Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 287
|
« : Huhtikuu 14, 2010, 21:33:23 » |
|
Ainakin kolmena peräkkäisenä iltana on P274 jäänyt Rovaniemellä myöhään syynä Veturin odotus. Tänään viive on 25 min, eilen se oli 40 minuutin luokkaa ja toissapäivänäkin jonkin verran, minuutteja en enää muista. Syynä oli sama Veturin odotus.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #1 : Huhtikuu 14, 2010, 21:42:26 » |
|
Veikkaisin, että veturi saapuu pikajunasta 703 ja routavauriosta johtuen kierto ei toimi niinkuin sen pitäisi. Kesää odotellessa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 287
|
« Vastaus #2 : Huhtikuu 14, 2010, 21:49:15 » |
|
Vaan onhan sillä 703:n koneella pelivaraa tuossa varsin reilusti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #3 : Huhtikuu 14, 2010, 22:34:56 » |
|
Vaan onhan sillä 703:n koneella pelivaraa tuossa varsin reilusti.
Onhan siinä tulo- ja lähtöaikojen välillä aikaa, mutta eikös Rovaniemellä kulu aikaa pikajunan 703 vaihtotöissä ja sen jälkeen vielä pikajunan 274 vaihtotöissä, jos oikein muistan. Lisäksi jarrujen tarkastukseen kuluu aikaa eli pienistä puroista kasvaa iso joki... No, yön hiljaisina tunteina on aikaa jäädä lisää myöhään ja kuroa taulua sen jälkeen kiinni...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 287
|
« Vastaus #4 : Huhtikuu 15, 2010, 07:56:20 » |
|
703:n vaihtotöissä ei kauaa nokka tuhise, kun runko vain siirretään parkkiin, ja 274:n vaihtotyöt tehdään Dv12:lla. Näin ainakin silloin, kun kävin perheen pienemmän rautatieharrastajan kanssa hakemassa vauhtia Helsingin-matkaan Rovaniemeltä: mentiin ensin 703:lla ylös, seurattiin vaihtotyöt, ja sitten lasketeltiin 274:llä alas.
Sitä en toki tiedä, mitä 703:n veturi tekee sen jälkeen, kun se on siirtänyt 703:n parkkiin ja poistuu asema-alueelta.
274 ehtii hyvin kuroa matkan aikana aikataulun kiinni, mutta alkumatkan myöhästys on kuitenkin matkustajien nukkuma-ajasta pois.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #5 : Huhtikuu 15, 2010, 08:30:02 » |
|
274:n vaihtotöihin varattu aika on melko nafti: useampi kuin joka toinen 274 lähtee Rovaniemeltä järjestäen muutamasta minuutista kymmeneen minuuttiin myöhässä. 274:n vaihtotyöt tehdään Dv12:lla, Sr1:n ollessa parkissa (runkoineen?) tallille johtavalla raiteella.
Muistaakseni Dv12 vetää 274:n rungon aina linjalle asti. Mikäli tarve on mennä Roi:n tulotolpan ohi Muurolan suuntaan, se ei luonnollisesti onnistu, mikäli 703 on ehtinyt suojavälille, jolloin vaihtotyöt voivat alkaa vasta 703:n saavuttua Rovaniemelle. tämä sitten myöhästyttää vaihtotöiden alkamista ja 274:n vaihtotöiden aloittamista. Lopputulos: sekä Lari että Tapsa olivat tahoillaan oikeassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 287
|
« Vastaus #6 : Huhtikuu 15, 2010, 08:49:48 » |
|
Täytyy ensi kerralla tarkkailla myös 703:n tilannetta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #7 : Huhtikuu 15, 2010, 09:34:13 » |
|
Tuovisen Pete laittoi epäilykselleni vahvistusta Oulun korkeudelta. Pikajuna 703 jopa 1,5 tuntia myöhässä, joka varmasti näkyy myös pikajunan 274 lähtemisessä. http://vaunut.org/kuva/62271?a=1
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #8 : Huhtikuu 15, 2010, 11:08:06 » |
|
Itse kuvasin P703 12.4.2010 noin 5km Oulun pohjoispuolella 19:06 eli tuolloin oli myös 1,5 tuntia myöhässä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 287
|
« Vastaus #9 : Huhtikuu 15, 2010, 12:34:53 » |
|
Hmm. VR voisi viedä pari Isoa Vaaleeta Rovaniemelle ja ajaa 274:n niillä Ouluun
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 507
|
« Vastaus #10 : Huhtikuu 15, 2010, 22:04:28 » |
|
Kun 703 saapuu Rovaniemelle, junan vetäneellä veturilla ruvetaan tekemään vaihtotöitä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 287
|
« Vastaus #12 : Huhtikuu 17, 2010, 07:40:55 » |
|
Minäkin muistin tuota seurata eilen. Onkohan se tosiaan niin, että kalusto ja henkilökunta ovat niin kortilla, että tuonne ei saada ylimääräistä vetokonetta ja sille kuljettajaa, vaan ajetaan 274 viikkotolkulla joka yö myöhässä. Eihän nuo routavaurioiden aiheuttamat nopeusrajoitukset ihan heti poistu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
|
« Vastaus #13 : Huhtikuu 17, 2010, 16:23:30 » |
|
Minäkin muistin tuota seurata eilen. Onkohan se tosiaan niin, että kalusto ja henkilökunta ovat niin kortilla, että tuonne ei saada ylimääräistä vetokonetta ja sille kuljettajaa, vaan ajetaan 274 viikkotolkulla joka yö myöhässä. Eihän nuo routavaurioiden aiheuttamat nopeusrajoitukset ihan heti poistu.
Ehkäpä tuossa ajatellaan, että yöjunalla on kuitenkin sen verran löysää taulussa, että 'pienen' myöhästymisen kerkiää ajamaan kiinni. Vai ovatko olleet Helsingissä vielä pahasti myöhässä? No, kuhan Kemijärven baana saa langat päällensä, niin helpottuu hieman toi veturisekoilu...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 287
|
« Vastaus #14 : Huhtikuu 17, 2010, 22:29:27 » |
|
Ohhoh. Tänään on 274 päässyt aikataulussa lähtemään Rovaniemeltä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|