|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2612
|
« Vastaus #2 : Toukokuu 16, 2010, 22:08:00 » |
|
Voi mikä epäonnen päivä tänään on ollut. Rest in peace kuolleille.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 349
|
« Vastaus #3 : Toukokuu 16, 2010, 22:15:05 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2612
|
« Vastaus #4 : Toukokuu 16, 2010, 22:23:14 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 987
|
« Vastaus #5 : Toukokuu 16, 2010, 22:24:46 » |
|
Ilmeisesti Vet:nä liikkeellä ollut Sr2 3201 on ollut onnettomuusveturi.
|
|
|
tallennettu
|
Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
|
|
|
Pauli Kyllönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 95
|
« Vastaus #6 : Toukokuu 16, 2010, 22:25:58 » |
|
Kuvassa on Sr2 veturin helmaa. Ei siis kyse ole Sm3:sta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 349
|
« Vastaus #7 : Toukokuu 16, 2010, 22:48:38 » |
|
Joo nii tossa yhessä kuvassa se onki. Näytti vaa jotenki vaaleelta toi alaosa et tuli pendo mielee.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 516
|
« Vastaus #8 : Toukokuu 16, 2010, 22:56:44 » |
|
Lehden kuvassa näyttäisi olevan Vt.2:n silta joka ylittää Rauman radan, samoilla paikoilla järjestettiin kuvausajo kun käytiin huru-vetoisella museojunalla Raumalla menomatkalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Esa Leskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 60
|
« Vastaus #10 : Toukokuu 17, 2010, 07:11:39 » |
|
Kun suomalainen autoilija on asialla, yksikään tasoristeys ei ole turvallinen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #11 : Toukokuu 17, 2010, 07:45:56 » |
|
Äimälänkujan / Kasalantien tasoristeys kuuluu niihin, joita muutettiin liikenneturvallisuuden vuoksi samalla, kun alueella poistettiin useita tilusteiden risteyksiä VT 2:lle peltopalstojen uusjaon yhteydessä. Googlemapsin ym. tieto risteyksen paikasta on vanhentunutta, Kansalaisen karttapaikasta löytyy ajantasaisemmat.
Murheellista, ettei risteysjärjestely pelastanut näiden uhrien henkeä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Rantanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 16
|
« Vastaus #12 : Toukokuu 17, 2010, 08:17:41 » |
|
Vaikka autoilijaa aina syytetään niin kyllä täytyy olla risteyksen hoitajassakin jotain vikaa jos merkki ei ole oikosessa,(1/2 vuoden jälkeenkään), vaikka tarkastuksessa puute havaittu. Ei sen puoleen ei aukotonta turvaa ikinä saavutetakaan, mutta jos turvallisuus tuolla tolalla on radan nopeusrajoitus 100km/h liian suuri varsinkin , kun radalla kulkee paljon liikennettä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eija Mari
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 38
|
« Vastaus #13 : Toukokuu 17, 2010, 15:28:27 » |
|
Katsoin Iltsun videon asiasta - säälittää veturinkuljettajan osa. Steppailee edestakaisin ohjaamossa kun romusta kaivetaan uhreja esiin silmien edessä. Samoin tietenkin henkiinjääneen matkustajan kohtalo - varmaan hirveitä painajaisia, kun shokki menee ohi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #14 : Toukokuu 17, 2010, 18:53:29 » |
|
Kun suomalainen autoilija on asialla, yksikään tasoristeys ei ole turvallinen. Taidan olla tuollainen suomalainen autoilija, eli oliskos mahdollista saada ohjeistusta tasoristeyskäyttäytymiseen ilmeisesti vihreitä äänestävältä kaupunkiasujalta jolta on kaikki vastuu poistettu holhoavilla kielloilla ja varoituskylteillä
|
|
|
tallennettu
|
Katujuna, ei saattana koskaan enää
|
|
|
Esa Leskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 60
|
« Vastaus #15 : Toukokuu 17, 2010, 19:00:40 » |
|
Kun suomalainen autoilija on asialla, yksikään tasoristeys ei ole turvallinen. Taidan olla tuollainen suomalainen autoilija, eli oliskos mahdollista saada ohjeistusta tasoristeyskäyttäytymiseen ilmeisesti vihreitä äänestävältä kaupunkiasujalta jolta on kaikki vastuu poistettu holhoavilla kielloilla ja varoituskylteillä Ohjeistusta löytyy vaikka täältä: http://www.rhk.fi/rataverkko/tasoristeykset/varo_tasoristeysta-varsinkin_s/
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #16 : Toukokuu 17, 2010, 19:21:27 » |
|
Myönnän, yritin surkeasti epäonnistuen harrastaa sarkasmia Jo vuodesta -76 radan varrella asuneena luulisin osaavani käyttäytyä tasoristeyksissä ja muutenkin varoa junia, ne vaan nyt on aika vaarallisia, mutta lähes täysin vaarattomia mikäli ei niille rakennetuilla kiskoilla satu olemaan junan kanssa samaan aikaan Aina nämä tasoristeys-onnettomuudet laitetaan joko välinpitämättömyyden ta sitten "suomalaisena erityispiirteenä esiintyvän tyhmyyden" syyksi, vaikka voi olla kysymys aivan muustakin... Niin, itse todellakin kerran meinannut ajaa autolla junan alle, mutta älkää kysykö miksi.
|
|
|
tallennettu
|
Katujuna, ei saattana koskaan enää
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #17 : Toukokuu 17, 2010, 20:36:41 » |
|
Kaiken huippu: Sr2-veturien peruskappale eli 3201 osallisena kolarissa. Pitipä sattua juuri sen kaikista mahdollisista...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 516
|
« Vastaus #18 : Toukokuu 17, 2010, 21:45:36 » |
|
Vaikka autoilijaa aina syytetään niin kyllä täytyy olla risteyksen hoitajassakin jotain vikaa jos merkki ei ole oikosessa,(1/2 vuoden jälkeenkään), vaikka tarkastuksessa puute havaittu. Ei sen puoleen ei aukotonta turvaa ikinä saavutetakaan, mutta jos turvallisuus tuolla tolalla on radan nopeusrajoitus 100km/h liian suuri varsinkin , kun radalla kulkee paljon liikennettä.
Muutaman kerran olen kyydissä ollut, olen ihmetellyt tuota satasen rajoitusta, rata näyttäisi olevan 22,5 t/aks henkilöliikenteelle mahdollista ajaa 140km/h. Tasoristeykset pois ja 160 km/h rajoitukseksi. Kari, radan ylittäjällä on vastuu turvallisesta ylittämisesta, kohta varmaan jotkut piipertäjät vaativat koulujen kohdalle neljänkympin nopeusrajoitusta... Jne...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #19 : Toukokuu 17, 2010, 22:14:04 » |
|
Näin on! Tasoristeys on aina vaaran paikka, joskin on siinä ylläpitäjänkin pihtaus osasyyllinen: onko nyt niin jumalattoman kallista pitää yllä jonkinlaista varoituslaitosta! Puomit nyt tietenkin ovat nykyisen holhousvastaisen aikakauden johdosta kamaluus - ei minusta vaan ne pitäisi saada ehdottomasti jokaiseen tasoristeykseen - eli joku piipertäjä olisi tietenkin heti huutamassa tiesmistä rasismista tai fasismista jos puomeja laitettaisiin... eihän niille saa sanoa vastaankaan...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #20 : Toukokuu 17, 2010, 22:56:27 » |
|
Näin on! Tasoristeys on aina vaaran paikka, joskin on siinä ylläpitäjänkin pihtaus osasyyllinen: onko nyt niin jumalattoman kallista pitää yllä jonkinlaista varoituslaitosta!
Siis puomit yksityisteillekin? Ja tietenkin tiekuntien tai mökinomistajan kustannuksella, eihän yhteiskuntaa voi niiden kustannuksista panna vastuuseen. Eiköhän olisi ihan tarpeeksi turvallista kun radan ylittäjät noilla pikkuteillä oppisivat, että vaikka eilen tähän aikaan ei tullutkaan junaa, tänään voi tulla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #21 : Toukokuu 17, 2010, 23:57:55 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #22 : Toukokuu 18, 2010, 07:20:19 » |
|
No, yksityistiet ovat vähän kinkkinen juttu. Niilläkin olisi hyvä olla varoituslaitos - ja radanpitäjän laskuun. Halvaksi tulee kolareihin verrattuna. Mutta puomit yleisille teille ja vielä sellaista vanhaa mallia joka menee laidasta laitaan ja jossa on se ketjuverho alhaalla. Rakenne niin vahva että tarvitaan vähintään pillari edes vääntämään. Ja kunnon kovaääniset varoituslaitokset - vaikka sellaiset kuin oli Leppävaarassa ennen siltojen rakentamista! Tepsii varmasti. Se uudempi puolipuomi on aivan liian epävarma koska sen voi ohittaa tai ajaa läpi jolloin tilanne pahenee. Kunnon terästä eteen vain ja vakuutusehdot ajan tasalle!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2529
|
« Vastaus #23 : Toukokuu 18, 2010, 08:52:29 » |
|
Onko suomalaiset bimboja tasoristeyksissä verrattuna ruotsalaisiin? Istun juuri noin 200km/h ajavassa X2000-junassa ja tässä on ohitettu useita tasoristeyksiä, joissa on hempulit puomit ja siveä-ääninen kello+valo. Autot odottaa aina kiltisti. Lundin ja Malmön välillä on kohta yksi tasoristeys, missä on aina jonoa, kun yksistään matkustajajunia menee 14 tunnissa. Ennen tasoristeystä on myös junilla merkkivalo, josta kuljettaja näkee varoituslaitteen toimivan ja osaa hiljentää ja tööttäillä, mikäli laitos ei toimi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esa Leskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 60
|
« Vastaus #24 : Toukokuu 18, 2010, 09:34:01 » |
|
Onko suomalaiset bimboja tasoristeyksissä verrattuna ruotsalaisiin? Istun juuri noin 200km/h ajavassa X2000-junassa ja tässä on ohitettu useita tasoristeyksiä, joissa on hempulit puomit ja siveä-ääninen kello+valo. Autot odottaa aina kiltisti. Lundin ja Malmön välillä on kohta yksi tasoristeys, missä on aina jonoa, kun yksistään matkustajajunia menee 14 tunnissa. Ennen tasoristeystä on myös junilla merkkivalo, josta kuljettaja näkee varoituslaitteen toimivan ja osaa hiljentää ja tööttäillä, mikäli laitos ei toimi.
Vastaus kysymykseesi on valitettavasti myönteinen. Tukholman ja Göteborgin välillä ihmettelin muutama vuosi sitten samaa; vaikka tuolla välillä kulkee X2000-juna kerran tunnissa kahtasataa, rataosalla on tasoristeyksiä enemmän kuin ehtii laskea. Silti ei pelti rytise. Joko ruotsalaiset ovat meitä fiksumpia tai sitten heidän havaintokykynsä on parempi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|