Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Edm 28521+28522  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Olavi Huotari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« : Kesäkuu 02, 2010, 13:13:51 »

Kajaanin ratapihalla seisoo kaksi uutta Edm -vaunua ja oletettavasti ne matkaavat IC78:ssa Helsinkiin.
tallennettu

Jussi Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #1 : Kesäkuu 02, 2010, 15:56:06 »

Ok, Mäntsälässä nuo näkisi siinä tapauksessa...hmm. Varmistuksia kaipaisi...
tallennettu
Pauli Kyllönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #2 : Kesäkuu 02, 2010, 16:43:21 »

Kajaanissa on vaunujen odottelua ollut, joten siitä pääteltävissä että tulevat alas.
tallennettu
Olavi Huotari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #3 : Kesäkuu 02, 2010, 17:35:15 »

IC78  lähti hieman myöhässä ja Edm:t heti ensimmäisinä.
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 02, 2010, 17:39:09 »

Mites on, eikö uusilla vaunuilla ajeta minkäänlaisia (nopeus)koeajoja valmistumisen jälkeen? Eli vaunut voidaan liittää kaupalliseen junan suoraan pakasta vedettyinä?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #5 : Kesäkuu 02, 2010, 18:12:49 »

IC78  lähti hieman myöhässä ja Edm:t heti ensimmäisinä.
Toivottavasti kuvasit!  Hymyilee
tallennettu
Olavi Huotari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #6 : Kesäkuu 02, 2010, 18:25:20 »

IC78  lähti hieman myöhässä ja Edm:t heti ensimmäisinä.
Toivottavasti kuvasit!  Hymyilee

Toki sentään muutaman kuvan räppäsin. Muitakin kuvaajia lienee vaunuja kuvannut joten odotellaan ne ensin Hymyilee
tallennettu

Eljas Pölhö
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2549


« Vastaus #7 : Kesäkuu 02, 2010, 20:12:51 »

Mikon kysymykseen: Minustakin olisi kiva tietää mikä on nykyinen vastaanottokoeajosääntö, kun olen siitä autuaan tietämätön. Vanhan 50-luvun käytännön mukaan matka Otanmäeltä Kajaaniin taitaisi olla riittävän pitkä vaunukalustolle. Vetureillekin riitti 2x40km (tyhjänä ja kuormassa).
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #8 : Kesäkuu 02, 2010, 20:53:40 »

Järkeiltiin tässä tänään parin kaverin kanssa vastaus tähän kysymykseen: jos kalusto on tyyppihyväksyttyä, kuten Edm:t ovat, ei tyyppihyväksynnän jälkeen jokaisella vaunuyksilöllä ole tarvetta ajaa 30.000 kilometrin koeajoja ja miksi olisikaan? Eihän Volvon tehtaalta tulleella 65.000 S60:lla ajeta kuin kilometri, eli tehtaalta autojenkuljetusrekkaan. Toinen harrastajakollega vertasi asiaa esim. Ilmalan telinvaihtoihin vaunuissa; uudet telit alle ja vaunu liikenteeseen.

Kokonaan eri juttu on sitten kokonaan uuden vaunusarjan liikenteeseen tulo, silloinhan haetaan sille tarvittavat liput ja laput. Mitenköhän aikoinaan meni sileäkattoisten ja uuden sarjan Eitien tyyppihyväksynnät? Littera oli toki sama, mutta tekniikka erilainen. Sama juttu esim. Ed-, Edfs- ja Edb-, jotka eroavat keskenään toisistaan. Tämä on täysin turhaa nippelitietoa, mutta jossain määrin kiinnostavaa.
tallennettu
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 172


« Vastaus #9 : Kesäkuu 02, 2010, 23:10:39 »

Lahdessa näkyi miehitys vaunuissa joten ainakin tarkkailivat vaunujen käyttäytymistä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Kesäkuu 03, 2010, 12:49:07 »

Koska näitä voisi odottaa tulevan liikenteeseen ja mihin yöjunaan näitä vaunuja tulee? Viikonloppuna? Tänään?  Varmaan johonkin tällä hetkellä sinisillä makuuvaunuilla kulkeviin juniin. Onkos kellään sisäpiirintietoa  Hymyilee
tallennettu
Otto Tuomainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 74


« Vastaus #11 : Kesäkuu 23, 2010, 22:06:29 »

Tänään junassa IC78 Edm 28523.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Edm 28521+28522  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina