Jos asiat on näin, en ole ollut riittävän tarkka lukiessani aikatauluja. Onko muuten olemassa mitään aikataulua, jossa näkyisivät kaikki Z-junavuorot, myös välillä Lahti-Kouvola? Itse olen käyttänyt Helsinki-Lahti -lähijunataulukkoa sekä kaukojuna-aikataulujen taulukkoa 12. Tässä tapauksessa siis olen sekoittanut asiat pahemman kerran.
Kaukoliikenteen taulussa 12 näkyvät kaikki taajamajunat Lahden ja Kouvolan välillä. Z-junat niistä voi päätellä sen mukaan, millä aikataululla ne kulkevat Helsingin ja Lahden välillä. Itse asiassa nykyisin kaikki Lahti-Kouvola -välillä kulkevat taajamajunat, jotka matkallaan käyttävät myös oikorataa, ovat Z-junia. Tarkkaan ottaen Z-tunnus on kuitenkin voimassa vain Helsinki-Lahti -välillä, Lahti-Kouvola -välillä ne ovat virallisesti vain taajamajunia. Kaukoliikenteen taulussa ei ole kaikkia vain Helsinki-Lahti -välillä kulkevia Z-junia, mutta ne löytyvät lähiliikenteen taulusta.
Eihän sinulla ole ollut vanhempaa aikataulua vertailukohteena? Muistaakseni juuri nuo kuvailemasi muutokset tapahtuivat vuosi tai kaksi sitten, paitsi että Sm1-2-junia ei ole koskaan tainnut olla normaalitilanteessa Z-junissa.