Jouni Nousiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 66
|
« : Maaliskuu 18, 2010, 14:42:24 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2010, 16:06:07 kirjoittanut Jouni Nousiainen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 237
|
« Vastaus #1 : Maaliskuu 18, 2010, 15:56:03 » |
|
Kuvan perusteella taitaa kyseessä kuitenkin olla Sm1?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Nousiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 66
|
« Vastaus #2 : Maaliskuu 18, 2010, 16:06:28 » |
|
Kiitos huomiosta, korjattu!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #3 : Maaliskuu 18, 2010, 16:30:12 » |
|
Sanomalehti Vartti unohtaa tässä sensaatiouutisessaan kertoa mm. sen, että vielä muutama vuosi sitten mihin tahansa ohjaamoon pääsi lankarullalla tai kuusiokoloavaimella...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Dennis Rolin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 5
|
« Vastaus #4 : Maaliskuu 18, 2010, 20:42:08 » |
|
Vastaava tilanne osui kohdalleni junan lähtiessä Kirkkonummen asemalta joskus marras- /joulukuussa viime vuonna. En muista oliko kyseessä Sm1 vai Sm2. Tässä tapauksessa lipunmyyjä kuitenkin huomasi auki olevan oven aika nopeasti lähdön jälkeen ja kävi sulkemassa sitä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #5 : Maaliskuu 18, 2010, 21:20:30 » |
|
Paljon useammin kuin ohjaamojen ovet, auki jäävät Sm1- ja Sm2-junien moottori- ja liitevaunun väliset ovet. Arviolta 20-30% matkustajista jättää ne vaunusta toiseen siirtyessään auki. Ihmettelinkin Sm1-saneerausten yhteydessä, miksei niihin asennettu IC-junista tuttuja sähkötoimisia liukuovia vaan Sm2:sta tutut manuaalikäyttöiset ovet. Nuoremmille harrastajille kerrottakoon, että ennen saneerausta Sm1:ssä oli vaunun päässä manuaalinen liukuovi, joka oli normaalitilanteessa aina auki. Vaunujen väliköstä kantautuvalta melulta suojasi lisänä ollut heiluriovi, samanlainen kuin on eteisten ja matkustajaosastojen välissä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|