Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Etelä-Seinäjoki-Seinäjoki kaksari käyttöön  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Hannu Lehikoinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 97


« : Huhtikuu 30, 2010, 11:28:06 »

Etelä-Seinäjoen ja Seinäjoen aseman välinen kaksoisraide on vihdoin otettu liikenteelle. Ensimmäinen raidetta käyttänyt normaaliliikenteen juna oli eilinen (29.4.2010) 450 vetäjänään 2739.
tallennettu
Arttu Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #1 : Huhtikuu 30, 2010, 12:15:44 »

No vihdoin.
tallennettu

Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #2 : Huhtikuu 30, 2010, 13:10:03 »

Nurmossa alkaa ilmeisesti alikäytävän paalutustyöt ja kaksoisraiteen rakennus, siellä oli käyty radan lähellä olevat talot tarkistamassa että onko niissä halkeamia tai vaurioita ja sitten töiden valmistuttua uusi tarkistus...
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Toukokuu 01, 2010, 08:14:39 »

Eilinen Itä-Savo -lehti tiesi kertoa, että esteenä perusparannetun Savonlinna-Huutokoski radan käytölle on ollut alhainen sn, vain 50 km/h! Erikoista, sillä ratahan koeajettiin nopeuteen sn 120 km/h:

Lainaus
www.isovaalee.info/vuosi2009.html
2822 veturina mittausjunassa
16.9.2009 Joensuun veturi 2822 oli 14.-16.9. veturina Savonlinnan ja Huutokosken välisen radan mittauskokeissa. Puukaupan edistämiseksi kunnostettu rata sai testeissä hyvät arvosanat, ja sen nopeus nostetaan 120 kilometriin tunnissa.

Mittausajot tehtiin 15.-16.9. niin, että koejuna ajoi 70 kilometrin osuuden kumpanakin päivänä neljä kertaa edestakaisin eri nopeuksilla. Suurin nopeus oli 132 kilometriä tunnissa, eli radan suurin sallittu nopeus ylitettynä kymmenellä prosentilla.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #4 : Toukokuu 01, 2010, 10:18:12 »

Eilinen Itä-Savo -lehti tiesi kertoa, että esteenä perusparannetun Savonlinna-Huutokoski radan käytölle on ollut alhainen sn, vain 50 km/h! Erikoista, sillä ratahan koeajettiin nopeuteen sn 120 km/h.

Tuossa ei jokin täsmää, sillä Rataverkon kuvauksen mukaan rataosa kuuluu päällysrakenneluokkaan C ja Sn on 80. Muistaakseni tuo kahdeksankympin rajoitus perusteltiin sillä, että rataosalla olisi vain tavaraliikennettä.

Ilmeisesti tuolla on kuitenkin sen verran paljon vaarallisia tasoristeyksiä, että niiden on kohdalla on alhaisempia nopeusrajoituksia?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Etelä-Seinäjoki-Seinäjoki kaksari käyttöön  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina