin voi päästä halvemmalla...  Pyörittää silmiään

Täytyy toki muistaa, että onhan meillä täällä Suomessa myös linja-autopuolen harrastajia ja historiallista linjaliikennekalustoa... museojuna + museobussi. Hymyilee

Ihan totta. Reissu vain olisi aika pitkä museobusseista parhaimmallekin, varsinkin jos mentäisiin Joensuuhun asti. Ja edelleen, polttoaine ei ole ilmaista tässä maassa. Euron litra ja linja-auton keskikulutus n. 25litraa/100km. Ajatus toki olisi hieno, ja eikös se toteutettukin Parkanon ympäristössä viime kesänä/keväänä?  Virnistää
tallennettu
Juha Vuorinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 140


« Vastaus #15 : Maaliskuu 12, 2010, 03:23:46 »

HMVY:n tilauksesta on liityntä- ja seurantaliikennettä järjestetty erilaisilla linja-autoilla Tampere aseman ja Lielahden välillä keväällä 2009, sekä Linnankylän ja Kihniön välillä syksyllä 2008.

Varsinaista seurantaliikennettä ja/tai kuljetusta eri paikkakunnilta lähtöasemalle ei ole suunniteltu. Ensisijaisesti pyrimme järjestämään museojunan lähtöajan siten, että osallistujat voivat saapua lähtöasemalle kaupallisilla junilla. Tästä asiasta annetaan lisätietoja heti kun aikataulut saadaan varmistettua.

Henkilökohtaisesti toivon, että mahdollisimman moni osallistuisi retkelle nimenomaan museojunalla matkustamalla. Junat kun kulkevat museoliikenteessäkin lipputuloilla, joita junaa katselevat ja seuraavat eivät yleensä maksa.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #16 : Maaliskuu 12, 2010, 05:00:15 »

Henkilökohtaisesti toivon, että mahdollisimman moni osallistuisi retkelle nimenomaan museojunalla matkustamalla. Junat kun kulkevat museoliikenteessäkin lipputuloilla, joita junaa katselevat ja seuraavat eivät yleensä maksa.

Jaa, se kihniö olikin jo 2008...  Pyörittää silmiään

Kyllähän tuokin on ihan ymmärrettävää, lipputuloillahan ne teidänkin polttoainekulut katetaan. Paljokohan Dr13 imaisee matkavauhdissa, 'muutaman' litran tunnissa  Virnistää

Itseä toki hieman jaksaa ihmetyttää noi hinnat, yksittäinen päivä 65€, kuuluuko tuohon lounas? Kuitenkin kaksi päivää 105€ vai miten ne oli ja sisältää yöpymisen joka on yleensä aika kookas kuluerä, ellette ole onnistuneet saamaan todella hyvää tarjousta hotellilta...viikonlopulle. Tuo yksittäisen päivän hinta hieman ihmetyttää, vai saako yhdistys tehdä voittoa matkalla? Joskus kysyin tätä MRY:n syysretkistä vastuullisilta ihmisiltä mikseivät nyppää muutmaa markkaa ylimääräistä, niin vastaus oli, ettei yhdistys saa tehdä 'voittoa' matkalla ellei ole rekisteröity matkatoimisto.

Lopuksi oikeastaan se 'vaarallinen' kysymys, eli missä kulkee raja, kuinka paljon maksavia kyytiläisiä tarvitaan, jotta retki järjestyy?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #17 : Maaliskuu 12, 2010, 08:57:17 »

saako yhdistys tehdä voittoa matkalla?

En tiedä, tuleeko tuossa joku "matkatoimistolaki" vastaan, mutta yleisesti ottaen yhdistys saa tehdä voittoa, muttei omistajilleen (jäsenistölle). Esim. vapaapalokunnat harrastavat aivan avoimesti varainhankintaa, jotta saavat investoitua tuoreempaan kalustoon, noin esimerkiksi.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #18 : Maaliskuu 12, 2010, 09:57:05 »

Topi on oikeassa. Yhdistys voi sääntöjensä ja yhdistyslain puitteissa harjoittaa liiketoimintaa, mutta ei niin että voitosta jaettaisiin vaikkapa jäsenistölle osinkoa. Sen sijaan varoja voidaan liiketoiminnalla hankkia yhdistyksen tavoitteiden edistämiseksi vaikkapa kalustoinvestointeihin tai kaluston huoltoon. Siinä ei ole mitään pahaa. Kirjanpito ja viranomaisselvitykset on tehtävä huolella ja ajoissa, niin ei pääse syntymään epäselvyyksiä. Mielelläni minäkin maksan vähän enemmän kuin mitä museoajelun suoranaiset kulut ovat kun tiedän, että se raha menee oikeaan osoitteeseen.

Matkanjärjestäjänä toimiminen, toisin sanoen muiden palveluiden kuin vain junakuljetuksen liittäminen kokonaispalveluun (hotelli, ruokailu, bussikuljetus yms.) on jo monimutkaisempaa vastuukysymyksien takia. Siitä syystä moni yhdistys käyttää niin sanottua teknistä matkanjärjestäjää, jonka kontolle asiat menevät kun hommat menevät kuluttajan kannalta pieleen. Tietenkin tekninen matkanjärjestäjä ottaa rahaa omien kuljensa kattamiseen, mutta se on esimerkiksi junaoperaattorin ja matkanjärjestäjän välinen sopimusasia. Lisää tietoa löytyy Finlexistä: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2008/20080939?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=matkanj%C3%A4rjest%C3%A4j%C3%A4




tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 299


« Vastaus #19 : Maaliskuu 12, 2010, 13:42:44 »

Kaikenlaisen junissa myymämme oheistavaran, kuten juuri esim. rautatieaiheisien postikorttien tuomat tulot menevät vain ja ainoastaan yhdistyksen hyväksi (kaluston, infran yms. kunnossapitoon). Tekemämme työ on täysin palkatonta talkootyötä.
tallennettu
Perttu Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 184


« Vastaus #20 : Maaliskuu 13, 2010, 13:04:30 »

Aijai, käykää ny helkkarissa Vuonoksessa mikäli vaan teknisesti onnistuu veturin kääntö siellä', muistaakseni ne raiteet on aika lyhyet mutta Vuonoksen suunnassa olisi asjallistakin asjallisempi tasoristeys josta joskus on Dr13 mennyt mutta tuskin henkilövaunujen kanssa. Muutenkin kiintoisa reissu, itse on kahden viheella että osallistuuko esim Joensuu - Siilinjärvi - Pieksämäki välillä reissulle vai kuvaako jossain.  Muistab itse lapsuudesta kun asuin vähän aikaa melkein radan varressa niin seuranneeni malmijunien liikennettä ja lähes poikkeuksetta niissä oli veturina Dr13
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #21 : Maaliskuu 13, 2010, 14:28:01 »

Kaikenlaisen junissa myymämme oheistavaran, kuten juuri esim. rautatieaiheisien postikorttien tuomat tulot menevät vain ja ainoastaan yhdistyksen hyväksi (kaluston, infran yms. kunnossapitoon). Tekemämme työ on täysin palkatonta talkootyötä.

Tätä ei yhtään epäilläkään. Pohdiskelin ylempänä vain mitä yhdistys voi kaupallisesti tehdä omaksi hyväkseen lakien yms mukaan.

Hienoa kun jaksatte puuhata kaikkea ja järjestää ajeluitakin meille kaikille!
Kiitos siitä.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #22 : Maaliskuu 14, 2010, 23:40:03 »

Olen käynyt alustavat keskustelut liityntäkuljetuksesta linja-autolla Helsingistä Pieksämäelle ja takaisin erittäin edulliseen harrastajaystävälliseen hintaan. Asiasta tiedotetaan ensimmäisenä SRHS ry:n kerhoillassa maanantaina 15.3. kello 18.
tallennettu
Ville Lindblom
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #23 : Maaliskuu 15, 2010, 22:11:23 »

Olen käynyt alustavat keskustelut liityntäkuljetuksesta linja-autolla Helsingistä Pieksämäelle ja takaisin erittäin edulliseen harrastajaystävälliseen hintaan. Asiasta tiedotetaan ensimmäisenä SRHS ry:n kerhoillassa maanantaina 15.3. kello 18.


Toihan olis perhanan tyylekästä!
tallennettu

Rautatieaiheista sälää myytävänä.
https://holvi.com/shop/btxshop/
Perttu Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 184


« Vastaus #24 : Maaliskuu 16, 2010, 12:27:10 »

Pääseekö väliasemilta kyytiin Hymyilee leveästi Meinaan toisaalta kiinnostaisi jahdata junaa autolla mutta toisaalta taas kiinostaisi kokea kotiratakin varsin asjanmukaisella kalustolla matkustaen. Harmillisen aikaseen on tuo reissu, noin niinkuin ajankohdaltaan, kun näyttää ttää lumien katoaminen tapahtuvan varsin hitaasti tällä seudulla, olisihan tuohon muuten junailtu junailua kapearaiteisella outokummussa. Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: RENGASMATKA 22.-23.5.2010  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina