Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Talvivaaran rautatieliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jani Autio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3


« : Huhtikuu 08, 2010, 20:35:47 »

Kuulemani mukaan Dr16 liikenne Talvivaara-Kok alkaa ihan näinä päivinä. Onko jollain tarkempaa tietoa asiasta?
tallennettu
Lari Åhman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #1 : Huhtikuu 08, 2010, 20:42:59 »

Jahas, no ei se Joensuulainen veturinkuljettaja palturia sitten puhunut. Juuri itse mainitsin asiasta kuvan kommenteissa http://vaunut.org/kuva/62132?u=225&d=08.04.2010&ns=1 Tarvinnee seurata tilannetta. Se siitä sähköistyksestä...  Järkyttynyt
tallennettu
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 162


« Vastaus #2 : Huhtikuu 08, 2010, 23:12:56 »

Iisalmi-Ylivieska -välillä Dr16 lienee tehokkaampi vetäjä kuin sähköveturi? Muihin osamatkaväleihin en ota kantaa.
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #3 : Huhtikuu 09, 2010, 09:32:09 »

Aivan varmasti on Hymyilee Tuolla välillä kun ei sähköveturi kulje kuin hinaamalla...
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 276


« Vastaus #4 : Huhtikuu 09, 2010, 10:35:43 »

Mutta kun tärkeämpää on sähköistää Vaasan väli paria suoraa Helsinginjunaa varten kuin tavaraliikenteelle tärkeä yhdysväli. Se on sitä aluepolitiikkaa.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #5 : Huhtikuu 09, 2010, 12:35:09 »

Aivan varmasti on Hymyilee Tuolla välillä kun ei sähköveturi kulje kuin hinaamalla...
Pitää rakentaa agregaattivaunu joka syöttää sähköveturiin sähköä  Virnistää

Miettiköhän Niila sitten vaihtoehtoa että ajettaisiin sähköllä Oulun kautta kokkolaan ne?
tallennettu
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 162


« Vastaus #6 : Huhtikuu 09, 2010, 13:27:09 »

Eikös sellainen aggregaattivaunu ole jo keksitty ja rakennettukin. Dr16 on juurikin aggregaattisyöttöinen sähköveturi Hymyilee Tämä ei liity mitenkään aiheeseen, mutta pääseehän Talvivaarasta toki sähköllä koko matkankin kokkolaan, jopa suuntaa vaihtamatta. Koukataan Pieksämäen ja Tampereen kautta. Tosin tällöin saavutettu fossiilipolttoaineen säästöhyöty palaisi elektroneina taivaalle.
tallennettu
Lari Åhman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #7 : Huhtikuu 09, 2010, 14:31:05 »

Iisalmi-Ylivieska -välillä Dr16 lienee tehokkaampi vetäjä kuin sähköveturi? Muihin osamatkaväleihin en ota kantaa.

En tarkoittanutkan Ilm-Yv väliä, vaan että Talvivaaran radan ajolangat taitavat jäädä aika vähälle käytölle.
tallennettu
Ville Kamunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1


« Vastaus #8 : Huhtikuu 09, 2010, 20:23:24 »

voiko nähdä kuopiossa sitä?jos voi niin milloin?
tallennettu
Jouni Ijäs
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #9 : Huhtikuu 09, 2010, 21:57:55 »

Onko Talvivaarassa muuten käyty vielä kertaakaan Sr2:lla tai Sr1:llä?
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #10 : Huhtikuu 09, 2010, 22:17:37 »

Ainakin Sr ykkösiä on käynyt siellä.
tallennettu
Jani Autio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3


« Vastaus #11 : Huhtikuu 09, 2010, 22:26:21 »

voiko nähdä kuopiossa sitä?jos voi niin milloin?
Eipä taida Kuopio sattua tuolle välille.
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 415


« Vastaus #12 : Huhtikuu 10, 2010, 00:05:51 »

Ehkäpä koko sähköistyksen idea olikin se että herrat kehä kolmosen sisältä, radan varren korkeajännitteellä voivat samanaikaisesti hakata niin myös akkulatauksen kanssa matopeliä kuin tattiaan kameroille, joista ne näkevät, että etelä-korealaiset hyundai-merkkiset robotit voimalinjoineen hoitavat hommansa samoin, kuin alipalkatut kaivosmiehet jostain aivan muualta kuin ulkomaalta.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #13 : Huhtikuu 11, 2010, 13:37:29 »

Ehkäpä koko sähköistyksen idea olikin se

Ei ollut. Sinä vain olet sekaisin.
tallennettu
Jani Autio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3


« Vastaus #14 : Huhtikuu 12, 2010, 08:04:26 »

No joo, kyllä se näinä päivinä alkaa se alkaa nimittäin tänään!! eli 12,4. Kokkola-Iisalmi ainakin Dr16 vetonen perille menosta en tiedä, mutta tuskimpa Iisalmessa kannattaa veturia vaihtaa??
tallennettu
Olavi Huotari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #15 : Huhtikuu 12, 2010, 11:07:37 »

Ainakin aamujuna Talvivaaraan vedettiin kolmella 25-sarjan deeverillä. Paluumatkalle deeverit lähtivät ilman vaunuja tasan klo 8.00.
tallennettu

Olavi Huotari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #16 : Huhtikuu 12, 2010, 17:16:27 »

Päivän toinenkin juna Talvivaarasta Iisalmeen vedettiin deeverinipulla ja nipussa 2659+2611.
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #17 : Huhtikuu 13, 2010, 10:22:58 »

Ymmärsinkö oikein, että täällä on joitakuita, joiden mielestä Talvivaaran rataa ei olisi pitänyt sähköistää?

Logiikkansa lienee seuraava: Talvivaaran rataa ei kannata sähköistää koska Ilm-Yv-väliä ei ole sähköistetty. Ylm-Yv-väliä ei kannata sähköistää, koska Talvivaaraan ei ole sähköjä.

(Miten ihmeessä tällä logiikalla Hki-Kkn-välille kannetti aikoinaan vetää ajolanka?)
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 415


« Vastaus #18 : Huhtikuu 13, 2010, 12:09:19 »

Mitään järkeä sähköistämisessä ole. sähkö saadaan myös hiilestä ym polttovoimasta. Hyötysuhdekin on aivan surkea koska vain pieni osaa siirrosta saadaan hyötykäyttöön.
Vesi, tuuli ja ydinvoimaloista nyt puhumattakaan, sanoo lepakon ja lohien ystävät.
Parashyötysuhde ei sr2:lla ja hiilin ja dieselin saastutus liioittelua, sillä radan varrella ei saa sienestää.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #19 : Huhtikuu 13, 2010, 15:10:07 »

Noin puoli tuntia sitten näin Kokkolassa Dr16 2821:n, en tosin tiedä missä junassa on tullut.
tallennettu
Perttu Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 184


« Vastaus #20 : Huhtikuu 13, 2010, 15:45:37 »

No perhana, sekin oli seisonnassa jokin aika sitten Joensuussa samoin kun 2819 joka tuli kanssa Kokkolaan, olisiko sitten noussut T4081:sessä maanantaina tms.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #21 : Huhtikuu 13, 2010, 20:47:14 »


(Miten ihmeessä tällä logiikalla Hki-Kkn-välille kannetti aikoinaan vetää ajolanka?)

Hieman off-topic, mutta olikohan jossain kuvakommentissa maininta, että aikanaan kun sähköistystä suunniteltiin, niin jonkin johtajan näkemys oli, että suomen liikennemäärillä sähköistys olisi hyödyllinen vain Helsinki - Pasila välillä...  Virnistää

Olisi toki hieno jossitella minkälaista kalustoa olisi liikenteessä jollei olisi sähköistetty...tosin viimeistään 80-luvulla oltaisiin aloitettu sähköistäminen, varsinkin Helsinki - Riihimäki välillä.

Että tälläinen off-topic tällä kertaa...  Hymyilee leveästi
tallennettu
Lari Åhman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #22 : Huhtikuu 13, 2010, 21:05:42 »

Ymmärsinkö oikein, että täällä on joitakuita, joiden mielestä Talvivaaran rataa ei olisi pitänyt sähköistää?

Et, ainakaan minun osaltani. En ole väittänyt, että sitä ei olisi pitänyt sähköistää. Sitä vain tyhjässä päässäni olen tuumaillut, että miksi sitä ei sitten käytetä. Langat nokeentuu dieseleiden jyrätessä rataosalla. Olisihan jo nyt mahdollista ajaa sähköllä Tlv-Ilm väli, loppumatka vaikka Deevereillä. Lieneekö kysymyksessä sitten sähkövetureiden riittävyys. Tottahan toki ymmärrän yhteyden myös Ilm-Yv sähköistykseen, mutta sekin osaa ottaa tovin toteutuakseen. Kirkkonummeako voi siis verrata suoraan Talvivaaraan tässä asiassa? Niillähän varmasti on samat perusteet sähköistyksen suhteen.
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 415


« Vastaus #23 : Huhtikuu 14, 2010, 01:20:47 »

Ymmärsinkö oikein, että täällä on joitakuita, joiden mielestä Talvivaaran rataa ei olisi pitänyt sähköistää?

Et, ainakaan minun osaltani. En ole väittänyt, että sitä ei olisi pitänyt sähköistää. Sitä vain tyhjässä päässäni olen tuumaillut, että miksi sitä ei sitten käytetä.

Mikä ihme siinä nyt on että aikuiset miehet ovat turhia tuumailemassa?

Kannattaa rehellisesti sanoa että ajolanka hapettuu ja ympäristön ystävät kehä kolmosen sisältä voivat puolestaan juosta sen 140km/h aina ouluun asti, hengittämättä mielummin sillä sehän kuulemma lisää sitä hiilidioksidia ilmakehää talven jäljiltä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Talvivaaran rautatieliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina